اخبار داغ

در گفتگو اختصاصی با مبارز انقلابی هرمزگان عنوان شد:

سازش با دشمن به معنی شکست زود هنگام/نگرش امام خمینی (ره) چراغ راه ما برای مبارزه بود

سازش با دشمن به معنی شکست زود هنگام/نگرش امام خمینی (ره) چراغ راه ما برای مبارزه بود
رزم، با اشاره به اینکه چراغ راه و خط مبارزات انقلابی نگرش امام خمینی (ره) بود، گفت: اقتدارما باعث عقب نشینی دشمن شده و هر کجا که حرف از سازش به میان آمده، دشمن جری تر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛پیروزی انقلاب اسلامی، حاصل تلاش بی وقفه و ایثار افرادی بود که با تأسی از سخنان و خط امام راحل در آن زمان به مبارزه علیه ظلم و ستم طاغوت می پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

محمد رزم، مبارز نام آشنای هرمزگانی، یکی از افراد تأثیر گزار در پیروزی انقلاب اسلامی و خروش حداکثری مردم هرمزگان در زمان طاغوت است.

,

در ادامه گفتگویی با وی، که راه مبارزه را از مدرسه فرا گرفته و به همراه همرزمان خود سنگر های فرهنگی انقلاب را در آن دوران پر قدرت حفظ کرده بودند، خواهیم داشت:

,

نگرش امام خمینی (ره) چراغ راه ما برای مبارزه بود

, نگرش امام خمینی (ره) چراغ راه ما برای مبارزه بود,

از زمان مدرسه و با توجه به شرایط خاص کشور در آن دوران درگیر مسائل سیاسی شدم و با آشنایی با امام خمینی (ره) و اهداف و نگرش ایشان به سمت انقلاب اسلامی گرایش یافتم.

,

چراغ این راه و خط مبارزات از طریق خواندن رساله امام خمینی (ره) و اعلامیه هایی که از ایشان توسط روحانیون از قم به دستمان می رسید بود و با دوستان مبارز به اتفاق در مراسمات مذهبی در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) که آن زمان به مسجد یزدی ها معروف بود حضور داشتم.

,

رفته رفته این جلسات به داخل منازل کشیده شد و در منزل مبارزانی همچون حاج آقا زائری، جلساتی برای دانش آموزان و ازجمله بنده برگزار می شد که در آن ما با سیره و اندیشه امام خمینی (ره) آشنا شدیم.

,

با برگزاری جلسات فرهنگی، راهکار های مبارزاتی امام راحل را به دانش آموزان انتقال می دادیم

, با برگزاری جلسات فرهنگی، راهکار های مبارزاتی امام راحل را به دانش آموزان انتقال می دادیم,

با قیام امام خمینی (ره) و دستگیری و تبعید ایشان توسط رژیم شاهنشاهی، امام راهکار های مبارزاتی خود را از طریق پیام و نامه به دست ما می رساند و ما در جلسات فرهنگی که با دانش آموزان می گرفتیم این مطالب را به آن ها انتقال می دادیم.

,

عمده مبارزات بنده در آن زمان در زمینه فرهنگی و آشنایی دانش آموزان با مسائل انقلابی ، دینی و اندیشه های امام راحل (ره) بود و گروه های چریکی مسئولیت مبارزات مسلحانه را بر عهده داشتند.

,

در کنار امورات فرهنگی، برای پیشتیبانی گروه های چریک، آموزش باز و بسته کردن و استفاده از اسلحه های وارداتی که از سمت چابهار آورده می شد در کوه های پنجعلی برگزار می شد.

,

این جلسات برای خانم ها و آقایان به صورت جدا گانه برگزار می شد که در کنار آن با برگزاری دوره های تفریحی در خارج از شهر، این برگزاری کلاس ها تنوع ایجاد می کردیم.

,

نفوذی های ساواک از دوستان نزدیک بودند

, نفوذی های ساواک از دوستان نزدیک بودند,

ساواک در آن زمان که یکی از مخوف ترین نیرو های اطلاعتی رژیم پهلوی بود با ارسال نفوذی های خود به جلسات ما بسیاری از اخبار و اطلاعات مهم را به بیرون درز داده که مدت ها بعد شناسایی شدند.

,

بنده در آن زمان مسئول کتابخانه بودم و یکی از نفوذی های ساواک که در قالب یک دوست به من نزدیک شده بود و به آن اعتماد داشتم، کتاب هایی که در آن زمان داشتن آن ها جرم محسوب می شد مانند کتب مرحوم شریعتی و «حکومت اسلامی » امام (ره) را گرفته و به ساواک گزارش می داد.

,

پس از دستگیری ما توسط ساواک و سئولات خصوصی که در بازجویی ها پرسیده می شد پی بردیم که نفوذی ها یکی از دوستان نزدیک است که به او اطمینان داشتیم که البته این خاطرات در چهار جلد با عنوان « انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک » توسط وزارت اطلاعات به چاپ رسیده است.

,

شیرینی نماز بعد از دستگیری ام را فراموش نمی کنم

, شیرینی نماز بعد از دستگیری ام را فراموش نمی کنم,

در سال ۱۳۵۲ قائم مقام ساواک حکم دستگیری بنده را صادر کرده بود که در سال ۱۳۵۷ در برنامه دستگیری سراسری ساواک بنده دستگیر شدم  و قبل از نماز صبح مآمورین به خانه ما آمده و من را دستگیر کردند.

,

قبل از انتقال بنده که موقع نماز صبح بود به مأمورین درخواست اقامه نماز قبل از جابجایی را دادم که به سختی پذیرفتند و حلاوت و شیرینی این نماز هیچ گاه از خاطرم پاک نمی شود.

,

شعار « دورد برخمینی » پایان راه طاغوت

, شعار « دورد برخمینی » پایان راه طاغوت,

راهپیمایی های بندرعباس در آن زمان از مسجد کوفه شروع می شد و تا فلکه شهربانی، خیابان برق و مسجد فاطمیه، دبیرستان ابن سینا اعتراضات برگزار می شد.

,

مردم در مکان های مذکور به اعتراض و تحصن شدید ادامه داند و شعار های « درود بر خمینی » و پخش اعلامیه های امام راحل را شبانه روز در سراسر شهر تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دادند.

,

اهل سنت و شیعه در کنار هم علیه طاغوت

, اهل سنت و شیعه در کنار هم علیه طاغوت,

سران اهل سنت در کنار برادران شیعه خود در اعتراضات علیه رژیم شاهنشاهی حضور داشتند و نماز عید قربان سال ۱۳۵۷ را در مسجد گله داری با سخنرانی آیت الله دری نجف آبادی اقامه شد.

,

برای تدارک و آمادگی زیر ساخت های لازم برگزاری پر شکوه نماز، یک وانت را از زیرانداز و اعلامیه و بلند گو بار زده و کمی بعد با همان اعلامیه ها دستگیر شدیم اما به دست یکی از مأموران بنده را فراری دادند.

,

مهمترین نقطه عطف اتحاد بین برادران اهل سنت و شیعه روز شهید شدن بانوی خردسال اهل سنت « مژگان خضری» بود که پس از آن تمام مردم هرمزگان به صورت یک صدا و پرخروش در تظاهرات شرکت کردند و اکنون سنگ یادمانی برای این شهید خردسال در قطعه شهدای بندرعباس قرار داده شده است.

,

سازش با دشمن به معنی شکست زود هنگام

, سازش با دشمن به معنی شکست زود هنگام,

سازش با امریکا و استکبار جهانی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و  با اقتداری که ما تا کنون داشته ایم شاهد عقب نشینی دشمن بوده ایم و هر کجا که حرف از سازش پیش کشیده شده دشمن جری تر شده است.

,

سیاست های کلی نظام و به خصوص در سیاست های خارجی توسط معظم له تدوین خواهد شد و تمام مسئولان ملزم به اطاعت از آن هستند.

,

گام دوم انقلاب باید برای مسئولان و مردم تشریح شود

, گام دوم انقلاب باید برای مسئولان و مردم تشریح شود,

گام دوم انقلاب را باید برای تمام مسئولان و مردم تشریح کرد و اهداف آن را تبیین کرد و بر خطی مشیعی که مقام معظم رهبری تعیین کرده اند حرکت کنیم.

,

اعتقاد و همدلی مردم مهمترین رمز دوام انقلاب اسلامی است و ما باید تمام تلاشمان را در خصوص برهم زدن نقشه های تفرقه افکن دشمن به کار ببندیم.

,

مردم باید تمام ارکان نظام را از خود بدانند و از آن ها حمایت کنند و مسئولان هم باید بیشتر حواسشان را جمع کرده و قدر حمایت مردم را بدانند.

,

رسانه ها پستی و بلندی انقلاب را به درستی نمایش دهند

, رسانه ها پستی و بلندی انقلاب را به درستی نمایش دهند,

رسانه ها هم وظیفه دارند پستی بلندی های انقلاب را به دید سمع مردم برساند چرا که سلاحی تأثیر گزار را در دست دارند.

,

پیشرفت استان هرمزگان و به خصوص شهرستان بندرعباس به برکات نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و مردم مرکز استان در آن زمان حتی آب برای خوردن نداشتند.

,

مردم در تمام زمینه های زیر ساختی از جمله برق و جاده و آب مشکلات عدیده داشتند که قدیمی تر ها بیشتر این خاطرات را به یاد دارند، که نیاز است این پیشرفت ها را به نسل جوان هم انتقال دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه