اخبار داغ

دستاوردهای انقلاب اسلامی در مازندران/

تبدیل فرودگاه سم‌پاش دوره پهلوی در ساری به فرودگاه بین‌المللی+ عکس

تبدیل فرودگاه سم‌پاش دوره پهلوی در ساری به فرودگاه بین‌المللی+ عکس
فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری نمونه بارزی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مازندران است که در زمان شاهپور غلامرضا پهلوی با غصب زمین‌های مردم بعد از چند سال با ایجاد یک فرودگاه کوچک از آن برای سم پاشی زمین‌های در تصاحب خود استفاده می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پیروزی انقلاب اسلامی باعث توجه بیشتر به مردم و در اختیار قرار گرفتن امکانات رفاهی و خدماتی بیشتر به مردمی شد که عموما در آرزوی استفاده از امکانات خاص آن زمان بودند و استفاده از هواپیما برای جابجایی برای مردم مازندران بسیار سخت بود.

در سال 1326 که زمین‌های دشت ناز در شهرستان میاندورود و ساری آن زمان توسط شاهپور غلامرضا پهلوی غصب یا به‌زور از مردم گرفته شد بعد از چند سال با ایجاد یک فرودگاه کوچک از آن برای سم پاشی زمین‌های در تصاحب خود با هواپیماهای کوچک ملخی استفاده می‌کرد.



اما بعد از پیروزی انقلاب و واگذاری زمین‌های دشت ناز به بنیاد مستضعفان و برنامه نظام برای ایجاد فرودگاه در هر استان، این باند کوچک تبدیل به فرودگاه شد و در سال 72 اولین پرواز تهران به ساری در این فرودگاه انجام شد تا رسما به جمع فرودگاه‌های کشور اضافه شود.

این فرودگاه در ارتفاع 40 متری از سطح دریا در حال حاضر در شهرستان میاندورود واقع شده است و با نام کامل «فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری» یکی از فرودگاه‌های ایران است.



با مرور زمان فرودگاه گسترش پیدا کرد و امکانات و تعداد پروازها بیشتر شد و امروزه هر هفته بیش از 80 پرواز و در سال بیش از چهارهزار و 200 پرواز در این فرودگاه به مقاصد پروازی مشهد، تهران، اصفهان، شیراز، کیش، عسلویه، اهواز و تبریز و همچنین در زمان‌های خاص برای حجاج و عتبات عالیات و کشورهای حاشیه دریای خزر انجام می‌شود.



فرودگاه دشت ناز در ابتدا دارای حدود 50 هکتار فضا بوده است که بعد از انقلاب و به مرور با اضافه کردن زمین‌های اطراف و انجام ساخت و سازهای لازم به حدود 140 هکتار رسید که از این مقدار 11 هزار متر مربع مربوط به فضای ترمینالی فرودگاه است.

فرودگاه دشت ناز 187 نفر کارمند به غیر از نیروی انتظامی، سپاه و نیروهای سوخت رسان و خدماتی و رفاهی دارد و توانسته اشتغال خوبی ایجاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
, ,
,
,
,
,



فرودگاه دشت ناز سالانه بیش از 250 هزار مسافر به وسیله نه شرکت هواپیمایی مستقر در این فرودگاه جابجا می‌کند و دارای دو پایانه مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی و امکانات رفاهی مانند غرفه‌‌های تجاری، شعبه‌های بانکی، رستوران، بسته‌بندی بار و... است.

, ,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه