اخبار داغ

معرفی فعالیت های انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی:

راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه فرصتی برای روایت های زنانه از اقتصاد مقاومتی

راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه فرصتی برای روایت های زنانه از اقتصاد مقاومتی
انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در چهارمین سال حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، امسال، اداره ۳ غرفه را در تهران به بانوان این انجمن واگذار کرده بود و بانوان راوی اقتصاد مقاومتی به نقش زن در اقتصاد، تربیت اقتصادی کودک و ضرورت مصرف کالای داخلی به عنوان اهرمی برای تقویت اقتصاد مقاومتی پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛زهرا باقری: انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در چهارمین سال حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، امسال، اداره ۳ غرفه را در تهران به بانوان این انجمن واگذار کرده بود و بانوان راوی اقتصاد مقاومتی به نقش زن در اقتصاد، تربیت اقتصادی کودک و ضرورت مصرف کالای داخلی به عنوان اهرمی برای تقویت اقتصاد مقاومتی پرداختند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قریب به ۱۰ سال از طرح موضوع «اقتصاد مقاومتی» به عنوان شاه کلید رهایی از بن بست های اقتصادی در کشور می گذرد و در طول این سال ها، گروه ها و مجموعه های مختلفی به فعالیت در این حوزه پرداخته اند ولی یک انجمن به صورت مستقل تمام تلاش خود را در جهت تبیین این گفتمان در بین جامعه نخبگان و مردم عامه، صرف کرده است.
انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی از مهرماه سال ۱۳۹۴ به‌عنوان یک مجموعه مردم‌نهاد و تحت حمایت و پشتیبانی مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، در راستای تربیت اقتصادی اقشار جامعه و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و با عضویت اساتید، دانش‌پژوهان دانشگاهی و حوزوی و نیز آموزش افراد توانمند در عرصه تبلیغ و ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی، این هدف را دنبال می‌کند.
این انجمن تا کنون بیش از هزار ساعت جلسه تدریس و سخنرانی برگزار کرده است و قریب به ۲ هزار مخاطب تحت عنوان مدرس اقتصاد مقاومتی در سطح کشور گواهی پایان دوره تربیت مدرس درجه ۳ و ۲ را از این انجمن دریافت کرده اند.
رئیس این انجمن دکتر عادل پیغامی، عضو هیئات علمی دانشگاه امام صادق(ع) و قائم مقام وی، دکتر حجت الله عبدالملکی، عضو هیئات علمی دانشگاه امام صادق(ع) است، همچنین دبیری انجمن به عهده مجتبی نبی زاده، دانشجوی مقطع دکتری رشته اقتصاد می باشد.
نیمی از اعضای هیئات عامل این انجمن، که شامل ۶ نفر است را بانوان تشکیل می دهند که علاوه بر رشته اقتصاد، دانش آموخته در رشته های دیگری از جمله فقه و حقوق، فلسفه، علوم سیاسی و نرم افزار کامپیوتر هستند.

از آنجا که نیمی از مخاطبان این انجمن زنان هستند، بخشی از تولیدات این مجموعه منحصر به آن ها شده که از آن جمله می توان به کتاب «خانواده مقاوم» اشاره کرد. این کتاب در ۷۶ صفحه، با هدف آگاهی‌بخشی مخاطبان در مورد یکی از قسمت‌های مهم اقتصاد مقاومتی، یعنی خانواده، با این سوال که «چگونه خانواده خود را مقاوم کنیم؟»، به شناخت برنامه عمل خانواده در اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.
محوریت اصلی این کتاب در مورد بانوان و نقش آنان در مقاوم سازی اقتصادی خانواده است و در سه بخش با عنوان‌های وظیفه اول دشمن شناسی، وظیفه دوم برنامه‌ریزی اقتصادی خانواده و تربیت اقتصادی در خانواده به این پرداخته‌است.

یکی دیگر از اقدامات انجمن ویژه بانوان که توسط بانوان این مجموعه صورت گرفت، برگزاری دوره «خانواده مقاوم» ویژه خواهران بسیجی در تهران بود که طبق تفاهم‌نامه بین انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی و سازمان بسیج زنان کشور، در مردادماه سال ۱۳۹۷ برگزار شد.
این دوره، قریب به ۳۶ ساعت به طول انجامید در دی‌ماه سال ۱۳۹۷ به کار خود پایان داد و بازخوردهای آن نشان داده که با استقبال خوب خواهران مواجه شده است؛ همچنین این مجموعه فلش کارتی را تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی و نقش زنان در آن» در زمستان ۱۳۹۷ به سفارش مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی تهیه کردند.
پیوند زن و اقتصادمقاومتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن
اما چشمگیرترین اقدامی که هر ساله در انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی اتفاق می افتد و به لحاظ دسترسی به مخاطب فرصت بسیار مغتنمی محسوب می شود، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در قالب غرفه هایی با نام «روایتگری اقتصاد مقاومتی» است و بانوان در این بخش نیز پیشرفت قابل توجهی داشتند و توانستند فعالیت های خود را از یک غرفه که در سال ۹۶ داشتند، به سه غرفه در بهمن امسال افزایش دهند.
غرفه های روایتگری بانوان انجمن، در واقع ایستگاه هایی است با سخنرانی های فشرده شده که حداکثر ۵ دقیقه زمان از مخاطب می گیرد، که در این غرفه ها راویان اقتصاد مقاومتی با توجه به بنری که بر دیوار این غرفه نصب است به تشریح یک موضوع در خصوص اقتصاد مقاومتی می پردازند.

غرفه های بانوان انجمن بر اساس اقتضای محتوای آن، بیشتر طعم و بوی زنانه می دهد و غرفه اول با نام «زن و اقتصاد؟!» به نقش زنان در اقتصاد مقاومتی می پردازد، در غرفه دوم با نام «بچه های با تربیت» تربیت اقتصادی فرزندان و اهمیت آن برای جامعه اسلامی بیان می شود و غرفه سوم تحت عنوان «من بنجول بخر نیستم» به اهمیت مصرف کالای داخلی به عنوان اهرمی برای تقویت اقتصاد مقاومتی می پردازد.
همچنین در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در تهران، یکی از غرفه های خواهران طلاب حوزه علمیه نیز با دو بنر «زن و اقتصاد؟!» و «بچه های باتربیت» با دعوت کودکان برای کشیدن نقاشی، مادران آن ها را ترغیب به شنیدن این مباحث می کرد.
البته بانوان در سایر استان ها نیز در غرفه های مشابهی هرچند در ابعاد کوچکتر به توضیح و تبیین این اینفوگرافی های طراحی شده بر روی بنر ها پرداختند و امسال، شاید نخستین سالی بود که انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی توانست در سطح کشور در قد و اندازه ۲۵ استان صدای خود را به گوش مخاطبانش، یعنی مردم انقلابی ایران اسلامی برساند.

در مجموع می توان گفت بهمن ۱۳۹۸، نخستین باری بود که بانوان این انجمن توانستند در قالب ۳ غرفه در تهران، یک غرفه در حوزه علمیه، و یک غرفه در قریب به ۱۵ استان، نقش همسری، مادری و شهروندی هر بانوی ایرانی را گوشزد کنند تا مسیر پذیرش مفهوم اقتصاد مقاومتی برای عامه ی مردم فراهم تر شود.
بانوان علاقمند به فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از منویات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب می توانند با مراجعه به سایت(http://modaresan.info) یا کانال(@modaresan_info) این انجمن در شبکه های اطلاع رسانی داخلی بله و ایتا، در روند فعالیت های این انجمن قرار گیرند و در صورت تمایل به عنوان عضوی از انجمن به جمعیت هزارنفری بانوان آن بپیوندند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
, ,
,
,
, ,
,
,
, پیوند زن و اقتصادمقاومتی در راهپیمایی ۲۲ بهمن,
,
,
, ,
,
,
,
, ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه