اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان قزوین خبرداد

کشف حدود ۴ تن انواع مواد مخدر در قزوین/ روش کارت به کارت شایع‌ترین مدل کلاهبرداری مجازی است

کشف حدود ۴ تن انواع مواد مخدر در قزوین/ روش کارت به کارت شایع‌ترین مدل کلاهبرداری مجازی است
فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: شایع‌ترین کلاهبرداری در حوزه پلیس آگاهی و فتا کلاهبرداری تلفنی کارت به کارت، جعل اسناد عادی قولنامه‌ای و جعل چک است که به ترتیب از بیشترین آمار برخوردارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، سردار مهدی حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(چهارشنبه) در ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: حضور موثر و فهیمانه مردم استان در جشن سالگرد پیروزی انقلاب حرکتی بزرگ در جهت یاس دشمن بود چراکه به خاطر مشکلاتی که در کشور وجود دارد، دشمن فکر می‌کرد جمهوری اسلامی از هدف اصلی فاصله گرفته اما مردم بار دیگر نشان دادند که پشت نظام هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین افزود: مردم با حضور خود در فجر سلیمانی، پیام خود را به جهان مصادره کردند که نشان از فهمیم بودن ملت دارد که می‌تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد.

,

وی بیان کرد: صدور انقلاب اسلامی امروز منجر به ایجاد یک ارتش بین‌المللی به عنوان ارتش مقاومت در غرب آسیا و شمال آفریقا شده است؛ چراکه جبهه مقاومت دیگر محدود به لبنان و جمهوری اسلامی نیست و در تمام جهانیان شکل گرفته است.

,

این مقام انتظامی عنوان کرد: اصحاب رسانه زبان گویا و جهادگرانی هستند که در خط اول انقلاب قرار دارند و نقش رسانه در ارسال و صدور پیام انقلاب بسیار موثر است.

,

حاجیان با اشاره به آمار عملکرد 10 ماهه پلیس با مشارکت دستگاه‌های مرتبط گفت: رسانه به عنوان بازوان پرتوان پلیس است و در پیشگیری از سرقت، آسیب‌های اجتماعی، آموزش و فرهنگ سازی آحاد جامعه می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

,

وی افزود: اولویت‌های پلیس در سال 98 شامل بحث مبارزه با انواع قاچاق و سرقت‌های خرد و کلان بود که اقدامات خوبی انجام شد و موضوع ثبات امنیتی کشور بود که با همکاری مردم و دستگاه‌ها این امر محقق شد.

,

 

,

افزایش 10 درصدی تردد خودروها در راه‌های مواصلاتی استان 

, افزایش 10 درصدی تردد خودروها در راه‌های مواصلاتی استان ,

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در طول 10 ماهه سال جاری 440 هزار و 500 تماس با مرکز فوریت‌های 110 داشتیم که حدود 70 درصد عملیاتی و خدمات انتظامی ارائه شد و 30 درصد درخواست راهنمایی و ارشاد و حدود یک درصد غیرقابل رسیدگی بود.

,

وی ادامه داد: تماس تلفنی با 110 نسبت به سال گذشته حدود دو درصد کاهش پیدا کرده که با بررسی‌های انجام شده نیز این نتیجه حاصل می‌شود که اقدامات پلیس در پیشگیری از جرائم موثر بوده است.

,

این مقام انتظامی با بیان اینکه هر ماه یا دو ماه یک بار، میز خدمت در میعادگاه نماز جمعه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی برگزار می‌شود، ابراز کرد: قزوین جزو استان‌های امنیتی عالی در بحث سرقت و جرائم امنیتی در همه ابعاد نسبت به سایر استان‌های دیگر است که نشان می‌دهد دارای امنیت قابل قبولی هستیم.

,

حاجیان اظهار کرد: دفتر نظارت همگانی یا سامانه 197 می‌تواند خدمت گذاری مطلوبی در جهت کیفی سازی مشارکت مردم در ماموریت‌های پلیسی داشته باشد که در واقع ملاقات چهره به چهره با مسئولین نیروی انتظامی بویژه فرمانده انتظامی است که تاکنون 22 ملاقات چهره به چهره با مردم داشتیم و حدود 780 فقره به مشکلات مردم رسیدگی شده است.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین ابراز کرد: باتوجه به گستردگی حوزه آزادرا‌ه‌ها و بزرگراه‌های استان و قرار گرفتن در محور مواصلاتی 11 استان دیگر در حوزه راهور، علاوه بر افزایش 10 درصدی تردد خودروها نیز 12 درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

,

این مقام انتظامی بیان کرد: براساس آمار پزشک قانونی 25 نفر نسبت به سال گذشته کاهش فوتی داشتیم اما در بحث تصادفات منجر به خسارتی و جرحی با دو درصد افزایش مواجه هستیم.

,

حاجیان اذعان داشت: در حوزه پلیس آگاهی اقدامات بسیار خوبی انجام شده که باعث کاهش سرقت‌های مهم شد که در این راستا حدود 64 باند سارقین شناسایی و دستگیر شدند که 20 مورد مربوط به سرقت خوردو بود که حدود 83 سارق را دستگیر کردیم.

,

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین با اشاره به دستگیری باند سارقین محموله مس و آلومنیوم به ارزش 4 میلیارد تومان گفت: همچنین 6 باند سارقین به عنف که 15 سارق باسابقه و سارقین احشام که 22 نفر با 69 سرقت بودند، دستگیر شدند.

,

افزایش 87 درصدی جرائم فضای مجازی در استان 

, افزایش 87 درصدی جرائم فضای مجازی در استان ,

وی اضافه کرد: در بحث مواد مخدر تا امروز بیش از سه تن و 700 کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به سال گذشته که دو تن و 226 کیلو بود، با 58 درصد افزایش همراه بوده است.

,

این مقام انتظامی بیان کرد: شایع‌ترین کلاهبرداری در حوزه پلیس آگاهی و فتا کلاهبرداری تلفنی کارت به کارت، جعل اسناد عادی قولنامه‌ای و جعل چک است که به ترتیب از بیشترین آمار برخوردار بودند.

,

 

,

حاجیان تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از جرائم از فضای حوزه حقیقی به مجازی حرکت کرده‌اند به طوری که موضوع جیب‌بری امروز به ندرت اتفاق می‌افتد چراکه به سمت ایجاد درگاه‌های جعلی و کارت به کارت تغییر کرده است.

,

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند نقش موثری در جهت آگاه سازی مردم داشته باشند؛ چراکه برخی درگاه‌ها به آسانی قابل تشخیص است اما به دلیل عدم آگاهی مردم این جرائم صورت می‌گیرد.

,

این مقام مسئول گفت: پلیس این آمادگی را دارد که جلسه خاص فضای مجازی با کمک دستگاه‌های دیگر در جهت آگاه سازی مردم از جرائم و استفاده صحیح از فضای مجازی برگزار کند.

,

وی عنوان کرد: امسال 87 درصد وقوع جرائم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته افزایش داشته که از این میزان 60 درصد منجر به کشف شده و نسبت به سال گدشته 30 درصد افزایش کشفیات داشتیم.

,

این مقام انتظامی تصریح کرد: بخش زیادی از جرائم فضای مجازی به دلیل عدم آگاهی مردم در شناخت درگاه‌های جعلی، اعتماد به اطلاعات و کاربران و حضور ناآگاهانه در فضای مجازی است.

,

وی در پایان از مردم درخواست کرد که اطلاعات محرمانه خود را در شبکه مجازی قرار ندهند و شبکه‌های مجازی را ناامن بدانند؛ چراکه نفوذ به محرمانه‌ترین اطلاعات در دستگاه شما بسیار سهل و آسان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه