اخبار داغ

هشدار به کشاورزان بوشهری درباره سرمازدگی محصولات

هشدار به کشاورزان بوشهری درباره سرمازدگی محصولات
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت : با توجه به ورود توده بسیار سرد به استان بوشهر از پایان روز دوشنبه تا پایان هفته جاری و کاهش دمای هوا به طور میانگین 7تا 15 درجه، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرما زدگی کاملا احساس می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احمد سبحانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: به استناد اخطاریه سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان بوشهر، مبنی بر ورود یک توده هوای بسیار سرد به استان پیش‌بینی می‌شود از پایان روز دوشنبه تا پایان هفته جاری دمای هوا به طور میانگین 7 تا 15 درجه کاهش یابد و در مناطق مرتفع استان به صفر درجه نزدیک شود، بنابراین احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی کاملا احساس می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: طی این مدت توصیه می‌شود کشاورزان تولیدکننده گوجه‌فرنگی نسبت به روشن کردن سیستم آبیاری خود در ساعات 3 تا 6 صبح و در صورت امکان کشیدن پلاستیک روی ردیف‌های کشت و ایجاد آتش در چند نقطه از مزرعه اقدام نمایند.

وی ابراز داشت: حفاظت از محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت در گلخانه و واحدهای تولیدی دامداری انجام شود و از آنجا که در ارتفاعات کاهش دما شدیدتر است توصیه می‌شود باغ‌داران محترم شهرستان‌های جم، دشتی، دشتستان و تنگستان در ساعات اوج سرما یعنی از ساعت 3 تا 6 صبح نسبت به آبیاری باغات مرکبات خود اقدام کنند.

سبحانی با بیان اینکه گلخانه‌داران نیز نسبت نسبت به گرمایش گلخانه‌های خود اقدام کنند، افزود: همچنین کشاورزان عزیز توجه داشته باشند در روزهای اخیر به‌دلیل برودت هوا، در هیچ محصولی تغذیه با کودهای ماکرو و میکرو و همچنین سم‌پاشی با سموم حشره‌کش، قارچ‌کش، علف‌کش و کنه‌کش را انجام ندهند، چون ممکن است باعث اختلال در فیزیولوژی محصول زراعی و باغی آنها شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر بیان کرد: کشاورزان پس از خروج توده هوای سرد از استان و برگشت شرایط جوی به حالت معمول، می‌توانند تغذیه با کودهای ریزمغذی و آمینواسیدها را به‌منظور برگشت گیاه به حالت نرمال انجام دهند.

انتهای پیام/

 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه