اخبار داغ

مستغاثی، منتقد سینما در گفتگو با دانا:

بسیاری از سلبریتی‌ها برای مردم آشنا نبوده‌‎اند، رسانه ملی آن‌ها را بزرگ کرد

بسیاری از سلبریتی‌ها برای مردم آشنا نبوده‌‎اند، رسانه ملی آن‌ها را بزرگ کرد
منتقد سینما گفت: در واقع می توان گفت تأثیرگذاری سلبریتی ها بسیار کم است، اما مدیران رسانه ای به خصوص مدیران رسانه ملی در بزرگ کردن آن‌ها بیشترین سهم را دارند.
[

سعید مستغاثی، منتقد سینما در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و در رابطه با حاشیه‌های بسیاری که از سوی برخی سلبریتی‌ها صورت می گیرد، بیان داشت: مقصر اصلیِ ایجاد این حاشیه‌ها، سلبریتی‌ها نیستند، بلکه مدیران فرهنگی و متولیان فرهنگی کشور هستند که باید نسبت به رفتارهای این افراد پاسخگو باشند،هر چند که این افراد شبه سلبریتی هستند زیرا محبوبیت و معروفیت عامه را ندارند، سلبریتی به کسی می گویند که دارای محبوبیت عام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: این به اصطلاح سلبریتی‌ها به خودی خود نمی‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند، زیرا به نقل از آمار رسمی تنها 5 درصد از مردم بیننده و مخاطبِ سینما بوده و بقیه آشنایی زیادی با آن‌ها ندارند، اما این رسانه‌ها هستند که با پرداختن بیش از حد به این افراد باعث بزرگ شدن آن‌ها و دیده شدنشان می‌شوند.
,
 
,
این منتقد سینما با اشاره به اتفاقات اخیر اظهار داشت: به طور مثال فلان کارگردان در رابطه با جریانات اخیر مردم را تشویق به آمدن به خیابان‌ها ‌می کند، مردم حتی از این دعوت خبر دار نمی شوند تا این که "بی بی سی" و یا "من و تو" از این دعوت استفاده کرده و بر روی آن مانور خبری می دهند.
,
 
,
مستغاثی اظهار داشت: در واقع می توان گفت تأثیرگذاری این افراد بسیار کم است، اما مدیران رسانه ای به خصوص مدیران رسانه ملی در بزرگ کردن آن‌ها بیشترین سهم را دارند.
,
 
,
وی تأکید کرد: بسیاری از مدیران شبکه‌های تلویزیونی نه تنها این هنرمندان را بیش از پیش مطرح میکنند بلکه عاشق این هستند که کنار آن ها نشسته و با آن ها عکس بگیرند، برخی به این هم کفایت نکرده و حتی بسیاری از این بازیگران را مجری برنامه‌های تلویزیونی نیز می کنند.
,
 
,
این منتقد سینما بیان داشت: نه کیمیایی و نه رخشان بنی اعتماد را کسی نمی شناسد، شاید قیصر را 4 درصد از مردم بشناسند اما شناختی نسبت به مسعود کیمیایی ندارند، اما زمانی سخنان این افراد شنیده می شود که من و شمای رسانه به آن ها می پردازیم.
,
 
,
وی با تأکید بر این مطلب که، مقصراصلی مدیرانی رسانه ملی و سینما هستند؛ گفت: از سینما  که دیگر انتظاری نمی رود اما تلویزیون نام رسانه ملی را بر روی خود دارد، همین رسانه ملی ببینید که چه طور در ایامی مانند نوروز یا چهارشنبه سوری هنرمندان درجه دوم و سوم را به برنامه های تلویزیونی می آورد، جالب این است که هر چه قدر این افراد بیشتر ناز و ادا دارند، بیشتر به آن ها پروژه داده و بودجه بیشتری هم به آن ها تعلق می گیرد.
,
 
,
وی در پایان خاطر نشان کرد: به تازگی ها آنتن پر کردن با حضور چهره ها مد شده است، بنابراین این انتقادی است که به مدیران رسانه ملی حتی کسانی که در جبهه انقلاب اسلامی هم هستند وارد است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه