اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در مازندران:

جانمایی نمازخانه در ادارات مازندران درخور شأن باشد/لزوم تقویت فرهنگ نماز در جامعه

جانمایی نمازخانه در ادارات مازندران درخور شأن باشد/لزوم تقویت فرهنگ نماز در جامعه
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه کسانی که عاملان نماز هستند وظیفه سنگینی را برعهده گرفتند، گفت: مبلغان نماز مردم را به هدف اصلی رهنمود می‌کنند و این بالاترین خدمت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی امشب در گردهمایی بزرگ سالیانه ستاد اقامه نماز و سازمان حج و زیارت مازندران، اظهار کرد: راویان و رابطین نماز در این ستاد و در بین دستگاه‌ها و نهادها که نماز را گرامی می‌دارند بدانند نمازشان به صورت انسان خوشرویی حوشبو در روزی قیامت مجسم می‌شود.
 
وی بیان کرد: ما در جهان هستی دو پست بیشتر نداریم یکی پست خدایی و دیگری بنده خدایی و از آنجایی که خدا نیستیم پس باید بنده خدا باشیم و چون خدا در پست خودش کم نمی‌گذارد ما هم باید کم نگذاریم که بهترین جلوه‌اش عمل به نماز است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید شکرگذار نعمت‌های خدا باشیم و نماز را برپا داریم، خاطرنشان کرد: خداوند در سوره ابراهیم فرموده است؛ بندگانی که ایمان آوردند نماز را اقامه کنند پس وظیفه ما به انجام نماز گره خورده است چرا که هدف عبادت است.
 
عاملان نماز وظیفه سنگینی دارند

محمدی لائینی با اشاره به اینکه نماز ستون دین است و کسانی که عاملان نماز هستند وظیفه سنگینی را برعهده گرفتند، تصریح کرد: مبلغان نماز مردم را به هدف اصلی رهنمود می‌کنند و این بالاترین خدمت است و تبلیغات در این بخش مستقیم و غیرمستقیم است.
 
وی تاکید کرد: برگزاری کلاس‌های عقیدتی یا راه‌اندازی اردوی راهیان نور به تقویت روحیه اعتقادی، ارزشی و اخلاقی کمک می‌کند و تقوا در جامعه افزایش پیدا می‌کند.
 
تقویت فرهنگ نماز نیاز جدی جامعه است

امام جمعه ساری گفت: اقامه نماز نیاز به زیرساخت اعتقادی فرهنگی و مذهبی دارد و باید این را جدی بگیریم، باید کاری کنیم نماز از ما شکایت نکند.
 
لائینی با بیان اینکه تقویت فرهنگ نماز نیاز جدی در جامعه است، افزود: با توجه به برگزاری این جلسه کسانی که برای برقراری فرهنگ نماز تلاش می‌کنند، این تلاش قابل تحسین است.
 
سید حبیب‌الله ساداتی مدیرکل حج و زیارت مازندران نیز در این نشست مشترک، گفت: اهداف این سازمان با ستاد اقامه نماز مشترک است و آن نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز و نردیکی دلها به خداوند است.
 
سوره حمد دوای هر دردی جز مرگ

ساداتی با اعلام اینکه سوره حمد افتخار قرآن است، افزود: این سوره دوبار نازل شده است وقتی در نماز این سوره را می‌خوانیم گویی کل قرآن بر پیشانی ما قرار دارد و اینکه سوره حمد دوای هر دردی جز مرگ است.
 
وی تصریح کرد: شیطان در چهار مورد فریاد کشید روزی که لعنت شد، روزی که از بهشت بیرون شد، روزی که پیامبر اسلام مبعوث به رسالت شد و در آخر روزی بود که سوره حمد نازل شد.
 
ساداتی خاطرنشان کرد: نماز ستون دین است و امروز این ستون محکم است، امیدواریم محکم‌تر شده و همه ما از فرامین الهی اطاعت کنیم.
 
در ادامه حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز با اشاره به روایات بیان کرد: خداوند از ما پیمان می‌گیرد که ارادت به نماز داشته باشیم، امیدواریم که نماز کمک کند خدا را بیشتر بشناسیم و نماز به‌واسطه اینکه لحظه‌ای انسان را به عالم باقی متصل کند، حتما لذت‌بخش است.
 
اساسی‌ترین کار ما پایداری و اقامه نماز در زندگی شخصی و جامعه باشد

حسن‌نژاد با بیان اینکه باید جدی‌ترین و اساسی‌ترین کار ما، پایداری و اقامه نماز در زندگی شخصی خودمان و جامعه باشد، خاطرنشان کرد: اگر این لذت را احساس نمی‌کنیم به میزان شناخت فرد در حقیقت انسانی برمی‌گردد، با این نگاه، جدی‌ترین نیاز انسان به وسیله نماز تأمین و پاسخ داده می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در راه امر به نماز باید از خودنمایی، تکبر و برخی از شبیه بازی‌ها فاصله بگیریم اگر به چنین جایی رسیدیم حتما به خودمان و جامعه کمک کردیم.
 
حسن‌نژاد تاکید کرد: مجموعه افرادی که در دستگاه‌های اجرایی برای اقامه نماز کمک می‌کنند بدانند که به جامعه کمک کردند همه ما باید بتوانیم اهل نماز باشیم و به ترویج فرهنگ نماز کمک کنیم و در صف نمازگراران قرار بگیریم.
 
عباس‌علی ابراهیمی مدیر ستاد اقامه نماز مازندران در این نشست با ابراز خرسندی از اینکه در اجلاسیه سراسری نماز مسؤولان حمایت میکنند، اظهار کرد: این جلسه در سال دو بار با هدف ابلاغیه دستورالعمل به دبیران اصلی ترویج فرهنگ نماز در دستگاه‌های اجرایی سطح استان برگزار می‌شود.
 
ابراهیمی بیان کرد: توجه به برپایی نماز در محیط اداره مهم است اگر دبیران قادر به انجام این‌ کار نیستند و میخواهند جا به جا شوند به ما اطلاع دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: تشکیل شورای اقامه نماز باید جدی گرفته شود، تشکیل این شورا گاهی به مشکلات برمی‌خورد، ولی آسیب‌شناسی در شورای اقامه نماز در دستگاه‌ها باید به صورت فصلی انجام و به تهران ابلاغ شود.
 
ابراهیمی با تاکید بر اینکه جانمایی نمازخانه در ادارات باید درخور شأن باشد، تصریح کرد: گاهی آخرین مکان یا پستو را به نمازخانه تخصیص می‌دهند.
 
وی افزود: هدف ما گسترش فرهنگ برپایی نماز است که باید پیگیری شود، کسی که بخواهد نماز بخواند در هر شرایطی می‌خواند، خوب نیست که یک مدیر از فرصت نماز خواندن بزند و به کار دیگری اختصاص بدهد.
 
ابراهیمی با اشاره به مشخص نشدن تکلیف حق‌القدم ائمه جماعات در ادارات گفت: این مورد برنامه معینی ندارد، هر دستگاه متناسب با بودجه‌ای که ‌دارد به این افراد حق الزحمه می‌دهد چرا که کارشان فقط اقامه نماز جماعت است، ما مشورت می‌کنیم تا به یک تصمیم قاطع در این زمینه برسیم.
 
مدیر ستاد اقامه نماز مازندران بیان کرد: برخی دستگاه‌ها امام جماعت متعددی دارند و در کنارش مدارسی داریم که هیچ امام جماعتی ندارند، در این خصوص تصمیم داریم هفته‌ای یک روز با بودجه خودمان یک امام جماعت در مدارس حضور پیدا کند.
 
وی خاطرنشان کرد: ما احتیاج به تعامل با دستگاه‌ها داریم، در نظام اسلامی توجه به حرف و مقام رهبری درست‌ترین مسیر است، ما با هم باید به طور واحد امر نماز را در استانی که دیار علویان است گسترش دهیم.
 
ابراهیمی تصریح کرد: سامانه سجاده در سال گذشته به صورت آزمونی با صرف ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای نطارت و ارزشیابی دبیران نماز افتتاح شد، این قضیه را جدی بگیرید، در این سامانه تفاهم‌نامه، موارد برای خودارزیابی، طرح و ابتکارات جدید باید بارگزاری شود.
 
نمازخانه‌های بین راهی امکانات کمی دارند
 
این مسؤول گفت: استان مازندران استانی توریستی است پس باید در ستاد تسهیلات استان اقامه نماز در برنامه‌های خدمات سفر شرکت کند، مکان‌های تفریحی که در قلمرو مسؤولیت هر بخش است باید ارتباط بگیرید، گاهی مسافران نوروزی که به پمپ بنزین می‌آیند نمازخانه امکانات ندارد.
 
وی با بیان اینکه دببران ستاد مازندران با عضویت در کانالی در پیامرسان سروش می‌توانند اقدامات خود و دبیران دیگر را در کل کشور رصد کنند، اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، نشست دانش‌آموزی و خانواده، جشنواره‌های مختلف رمان، قصه و شعر ‌در راه برپایی نماز مؤثر است.
 
ابراهیمی در پایان از اجرای طرح سلامت معنوی در همه بیمارستان‌های استان مازندران خبر داد و گفت: این‌کار با هدف شناساندن کارمندان به احکام نماز اجرا می‌شود، در این راه همه باید همکاری کنیم تا بتوانیم بار سنگین خدمت‌رسانی را به مقصد برسانیم و دین خودمان را ادا کرده و منتظر تشکر کسی هم نباشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, عاملان نماز وظیفه سنگینی دارند,
,
,
,
,
,
, تقویت فرهنگ نماز نیاز جدی جامعه است,
,
,
,
,
,
,
,
, سوره حمد دوای هر دردی جز مرگ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اساسی‌ترین کار ما پایداری و اقامه نماز در زندگی شخصی و جامعه باشد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نمازخانه‌های بین راهی امکانات کمی دارند,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه