اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

اجازه خیانت به خون و آرمان شهدا را نمی دهیم/ دستگاه قضایی مستقل و اسلامی دستاورد انقلاب

اجازه خیانت به خون و آرمان شهدا را نمی دهیم/ دستگاه قضایی مستقل و اسلامی دستاورد انقلاب
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ما باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم گفت: اجازه نمی دهیم کسی به خون و آرمان شهدا خیانت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در حاشیه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه عدالت و دستگاه قضا، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و دستاورد های پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه قضایی اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه اکنون تمامی قوانین مورد عمل در قوه قضاییه بر اساس شریعت اسلام نوشته شده، ابراز کرد: در قانون اساسی و شریعت اسلام آمده که قاضی مستقل است در حالی که در رژیم گذشته این طور نبود و دستگاه قضایی استقلال نداشت.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه پادشاه هر تصمیمی که می‌گرفت در دستگاه قضایی به جریان می افتاد، تصریح کرد: اکنون دستگاه قضایی استقلالش را بر اساس آموزه های اسلامی به دست آورده است.

,

وی با بیان اینکه قوانین مورد عمل در قوه قضاییه تماما بر اساس فتوای شرعی و احکام نورانی اسلام است، عنوان کرد: اکنون قانون مجازات اسلامی داریم که دقیقا بر اساس فقه نورانی اسلام نوشته شده است.

,

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه در راس قوه قضاییه بر خلاف رژیم گذشته یک فقیه عادل جامع شرایط و منصوب از طرف ولی فقیه قرار دارد، افزود: دسترسی آسان مردم به مقامات قضایی یکی از برکات انقلاب اسلامی و دستاورد های آن است.

,

وی با اشاره به اینکه در رژیم گذشته در کل استان زنجان که استان قزوین هم جزو استان زنجان بود چه تعداد قاضی در استان خدمات قضایی ارائه می دادند؟! ابراز کرد: اکنون حتی در دور ترین نقطه استان واحد قضایی وجود دارد و  هیچ بخشی نیست که واحد قضایی برای آن بخش تاسیس نشده باشد.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه دسترسی مردم به واحدها و مقامات قضایی از دستاورد های جمهوری اسلامی است، ادامه داد: در زمان رژیم منهوس پهلوی چون قاضی در دسترس نبود و راه های مواصلاتی هم نبود مردم از پیگیری قضایی به طور کلی صرفنظر می کردند و امیدی به پیگیری قضایی نداشتند.

,

وی با بیان اینکه تعداد کم پرونده قضایی در گذشته به معنی کم بودن منازعات نیست، خاطر نشان کرد: در رژیم قبل دستگاه قضایی در دسترس مردم نبود تا مردم به آن مراجعه کنند.

,

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه اکنون دستگاه قضا و واحد های قضایی در دورترین نقطه با امکانات لازم در دسترس مردم است، ابراز کرد: رسیدگی بر اساس شریعت و فقه نورانی اسلام از برکات جمهوری اسلامی است.

,

وی با با اشاره به چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: ما در این جشن می خواهیم بگوییم که یک طاقوت رفت و یک امام آمد و انقلاب اتفاق افتاد و یک حکومت اسلامی به وجود آمد.

,

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی، حکومت بر اساس آموزه های امام علی (ع) است، عنوان کرد: الگوی این حکومت اسلامی، امام علی (ع) است که در راس آن ولی فقیه قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه زیبنده نیست در قسمتی از این انقلاب اسلامی که ما مسئولیت گرفته ایم از مسیر قانون خارج شویم، تاکید کرد: ما این وعده و اطمینان را به مردم ولایمتدار و شهید پرور زنجان می دهیم که در مبارزه با فساد به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و اجازه نمی دهیم کسی بخواهد به خون و آرمان شهیدان، زحمات ملت ایران و منویات رهبر خیانت کند.

,

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه امروز آمده ایم که عهد و پیمان مجدد ببندیم بگویم که ما پایبند به انقلاب سال 57 هستیم، عنوان کرد: یاران امام خمینی (ره) انقلابی بودند، ما نیز باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم و انقلابی حرکت و انقلابی فکر کنیم.

,

وی با اشاره به بیانات رهبری، مبنی بر قوی شدن کشور، خاطر نشان کرد: دستگاه قضا باید با اجرای عدالت، برخورد با فساد، با قرار گرفتن کنار مظلومان قوی شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه