اخبار داغ

پامپئو:

ایران باید پالرمو را تصویب کند

ایران باید پالرمو را تصویب کند
وزیر خارجه آمریکا با متهم کردن ایران به خودداری از «بازی بر اساس قواعد جهانی»، گفت تهران باید همین حالا کنوانسیون «پالرمو» را تصویب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به بهانه ضرورت مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، گفت ایران باید کنوانسیون «پالرمو» و کنوانسیون تأمین مالی تروریسم را تصویب کند.

وی در توییتر نوشته است: «مدت‌هاست که ایران باید به تعهداتش عمل کرده و بر اساس قواعد جهانی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بازی کند. ایران باید همین حالا کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون تأمین مالی تروریسم را تصویب کند.»

همزمان «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توییتر، ایران را به عدم پایبندی به تعهداتش در قبال مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بر اساس قوانین کارگروه اقدام مالی (FATF) متهم کرده و نوشته است: «ایران باید کنوانسیون‌های پالرمو و تأمین مالی تروریسم را تصویب کند یا با تمام اقدامات تقابلی FATF روبرو شود.»

پیش از این هم مقام‌های مختلف آمریکایی گفته بودند که ایران باید لوایح مربوط به آنچه مبارزه با پولشویی خوانده می‌شود را تصویب کند. واشنگتن مدعی است که هدف از اصرار برای تصویب این لوایح، مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی است.

با این وجود، در آذر سال ۱۳۹۶ «مارشال بیلینگزلی» زمانی که هنوز رییس کارگروه اقدام مالی نشده بود و دستیار معاون وزارت خزانه داری آمریکا بود، در کنگره آمریکا در پاسخ به این سوال یکی از نمایندگان که چگونه باید فشار را بر روی رهبران ایران و موسسات مالی حفظ کرد تا اطمینان حاصل شود که سپاه و مؤسسات مالی مرتبط با آن در تحریم‌ها رخنه ایجاد نمی‌کنند، گفت: «در رابطه با حفظ فشارها بر روی حکومت ایران، یکی از کارهایی که آنها (ایرانی ها) باید انجام دهند این است که باید یک چارچوب قانونی ایجاد کنند و برای توقف تامین مالی تروریسم پاسخگو باشند.»

وی افزود: «آنها به اندازه کافی قانون ندارند و من هم نمی دانم که آن قوانین را اگر داشتند رعایت می کردند یا نه؟ اما آنها این چارچوب قانونی را ندارند و ما آنقدر اصرار می‌کنیم تا قوانین مقابله با پولشویی را تصویب و اجرا کنند. باید علیه بخش مالی آنها اقدامات مقابله ای انجام دهیم».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه