اخبار داغ

حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه

حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع ارتش سوریه
جنگنده های آمریکایی امروز (چهارشنبه) در پاسخ به متوقف کردن خودروهای زرهی ارتش این کشور از سوی نیروهای ارتش سوریه در استان حسکه برخی از مواضع نظامیان سوری را در این استان بمباران کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جنگنده های آمریکایی امروز (چهارشنبه) در پاسخ به متوقف کردن خودروهای زرهی ارتش این کشور از سوی نیروهای ارتش سوریه در استان حسکه برخی از مواضع نظامیان سوری را در این استان بمباران کردند.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این مطلب افزود: جنگنده های آمریکایی پس از بلند شدن از پایگاهی در استان حسکه در شمال شرق سوریه دستکم دو پایگاه ارتش سوریه را در روستای "خربه عمو" در حومه شهر "قامشلی" بمباران کردند.

به دنبال تنش مزبور در روستای خربه عمو نیروهای روسی مستقر در منطقه نیز وارد آن شدند.

تاکنون گزارشی درخصوص خسارت های احتمالی این حادثه خبری منتشر نشده است.

امریکا در یک اقدام غیرقانونی اقدام به وارد کردن نیروهای نظامی خود به مناطق مختلف سوریه در شمال شرق و شرق این کشور کرده است.

دولت سوریه بارهای خواستار خروج نظامیان متجاوز خارجی از این کشور شده است .

صبح امروز (چهارشنبه) چهار دستگاه خودرو نظامی آمریکا در استان حسکه سوریه از سوی ایست- بازرسی ارتش این کشور متوقف شدند؛ این موضوع درگیری میان آمریکایی ها و ساکنان محلی حاضر در منطقه را در پی داشت شد و سرانجام با شلیک گلوله از سوی نظامیان آمریکا یک شهروند سوری کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

در پی این حادثه صدها تن از ساکنان روستاهای منطقه در محل ایست بازرسی حاضر شدند و نظامیان آمریکایی پس متوقف شدن از سوی ارتش سوریه به روی روستاییان آتش گشودند که منجر به کشته شدن یک شهروند سوریه و زخمی شدن یک نفر دیگر شد.

از سوی دیگر تعدادی از خودروهای زرهی آمریکایی در حال عبور از یک روستای دیگر به نام "بویر العاصی" در حومه شعر "قامشلی" بودند که ساکنان این روستا با پرتاب سنگ به سمت خودروهای آمریکایی خشم خود را به حضور نظامی این کشور در سوریه اعلام کردند و همچنین توانستند پرچم آمریکا را از این ماشین ها پایین بکشند.

واحد پشتیبانی ارتش آمریکا در پی این حوادث بلافاصله ۵ خودروی زرهی دیگر را برای کمک رسانی به نظامیان خود به حومه قامشلی اعزام کرد.

اعلام چند باره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه که آخرین آن ۲۲ مهر ماه از سوی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بود و از سوی دیگر عدم تحقق واقعی این وعده باعث خشم شهروندان سوری شده و هر از چند گاهی میان ساکنان شرق سوریه و نیروهای آمریکایی درگیری مسلحانه رخ می دهد.

کردهای شمال شرق سوریه امریکا را به خیانت و عدم انجام وعده های خود در حمایت از آنان متهم می کنند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه