اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مجلس فعلی در تراز نیازهای مردم عمل نکرد/ تصویب برجام تنها یکی از ضعف های غیرقابل گذشت مجلس است

مجلس فعلی در تراز نیازهای مردم عمل نکرد/ تصویب برجام تنها یکی از ضعف های غیرقابل گذشت مجلس است
غلامحسین دشتی گفت: مجلس فعلی متاسفانه نتوانست در تراز نیازهای مردم و خواست رهبر انقلاب عمل کند و ضعف های غیرقابل گذشتی را در بررسی طرح هایی مانند برجام و رسیدگی به مسائل اقتصادی را در کارنامه خود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین دشتی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان این که کیفیت و کمیت انتخابات می تواند  مبنای نگرش و تصمیمات داخل و خارج از کشور باشد اظهار داشت: انتخابات مجلس پیش رو از اهمیت ویژه ای برخوردار است  چرا که بر امنیت و موقعیت سیاسی ایران در سطح ملی و منطقه ای و در نحوه برخورد نظام سلطه و هم پیمانان منطقه ای آن با ایران تاثیر خواهد گذاشت؛  از این رونحو برخورد جناح ها و گروههای سیاسی و نیز  حضور مردم  در این انتخابات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
 وی عنوان کرد: جریان اصلاحات در این مقطع از زمان مانند جریان اصولگریان از تیپ ها و دیدگاه های  مختلفی برخوردار است و در روزهای آینده تغییرات مهمی در دیدگاه ها و تصمیمات  هر دو  جناح می تواند  رخ دهد.
,
 
,
 این کارشناس سیاسی با بیان این که در جناح اصلاحات در مجموع دو نحوه برخورد با انتخابات دیده می شود اذعان داشت: یک بخش از  این جناح که اکثریت را تشکیل می دهند؛ مانند جناح مقابل، ضمن داشتن انتقاداتی که در خصوص بررسی صلاحیت ها، دارند به قانون تمکین می‌کنند.
,
 
,
دشتی ادامه داد: این گروه از اصلاحات با توجه به تجربه تلخ فتنه 88 که کارنامه غیرقابل قبول و تاریخی از خود  به جای گذاشتند، مصمم  هستند که با درک شرایط  در انتخابات شرکت کنند و به رای مردم احترام بگذارند و با رقابت سالم، در چهارچوب قانون بخشی از مجلس آینده را  در اختیار بگیرند.
,
 
,
وی با بیان این که بخش دیگر این جریان که اقلیت اصلاحات را تشکیل می دهند تصمیم جدی دارند که رفتاری غیرقانونی، نامناسب و نوعی فریب کاری را در پیش بگیرند؛ اظهار داشت: تئوریسین  معروف این بخش با طرح نظریه  تحریم خاموش  از یک سو سعی دارد از  حجم سنگین تبلیغات رسانه های دشمن بهره برداری  کرده و پروژه حضور  کمرنگ مردم را پیگیری کند و مدعی شود که  علت حضور کمرنگ مردم ناشی از خواست و تلاش آن ها است  و باید  نظام اسلامی فراتر از قانون به آن ها امتیاز دهد.
,
 
,
دشتی ادامه داد: از سویی دیگر اگر انتخابات  با حضور گسترده مردم مواجه شد، این گروه اقلیت بگویند که  ما هم  حضور داشتیم و در یک رفتار  دوگانه خود را پیروز انتخابات  و برخوردار از جایگاه مناسب سیاسی در کشور معرفی کنند  و علی رغم  سوابق سوء خود در گذشته  اعلان نمایند که در سپهر سیاسی ایران  هنوز حضور دارند. 
,
 
,
وی با اشاره به کاستی هایی که مجلس فعلی داشت عنوان کرد: مجلس فعلی متاسفانه  نتوانست در  تراز نیازهای مردم  و خواست رهبر انقلاب عمل کند و ضعف های غیرقابل گذشتی  را در بررسی طرح هایی مانند برجام و رسیدگی به مسائل اقتصادی را در کارنامه خود دارد اما در شرایط فعلی ضروری است مجلسی مناسب تر با شرایط تحریم داشته باشیم که  بتواند حرکت جدید را در خصوص تحول اقتصادی شروع کند.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی به حضور مردم در پاسداشت  نام و یاد شهید سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و عنوان کرد: مردم به صداقت، راستگویی، گمنامی،ولایت مداری، اخلاص و نیز  خدمت صادقانه عکس العملی نه تنها ملی بلکه جهانی نشان می دهند و این خود درس عبرتی برای این گروه اقلیت اصلاح طلبان است.
,
 
,
دشتی با توصیه به این که در شرایط کنونی کشور باید  منافع ملی و قانون بر منافع گروهی و جناحی ترجیح داد ه شود تاکید کرد: در جمهوری اسلامی ایران دوران رفتارهای خلاف صداقت و شیوه های از نوع عملیات روانی برای گرفتن امتیاز و بهره برداری های اقتصادی و سیاسی تقریبا  گذشته است و نباید  با نظامی که حاصل  مجاهدت و اخلاص شهادت مردانی چون سلیمانی ها است  با روش‌های غربی و نامناسب  رفتار کرد بلکه باید همه باهم برای رضای خدا و رضایت امام وشهیدان در این مقطع حساس اسلام، نظام و رهبر انقلاب  را یاری کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه