اخبار داغ

گفتگو خواندنی با بانوی مبارز انقلابی هرمزگان؛

سخنرانی های امام را گوش می دادم و در کلاس درس به شاگردانم بازگو می کردم

سخنرانی های امام را گوش می دادم و در کلاس درس به شاگردانم بازگو می کردم
بانوی مبارز انقلابی هرمزگان گفت: همراه با تعدادی از همکاران فرهنگی ام اعلامیه ها و سخنرانی های حضرت امام خمینی (ره) و همچنین کتاب های انقلابی که از شهر می آوردند در بین مردم روستا تقسیم می کردیم در این بین شب ها به سخنرانی های امام گوش می دادیم و در طول روز آن را در قالب درس به بچه ها بازگو می کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ رهبر کبیر انقلاب اسلامی با الگوکیری و الهام از نهضت حسینی توانست تحولی بزرگ در جهان اسلام بوجود آورد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در 22 بهمن سال 1357 شد، انقلابی که به گفته اندیشمندان سیاسی یکی از بزرگترین و بی نظیرترین انقلاب‌های جهان بشمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در دوران انقلاب تمام آزادی خواهان در کشور برای نابودی رژیم ظلم و ستم تلاش کردند؛ در همین راستا مردمان هرمزگان نیز همزمان با سراسر کشور به پا خواستند و با سردادن شعارهایی از قبیل هم شیعه، هم سنی رهبرشان خمینی خواستار جمهوری اسلامی شدند.

,

جمع‌آوری روایت‌ها و خاطرات مبارزان انقلابی و معرفی صحیح از جایگاه فعلی انقلاب از جمله ماموریت های مبارزان انقلابی است؛ درهمین راستا با یکی از مبارزین انقلابی شهرستان بندرلنگه در جهت ثبت و خاطرات آنها به گفت و گو نشستیم.

,

لطفا خودتان را معرفی کنید:

, لطفا خودتان را معرفی کنید:,

مریم مروت، متولد 1338/7/20 فارغ التحصیل دانش سرای مقدماتی در سال 56-55 هستم که به مدت 30 سال در شغل مقدس معلمی مشغول به کار بودم  و هم اکنون 14 سال است که بازنشسته شده ام.

,

از چه سالی شروع به فعالیت در زمینه مبارزه در راستای ترویج انقلاب کردید؟

, از چه سالی شروع به فعالیت در زمینه مبارزه در راستای ترویج انقلاب کردید؟,

از سال 56-57 که تازه فارغ التحصیل شده بودم و در روستای مغویه از توابع شهرستان بندرلنگه مشغول به تدریس بودم همراه با تعدادی از همکاران اعلامیه ها و سخنرانی های حضرت امام خمینی (ره)  و همچنین کتاب های انقلابی که از شهر می آوردند در بین مردم روستا تقسیم می کردیم در این بین شب ها به سخنرانی های امام گوش می دادیم و در طول روز آن را در قالب درس به بچه ها بازگو می کردیم.

,

چه فعالیت های در راستای ترویج انقلاب داشتید؟

, چه فعالیت های در راستای ترویج انقلاب داشتید؟,

شرکت در راهپیمایی ها و جلسات پیرامون سخنرانی های حضرت امام (ره)، لذا در بعضی مواقع نیمه شب ها اعلام راهپیمایی می کردند که همه حاضر و آماده گوش به فرمان بودیم و در مدارس به صورت مخفیانه فعالیت خود را ادامه می دادیم؛ بعد از انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس هم همراه دانش آموزان و همکاران برای رزمندگان ترشی و مربا و همچنین لباس گرم میدوختیم و به جبهه میفرستادیم.

,

در زمان فعالیتتان چه شعارهای می دادید؟

, در زمان فعالیتتان چه شعارهای می دادید؟,

در آن زمان یکسری شعارها در بین همه  مبارزین و انقلابیون رایج بود که از این بین شعار مرگ برآمریکا، مرگ بر این حکومت پرفریب، ارتش ایران حسینی شده، رهبر ایران خمینی شده، کار شاه تمام است، خمینی امام است، سرنگون می کنیم سلطنت پهلوی، مرگ بر شاه مرگ مرگ برشاه، استقلال،آزادی جمهوری اسلامی آخرین کلام است.

,

همرزمان شما چه کسانی بودند و با چه کسانی در شهرستان همکاری داشتید؟

, همرزمان شما چه کسانی بودند و با چه کسانی در شهرستان همکاری داشتید؟,

فاطمه موسوی، سکینه موسوی و مریم عزت زاده از فعالان در عرصه انقلاب در شهرستان بودند که در آن زمان همکاری بسیار خوبی را باهم داشتیم.

,

دشمن از چه عاملی در 41 سالگرد پیروزی انقلاب واهمه دارد و می هراسد؟

, دشمن از چه عاملی در 41 سالگرد پیروزی انقلاب واهمه دارد و می هراسد؟,

وجود رهبری بصیر و آگاه به مسائل روز، قدرت و استقلال کشور در عرصه های گوناگون کشور از قبیل نظامی، علمی، فرهنگی،مدیریتی، اجتماعی و...، عزت و سربلندی مردم ایران به واسطه انقلاب اسلامی، حضور همیشگی مردم و خلق تصاویر ناب در صحنه های مختلف، اتحاد و همبستگی ملی و انسجام اسلامی و در نهایت بیداری اسلامی کشورهای مسلمان همگی از عوامل موفقیت انقلاب اسلامی است که باعث رعب و وحشت دشمنان انقلاب شده است.

,

انقلاب اسلامی در طول چهل سال چه دستاوردهای مهمی داشت است؟

, انقلاب اسلامی در طول چهل سال چه دستاوردهای مهمی داشت است؟,

سرنگونی نظام دیکتاتوری و جایگزینی مردم سالاری دینی، افزایش بینش سیاسی مردم، تغییر راهبرد قدرت های بزرگ، دستاوردهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی، نفی مظاهر فرهنگی غرب و اشاعه فرهنگ اسلامی، ایجاد روحیه خودباوری و ارتقای جایگاه زن و بانوی انقلابی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که این ویژگی سبب شده دیگر کشورهای اسلامی با الگو گیری از انقلاب ایران بیدار و آگاه شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه