اخبار داغ

وزیر علوم در گفتگو اختصاصی با دانا؛

ایران الزامی برای اجرای سند 2030 ندارد/ بخش‌هایی از سند که با باورهای دینی‌مان منافات دارد اجرا نمی‌شود

ایران الزامی برای اجرای سند 2030 ندارد/ بخش‌هایی از سند که با باورهای دینی‌مان منافات دارد اجرا نمی‌شود
منصور غلامی گفت: بحث سند 2030 یک بحث حقوقی‌ست و هیچ کشوری از جمله ایران الزامی برای اجرای محتوای این توافق بین المللی ندارد.
[

«منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد دلیل اجرای چراغ خاموش سند 2030 در مدارس کشور اظهار داشت: بحث سند 2030 یک بحث حقوقی‌ست و هیچ کشوری از جمله ایران الزامی برای اجرای محتوای این توافق بین المللی ندارد.

وی ادامه داد: یک اصطلاحی به نام حق تحفظ وجود دارد؛ یعنی هر کشوری هر بخشی از این توافق جهانی را نپذیرد، می تواند بر اساس حق تحفظ آن توافق را اجرا نکند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: کشور ما هم بعد از تذکری که در دور قبل به مسئولین وقت داده شد، بخش هایی که با مسائل شرعی و اسلامی مطابقت ندارد را بر اساس حق تحفظی که دارد اجرا نمی کند.

غلامی در پایان گفت: الان هم آن بخش هایی که با شرع منافات دارد و یا در مسیر جدای از باورهای دینی و اسلامی ماست، عملا اجرایی نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا حق تحفظ یا همان حق شرط در معاهدات بین المللی بیانیه یک جانبه اى است که یک کشور تحت هر نام یا عبارت، در موقع امضا، تنفید، قبول، تصویب یا الحاق به یک معاهده صادر مى کند و با آن، آثار حقوقى بعضى از مقررات معاهده را نسبت به خود استثنا یا تعدیل مى نماید.

انتهای پیام/

, به گزارش خبرنگار , شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حق تحفظ یا همان حق شرط در معاهدات بین المللی بیانیه یک جانبه اى است که یک کشور تحت هر نام یا عبارت، در موقع امضا، تنفید، قبول، تصویب یا الحاق به یک معاهده صادر مى کند و با آن، آثار حقوقى بعضى از مقررات معاهده را نسبت به خود استثنا یا تعدیل مى نماید.,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه