اخبار داغ

‍ معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین خبرداد

امدادرسانی به بیش از ۴ هزار در راه مانده برف و کولاک

امدادرسانی به بیش از ۴ هزار در راه مانده برف و کولاک
معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین از امدادرسانی به بیش از ۴ هزار در راه مانده به دلیل بارش برف و کولاک طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حکمت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با صبح قزوین با اشاره به وقوع برف و کولاک در استان اظهار کرد: با توجه به بارش برف و برودت دما در روزهای اخیر و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما و وضعیت جوی ناپایدار، ۱۸۰ نیروی عملیاتی مستقر در پایگاه‌های بین شهری و تیم واکنش سریع استان در قالب ۷۸ تیم با آمادگی کامل به یاری در راه ماندگان شتافتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: این افراد در مسیرهای ارتباطی برف گیر، کوهستانی و روستایی گرفتار شده بودند که امدادگران اقدامات لازم را انجام دادند.

,

معاون امداد و نجات هلال احمر استان قزوین تصریح کرد: در عملیات‌های امدادرسانی انجام شده تعداد ۸۹۲ نفر از حادثه دیدگان ناشی از برف و کولاک در پایگاه‌های بین شهری جمعیت هلال احمر استان اسکان یافتند.                                                                                                      

,

وی عنوان کرد:  شهروندان از تردد در مسیرهای فرعی و کوهستانی در شرایط جوی نامساعد و سرما و یخبندان خودداری کنند و در صورت سفر البسه گرم، سوخت، تغذیه و وسایل ارتباطی خود را به همراه داشته باشند و در صورت بروز حادثه موارد را به پلیس و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر به شماره ۱۱۲ اطلاع دهند .

,

هاشمی در ادامه با اشاره به برخی از عملیات‌های شاخص ۲۴ ساعته گذشته در استان گفت: رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک گردنه آوج، امدادرسانی به مسافرین در راه مانده محور الموت شرقی و غربی به قزوین، گردنه های بهرام آباد و قسطین لار از جمله اقدامات امدادی انجام شده است.

,

وی اضافه کرد: همچنین اسکان اضطراری 892 نفر از مسافرین در راه مانده در پایگاه‌های هجیب، آوج، آبگرم و توزیع بسته‌های غذایی و زیستی شامل دو هزار و 676 تخته پتو و بسته غذایی و جیره خشک در بین افراد اسکان داده شده، رهاسازی خودروهای گرفتار در برف در محور قسطین‌لار - رجایی‌دشت و محور قزوین – رشت از دیگر عملیات‌های امدادی انجام شده طی 24 ساعت گذشته است.

,

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: همچنین طی عملیات امدادی توسط نجاتگران پایگاه شیرین سو، مصدومین حادثه برخورد زنجیره‌ای چند خودرو با یکدیگر در محور قزوین - رشت به مرکز درمانی منتقل شدند.

,

, ,

وی عنوان کرد: انتقال بیمار با درد آپاندیس شدید از روستای پرسپانج شهرستان آوج به مرکز درمانی در شرایط دشوار آب و هوایی برف و کولاک و مسیر صعب العبور روستا از دیگر عملیلت امدادی انجام شده است.

,

این مقام مسئول بیان کرد: به دلیل بارش سنگین برف در استان گیلان و مسدود شدن محورهای مواصلاتی و گرفتار شدن حجم بالایی از مسافرین در برف، سازمان امداد و نجات درخواست نیروهای کمکی از استان قزوین کرد که ۱۰ اکیپ از نیروهای عملیاتی استان در قالب تیم‌های واکنش سریع به سرعت به استان گیلان اعزام شدند.

,

وی عنوان کرد: همچنین آذوقه‌های تهیه شده شامل بسته‌های غذایی شامل کنسروجات و جیره‌خشک آماده شده نیز تاکنون به میزان دو هزار و 500 بسته به همراه دو هزار و 500 قرص نان جهت توزیع در بین حادثه دیدگان محور قزوین - رشت ارسال شد.

,

هاشمی تصریح کرد: با توجه به بسته شدن محورهای مواصلاتی قزوین - رشت و بالعکس اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده در پایگاه‌های بین شهری، مساجد و سایر فضاهای تعیین شده از قبل همچنان ادامه دارد و تمامی نیروهای امدادی استان با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی در حال امدادرسانی هستند.

,

وی در پایان گفت: جمعیت هلال‌احمر استان به همراه تمامی اکیپ‌های دستگاه‌های امدادرسان شامل پلیس راه، راهداری، مدیریت بحران و نیروی انتظامی در حال بازگشایی مسیر از سمت امامزاده هاشم استان گیلان به سمت قزوین و اسکان مسافران در پایگاه‌های بین شهری و سایر فضاهای تعیین شده جهت اسکان اضطراری هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه