اخبار داغ

آخرین وضعیت استان گیلان در گفتگوی لاهوتی با دانا:

دولت در مواجهه با بحران کاری نکرده است/ تاکنون راه ارتباطی هیچ کدام از روستاها باز نشده/ قول جهانگیری برای اعزام وزرا به استان گیلان

دولت در مواجهه با بحران کاری نکرده است/ تاکنون راه ارتباطی هیچ کدام از روستاها باز نشده/ قول جهانگیری برای اعزام وزرا به استان گیلان
نماینده مردم لنگرود به لزوم ورود همه جانبه دولت برای حل مشکلات استان گیلان اشاره کرد و گفت: باز کردن راه های ارتباطی باید در اولویت دولت باشد تا بتوان کار امدادرسانی را به راحتی انجام داد و همچنین اتصال خطوط برق و آب این مناطق از اولیت های مردم گرفتار در برف است.
[

«مهرداد بائوج لاهوتی» نماینده مردم لنگرود در گفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ضمن اشاره به شرایط بحرانی در پی بارش شدید برف در استان گیلان اظهار داشت: استان گیلان در دو روز اخیر بارش شدید برف که ارتفاع آن به بیش از یک متر رسیده است را تجربه کرد. در پی این بارش ها تقریبا تمامی راه های ارتباطی استان مسدود شد که حدوداً 70 درصد راه های اصلی تا کنون بازگشایی شده و 30 درصد راه های اصلی بسته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص وضعیت راه های ارتباطی روستاها گفت: راه ارتباطی جاده های فرعی و روستایی کاملاً قطع شده است و راه هیچ روستایی تا کنون بازگشایی نشده است.

,

برق و آب بیش از 60 درصد استان گیلان قطع است

, برق و آب بیش از 60 درصد استان گیلان قطع است, برق و آب بیش از 60 درصد استان گیلان قطع است,

این نماینده وضعیت موجود را بحرانی دانست و افزود: برق و آب بیش از 60 درصد استان گیلان قطع شده است که این قطعی ها بیش تر به مناطق شرقی استان مربوط می شود.

,

لاهوتی به تماس خود با «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این تماس گفتم رفع بحران از عهده مدیریت استان خارج است و با توجه به این که تمام زندگی و سیستم گرمایشی مردم همه به برق بستگی دارد، نیاز است وزرا خودشان به استان بیایند که آقای جهانگیری قول داد وزرا را برای مدیریت بهتر به استان گیلان اعزام خواهد کرد.

,

هیچ خرابی بر اثر زلزله گزارش نشده است

, هیچ خرابی بر اثر زلزله گزارش نشده است, هیچ خرابی بر اثر زلزله گزارش نشده است,

نماینده مردم لنگرود در خصوص زلزله 4.5 ریشتری که ساعتی پیش بخش هایی از استان گیلان را لرزاند گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ تخریبی در استان گزارش نشده است.

,

وی در رابطه با اقدامات دولت در مواجهه با این بحران گفت: دولت هیچ کاری نکرده است. من در توان مدیران استان نمی بینیم که بتوانند این مشکلات را حل کنند.

,

اگر فاجعه ای رخ دهد نمی توان کار امداد رسانی را انجام داد/ مسئولین از فجایع بعدی جلوگیری کنند

, اگر فاجعه ای رخ دهد نمی توان کار امداد رسانی را انجام داد/ مسئولین از فجایع بعدی جلوگیری کنند, اگر فاجعه ای رخ دهد نمی توان کار امداد رسانی را انجام داد/ مسئولین از فجایع بعدی جلوگیری کنند,

لاهوتی در تشریح تماس خود با معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: بر حسب قول آقای جهانگیری، بنا شد خود وزرا به استان بیایند و خودشان این بحران را مدیریت کنند. باتوجه به این که زلزله ای هم رخ داده است اگر فاجعه ای رخ دهد نمی توان کار امداد رسانی را انجام داد چون هیچ راه ارتباطی با روستاها نداریم، بر همین اساس مسئولین باید بیایند تا از فجایع بعدی جلوگیری کنند.

,

دولت همه امکاناتش را بسیج کند

, دولت همه امکاناتش را بسیج کند, دولت همه امکاناتش را بسیج کند,

وی در خصوص انتظار مردم استان گیلان از مردم گفت: دولت باید بیاید و همه امکاناتش را بسیج تا راه ها بازگشایی شود. باز کردن راه های ارتباطی در اولویت دولت باشد تا بتوان کار امدادرسانی را به راحتی انجام داد همچنین اتصال خطوط برق و آب این مناطق از اولیت های مردم گرفتار در برف است.

,

این نماینده در پایان بیان داشت: زلزله ای که در کنار شرایط وخیم استان رخ داد، موجب شد تا ترس و وحشتی در بین مردم ایجاد شود. مردم که نمی توانند شب بیرون بیایند و روی برف بخوابند. برای مدیریت این مسئله نیاز است ستاد مدیریت بحران پای کار بیاید چون این ستاد برای چنین مواقعی تشکیل شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه