اخبار داغ

وقتی محرومیت هم مانع سواد فنی روستانشینان نشد؛

آموزش، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی برای بشاگرد

آموزش، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی برای بشاگرد
یکی از محرومیت های شهرستان بشاگرد به خصوص در زمان قبل از انقلاب، نبود امکان آموزش برای روستا نشینان بود اما در سال 95 و با افتتاح آموزشگاه فنی حرفه ای بشاگرد، گام بزرگی در جهت ارتقاء سواد فنی روستا نشینان برداشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ آموزش صحیح و کاربردی از دلایل اصلی پیشرفت جوامع محسوب می شود؛ در سال های اخیر و با گرایش بیشتر مردم به امور فنی، نقش سازمان فنی حرفه ای پر رنگ تر شده که حتی در مناطق روستایی شهرستان بشاگرد که یکی از پرچمداران محرومیت در کشور می باشد هم حضور فعالانه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
یکی از محرومیت های شهرستان بشاگرد به خصوص در زمان قبل از انقلاب، نبود امکان آموزش برای روستانشینان بود و بیشتر قدیمی های این منطقه یا به صورت مکتبی آموزش دیده اند و یا در شهرستان ها به میزان خواندن و نوشتن سواد آموخته اند.
,
 
,
فقط هفت روستا  از بیش از 300 روستای بشاگرد در زمان طاغوت مدرسه داشته که با توجه به وضعیت اسفناک مردم در آن زمان، امکان استفاده همین تعداد هم برای عموم وجود نداشته است.
,
 
,
خانواده هایی در روستا های همجوار که وضعیت مناسب تری داشتند می توانستند پسران خود را به مدرسه ارسال کنند و دختران هم هیچ حقی برای تحصیل نداشته و بی سواد می ماندند و فقط مدارس دو روستای «سندرک» و « انگهران» در آن زمان پایه ششم داشته و باقی مدرسه ها تا پایه پنجم بیشتر نداشت.
,
 
,
در این میان آموزش فنی و تخصصی حتی در رویای مدرم هم وجود نداشت که همین مورد به محرومیت بیش از پیش مردم بشاگرد می افزود.
,
 
,
طبقه گفته های دادی زاده مدیرکل آموزش پرورش استان هرمزگان در زمان قبل انقلاب اسلامی، شهرستان بشاگرد فقط 130 دانش آموز داشته که اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی،بیش از 9 هزار دانش آموز دارد.
,
 
,
در حال حاضر بیش از 319 واحد آموزشی و 18 مجتمع شبانه روزی در شهرستان بشاگرد فعالیت دارد که طبق آخرین سرشماری حدود 65 درصد مردم این منطقه با سوادند.
,
 
,
افتتاح آموزشگاه فنی حرفه ای، گام بزرگی در جهت ارتقاء سواد فنی روستانشینان
, افتتاح آموزشگاه فنی حرفه ای، گام بزرگی در جهت ارتقاء سواد فنی روستانشینان,
 
,
در سال 1395 و با افتتاح آموزشگاه فنی حرفه ای شهرستان بشاگرد، گام بزرگی در جهت ارتقاء سواد فنی روستانشینان برداشته شد.
,
 
,
این آموزشگاه که یکی از بزرگترین مجتمع های آموزشی در استان هرمزگان به شمار می رود  با برگزاری کلاس های فنی و کاربردی توانسته خیل عظیم زنان و مردان بشاگردی با هر سنی را به خود جذب کند.
,
 
,
این مجموعه در سال 1397 به خیرین کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شد و در حال حاضر به یکی از فعال ترین واحد های آموزشی در شهرستان بشاگرد تبدیل شده است.
,
 
,
, ,
 
,
841 شهروند بشاگردی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند
, 841 شهروند بشاگردی از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند,
 
,
کلثوم پیری زاده، مدیر آموزشگاه فنی حرفه ای شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به برگزاری آموزش های متنوع در این مرکز، اظهار کرد: در حال حاضر رشته های صنایع چوب، صنعت ساختمان، انواع جوشکاری، برق خوردو، کامپیوتر، برق ساختمان، خیاطی، صنایع دستی، آرایشگری و ... برای زنان و مردان برگزار می شود.
,
 
,
وی افزود: در سال جاری برای 841 شهروند بشاگردی آموزش های فنی و حرفه ای توسط این مرکز ارائه شده که از این تعداد به میزان 350 نفر گواهی مهارت دریافت کرده و 541 نفر دیگر در حال آموزش هستند.
,
 
,
مدیر آموزشگاه فنی حرفه ای بشاگرد با اشاره به بیکاری به عنوان اصلی ترین مشکل مردم این شهرستان، گفت: تمام اهداف این مجموعه اشتغال اقشار مختلف مردم به ویژه قشر جوان بشاگرد است که در سال جاری توانسته ایم برای 150 نفر از کارآموزان اشتغال ایجاد کنیم.
,
 
,
پیری زاده یادآور شد: در زمان های گذشته مردم بشاگرد و به ویژه بانوان برای کسب آموزش های فنی به دلیل نبود این مرکز در شهرستان با مشکلات جدی روبه به رو بوده اند و با استقرار فنی حرفه ای در بشاگرد میزان مشارکت خانم ها چندین برابر آقایان است.
,
 
,
صعب العبور بودن راه ها هم نتوانسته مانعی برای عدم آموزش روستا نشینان شود
,
 
,
وی در ادامه اظهار کرد: صعب العبور بودن راه ها و وجود مشکلات زیر ساختی در روستا ها هم نتوانسته مانعی برای عدم آموزش روستا نشینان شود و ما با برگزاری دوره های روستا به روستا آموزش های فنی را به تمام نقاط شهرستان انتقال داده ایم.
,
 
,
مدیر آموزشگاه فنی حرفه ای بشاگرد با اشاره به آموزش های کاربردی و نوین، افزود: بسیاری از مردم همچنان به دنبال آموزش های اشباع شده هستند که دیگر بازار کاری برای آن ها وجود ندارد و هدف ما ترویج آموزش های نوین و کمک به خودکفایی مردم روستانشین از طریق اشتغال و کسب درآمد از این راه هستیم.
,
 
,
پیری زاده در پایان خاطر نشان کرد: میزان و سطح آموزش اکنون بشاگرد با زمان قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و البته امروز شاهد حضور جوانان این منطقه در دانشگاه های بزرگ و پست های مهم دولتی هستیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه