اخبار داغ

روایتی از مبارزات روحانیون انقلابی علیه رژیم پهلوی و تقدیم ۶۹ شهید لرستانی

روایتی از مبارزات روحانیون انقلابی علیه رژیم پهلوی و تقدیم ۶۹ شهید لرستانی
مبارزه شجاعانه غیورمردان لرستان علیه رژیم پهلوی و تقدیم 69 شهید انقلابی، برگ زرینی از دفتر پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حکومت پهلوی با ظلم و ستم عجین شده بود، زورگویی، بی‌عدالتی، عدم استقلال و بی‌توجهی به مردم تنها بخشی از ویژگی‌های حکومت پهلوی بود که سال‌ها در این کشور با قلدری و زورگویی حکومت می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

ملت ایران از این‌همه ظلم و بی‌عدالتی به تنگ آمده بود، در دوران پهلوی بسیاری از کشورها ازجمله آمریکا و انگلیس در بسیاری از مسائل داخلی کشور دخالت می‌کردند تا جایی که این اقدام آن‌ها نشان‌دهنده بی‌عرضگی و نداشتن استقلال پهلوی را نشان می‌داد.

,

دست بیگانگان در منافع این کشور فرورفته بود، پهلوی که از خود اختیار و اراده‌ای نداشت و سایه ظلم و ستم بر کشور سایه افکنده بود، اما امام خمینی(ره) به همراه جمعی از مبارزان برای ایجاد یک انقلاب مستقل و دینی گام برداشتند.

,

, ,

موج اعتراضات مردمی علیه رژیم پهلوی

, موج اعتراضات مردمی علیه رژیم پهلوی, موج اعتراضات مردمی علیه رژیم پهلوی,

گرچه برخی در ابتدا تصور می‌کردند که این اقدامات به‌جایی نخواهد رسید اما روزبه‌روز برای پایه‌ریزی این انقلاب برنامه‌ریزی بهتری صورت می‌گرفت و در سال‌های نزدیک به ۵۷ موجی از اعتراضات مردمی در جای‌جای کشور شکل گرفت و هرروز دامنه این اعتراضات گسترده‌تر می‌شد.

,

رژیم پهلوی با این اعتراضات مردمی هرروز هراسان‌تر می‌شد و روزبه‌روز ضعیف‌تر تا جایی که کشور را ترک کردند و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و دست سودجویان و بیگانگان ازجمله آمریکا و انگلیس از این کشور کوتاه شد.

,

فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در سراسر کشور

, فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در سراسر کشور, فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در سراسر کشور,

در جریان مبارزات علیه رژیم پهلوی، سراسر کشور یکپارچه فریاد استقلال و آزادی را سر می‌دادند، فرقی نمی‌کرد در استان شمالی یا جنوبی، در استان غربی یا شرقی و همه ملت با اتحاد برای انقلاب اسلامی ایران تا پای جان ایستاده بودند.

,

جوانان و نوجوانان زیادی در جریان انقلاب اسلامی ایران جان خود را تقدیم کردند و اولین خون‌های پاک برای آبیاری درخت انقلاب ریخته شد.

,

اما استان لرستان که مردمی غیور و دلیر دارد، در جریان مبارزات علیه رژیم پهلوی، آرام ننشستند و پا به‌پای دیگر مردم کشور در اعتراضات حضور داشتند و نقش مهم خود را برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به‌خوبی ایفا کردند که می‌توان به شخصیت‌های برجسته‌ای مانند شهیدان «سید فخر الدین و سید نورالدین رحیمی» اشاره کرد.

,

پیروزی انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان کوردلی بود که تاب تحمل این انقلاب را نداشتند که با اقداماتی خیانتکارانه درصدد برچیده شدن انقلاب اسلامی بودند و به همین خاطر دست به ترور شخصیت‌ها و سران مملکت زدند به‌ طوری‌که در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ براثر انفجار بمب نیرومندی در سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی، آیت‌الله سید محمد‌ حسینی بهشتی و ۷۲ تن از جمله «حجت‌الاسلام شهید سید فخرالدین رحیمی» نماینده مردم ملاوی لرستان در مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند که امام خمینی(ره) این حادثه را فاجعه‌ای بزرگ دانستند و فرمودند ملت ایران در این فاجعه بزرگ ۷۲ تن بی‌گناه به عدد شهدای کربلا از دست داد.

,

شهید رحیمی اسطوره‌ای از شجاعت و دلاوری

, شهید رحیمی اسطوره‌ای از شجاعت و دلاوری, شهید رحیمی اسطوره‌ای از شجاعت و دلاوری,

حجت‌الاسلام شهید سید فخرالدین رحیمی از روحانیون مجاهد و مبارز استان لرستان است که در دوران مبارزات خود علیه رژیم طاغوت پرچم‌دار نهضت انقلابی بودند و قبل از انقلاب به‌ مانند یک رهبر مردم لرستان را در مبارزه با رژیم شاهنشاهی هدایت می‌کرد و اسطوره‌ای از شجاعت و دلاوری بود که به‌ خوبی در مقابله با رژیم طاغوت برخاست و بعد از شکل‌گیری انقلاب نیز در مجلس شورای اسلامی به‌ عنوان یک نماینده الگو و نخستین کسی بود که نطق علیه بنی‌صدر را ایراد کرد.

, ,

, ,

استان لرستان ۶۹ شهید را در دوران انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرد، این استان همیشه در همه عرصه و صحنه‌ها پیشتاز بوده و با غیرتمندی و شجاعت به پا خواستند و گام‌های بلندی برای پیروزی انقلاب برداشتند.

,

تقدیم ۶۹ شهید لرستانی دوران انقلاب

, تقدیم ۶۹ شهید لرستانی دوران انقلاب, تقدیم ۶۹ شهید لرستانی دوران انقلاب,

حجت‌الاسلام شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و از مبارزان دوران انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به مبارزات مردم لرستان در دوران انقلاب اظهار داشت: در سال‌های ۴۲ و پس‌ازآن بزرگانی ندای استقلال و عدالت‌خواهی امام خمینی(ره) را به مردم متدین و ولایت‌پذیر استان لرستان انتقال دادند، درزمانی که ظلم، زورگویی، سیاهی و تباهی همه‌جا را فراگرفته بود، روحانیون مبارز، انقلابی، شجاع و دلیر برنامه‌های امام (ره) را پیگیری و در اختیار مردم قرار می‌دادند و اولین اقدامات را برای پیروزی انقلاب انجام دادند.

,

وی بابیان اینکه روحانیون ضمن رعایت اصول امنیتی به‌صورت آشکار و پنهان، فساد رژیم پهلوی را درزمینه‌های گوناگون بازگو می‌کردند افزود: در پی مبارزه مستحکم و شجاعانه مردم لرستان به خونخواهی شهدای تبریز، بسیاری از استان‌های کشور ازجمله خرم‌آباد مملو از درگیری با گارد شاهنشاهی شده بود و همین نیروها به‌عنوان وفادارترین افراد به شاه نتوانستند خللی در عزم و اراده جوانان انقلابی حاضر در میدان‌ها و خیابان‌ها ایجاد کنند بلکه تظاهرات علیه ظلم و ستم ادامه پیدا کرد تا روزهای پیروزی رقم خورد.

,

, ,

مبارز دوران انقلاب با اشاره به مجموعه علل و عوامل مهم در بروز و ظهور تظاهرات مردم علیه رژیم شاهنشاهی عنوان کرد: ستیز بافرهنگ اسلامی سرلوحه برنامه‌های رژیم پهلوی بود و مردم شاهد نبود استقلال، آزادی و همچنین دخالت مستقیم بیگانگان و نظام سلطه در تصمیم‌گیری مسائل داخلی کشورشان بودند و این سبب آزار مردم شده بود.

,

پیروزی ملت مسلمان در ۲۲ بهمن ۵۷

, پیروزی ملت مسلمان در ۲۲ بهمن ۵۷, پیروزی ملت مسلمان در ۲۲ بهمن ۵۷,

وی بیان کرد: فساد اخلاقی، ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی مردم را به ستوه آورده بود اما مردم به امام(ره) و روحانیت اعتماد داشتند و همین وحدت و اعتماد میان روحانیون، ملت، اقشار فرهیخته و توده‌های مردم باعث شد رویداد مبارک پیروزی ملت مسلمان در ۲۲ بهمن ۵۷ رقم‌زده شود.

,

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به نهضت مشروطه در سال‌های قبل از انقلاب تصریح کرد: امام(ره) به‌عنوان عبد صالح پروردگار که برخاسته از حوزه علمیه بود، در اوج تقوا، ایمان، بصیرت و بینش سیاسی نقشه‌های دشمنان را متلاشی کرد و همچنین معمار کبیر انقلاب به پشتوانه فکری، عملی و نظری نظام سلطه به‌عنوان یک برنامه مدون و اجرایی آگاهی داشتند.

وی از تذکر و بینش سیاسی امام نسبت به خطر و ضرر غرب‌زدگی یادکرد و گفت: امام(ره) هیچ‌وقت مانع رشد علمی، تکنولوژی، پیشرفت عمرانی و آبادانی نشد بلکه با برنامه‌هایی که نتیجه‌اش وابستگی، عدم استقلال و دین زدایی بود مخالف می‌کردند و این مسیر تقابل و رویارویی با استکبار بود تا برنامه‌های چند صد ساله  آن‌ها را نقش بر آب کرد و به گورستان تاریخ فرستاد.

,
,
, ,

, ,

این مبارز دوران انقلاب بیداری جهان اسلام را نتیجه مکتب الهی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: پیغام جمهوری اسلامی ایران، بصیرت، اخلاق، معنویت، عدالت‌خواهی، فضیلت، کرامت و شرافت است که بر دل‌های مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و غیر شیعه می‌نشیند.

,

وی با اشاره به تشییع باشکوه سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افزود: حضور مردم در تشییع شهید سلیمانی یک رفراندوم بود و اقشار مختلف مردم وفاداری و علاقه‌مندی خود را به آرمان و مکتب انقلاب اسلامی نشان دادند.

,

استقامت ملت ایران

, استقامت ملت ایران, استقامت ملت ایران,

حجت‌الاسلام شاهرخی حضور مردم در۲۲ بهمن را نشان‌دهنده ایستادگی ملت برشمرد عنوان کرد: ملت ایران با حضور درراهپیمایی ۲۲ بهمن منتقل‌کننده این پیغام هستند که همچنان برای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مستحکم ایستاده‌اند.

,

وی بابیان اینکه مسئولان باید قدر پایمردی و پایداری مردم را باید بدانند بیان کرد: مسئولان ضمن افزایش خدمات، مبارزه با فساد را سرلوحه کار خود قرار دهند و مسئول هر اداره جزء اولین افرادی باشد که عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را باید در برنامه‌های عملی خود قرار دهد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: همه ما در برابر این ایستادگی و مقاومت مردم وظیفه‌داریم و باید در رفع مشکلات مردم با اولویت بیکاری تلاش کنیم.

,

حالا فردا روزی است تاریخی، روزی که یک افتخار دیگر از حضور ملت ایران در دفتر پرافتخار ایران اسلامی ثبت می‌شود و بار دیگر حضور ملت را به رخ دنیا می‌کشیم، ملتی که همیشه با حضور خود درصحنه دسیسه‌های دشمن را خنثی کرده است.

,

آری ما پیرو حسینیم، همان حسینی که درراه اسلام جان خود را تقدیم کرد و امروز شهدایی مانند شهید حججی، شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم نیز برای جان دادن درراه اسلام و انقلاب خود را فدا کردند ما نیز آماده جان‌فشانی هستیم و دشمن را در همه عرصه‌ها زمین‌گیر خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه