اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

فروش خودرو به شرکت های واسطه ای دلیل افزایش چند میلیونی قیمت ها/ نبود فرصت جایگزین برای نقدینگی سرگردان عامل افزایش قیمت کالاها

فروش خودرو به شرکت های واسطه ای دلیل افزایش چند میلیونی قیمت ها/ نبود فرصت جایگزین برای نقدینگی سرگردان عامل افزایش قیمت کالاها
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: زمانی که فرصت جایگزینی برای هجوم نقدینگی سرگردان ایجاد نشودعملا نقدینگی به سمت کالاهایی که حاشیه سود بادآورده ای دارند، حرکت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بیش از یک ماه است که اقتصاد جهان به واسطه رخدادهای مهمی همچون ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار و شیوع ویروس خطرناک کرونا در چین تحت تاثیر قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این آشفتگی در بازارهای جهانی همچون طلا و بورس نمود بیشتری پیدا کرده و همین امر تشنج در بازارهای ایران را نیز به دنبال داشت، به طوریکه ناگهان قیمت طلا اوج گرفت و اکنون با وجود آرام شدن موقتی شرایط همچنان بالا است.

,

اقتصاد ایران به شدت متاثر از شرایط ایجاد شده دچار آشفتگی شد، افزایش قیمت چندین میلیونی خودروهای داخلی و خارجی گواه این واقعیت است.

,

عبدالمجید شیخی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: عمدتا بازارهای مالی و پولی دنیا تحت تاثیر تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دنیا قرار دارند و تغییر در این حوزه ها تنش های شدیدی در بازر جهانی را به دنبال دارد.

,

وی افزود: اگر یک هواپیمای آمریکایی سقوط کند امکان دارد با سقوط شاخص بورس در آمریکا همراه باشد، اگر در نقطه ای از جهان درگیری رخ دهد که مرتبط با آمریکا باشد، در گام نخست اثر خود را بر روی شاخص های بورس نیویورک و سایر نقاط جهان نمایان می کند.

,

نوسانات شدید اقتصادی متاثر از گسترش سرطان گونه بخش مجازی اقتصاد

, نوسانات شدید اقتصادی متاثر از گسترش سرطان گونه بخش مجازی اقتصاد,

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: به دلیل اینکه بخش مجازی اقتصاد ایران به صورت افسار گسیخته ای گسترش یافته استف تحت تاثیر شدید نوسانات بین المللی قرار می گیرد.

,

شیخی یادآور شد: بخش مجازی اقتصاد بخشی چموش، خودمختار و سرگردان است، اقتصاد ما دچار گرداب پولی است چرا که بخش مجازی اقتصاد ما بیش از اندازه و برخلاف منویات اقتصاد اسلامی گسترش یافته است و نتوانسته ایم این مبانی را در اقتصاد خود پیاده سازی کنیم.

,

وی گفت: بخش مجازی تابع نوسانات اقتصاد خارجی به ویژه در بخش های ارز، طلا و بورس های مالی و پولی بین المللی است البته حجم مبادلات بین المللی نیز تاثیر زیادی در ایجاد نوسانات اقتصاد داخلی دارد.

,

اضمحلال اقتصاد آمریکا توسط دستان قدرتمند ایران در آینده ای نزدیک

, اضمحلال اقتصاد آمریکا توسط دستان قدرتمند ایران در آینده ای نزدیک,

این استاد اقتصاد ابراز کرد: پاسخی که ایران در مقابل ترور شهید سلیمانی داد عملا هشداری به جامعه بین الملل بود چرا که این قدرت به صورت بلامنازعی در منطقه غرب آسیا نمو کرده که هیبت آمریکا را شکسته و می تواند اقتصاد آمریکا را نیز در آینده ای نزدیک مضمحل می کند.

,

شیخی ادامه داد: قدرت ایران در واقع هنجاری است که در اذهان بین المللی و عوامل اقتصادی جا باز کرده است گرچه ما همچون ماهی که در آب روان است و قدر آب را نمی داند، غافل از این نعمت بزرگ هستیم، این قدرت توانایی ایجاد تزلزل در اقتصاد، سیاست، امنیت و تار و پود نظام آمریکا را دارد.

,

وی در ارتباط با افزایش روز افزون قیمت طلا در بازار جهانی بیان کرد: یکی از مرتبط ترین بازارها در سطح بین الملل بازار طلا است، قیمت طلا در کشور ما نزدیک به ۹۹ درصد تحت تاثیر قیمت جهانی طلا قرار دارد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در چند ماه گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی از هزار و ۳۰۰ دلار به ازای هر انس طلا به هزار و ۵۶۴ دلار رسیده است.

,

ایجاد گرداب پولی در اقتصاد ایران عامل افزایش قیمت های چشمگیر

, ایجاد گرداب پولی در اقتصاد ایران عامل افزایش قیمت های چشمگیر,

شیخی تصریح کرد: البته در شرایط کنونی موازی با قیمت طلا در بازارهای مختلف همچون خودرو نیز شاهد افزایش قیمت چشمگیری هستیم و همه این موارد متاثر از گرداب پولی ایجاد شده است.

,

این استاد اقتصاد یادآور شد: زمانی که فرصت جایگزینی برای هجوم نقدینگی سرگردان ایجاد نشودعملا نقدینگی به سمت کالاهایی که حاشیه سود بادآورده ای دارند، حرکت می کنند.

,

وی افزود: در شرایط کنونی بازار مسکن نیز دچار نوسانات فزاینده ای است که اخیرا با اتخاذ دیر هنگام سیاست ساخت مسکن ملی توسط دولت، ثبات اندکی پیدا کرده است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: این ثبات به معنی کاهش قیمت مسکن در بازار نیست و تنها ثبات قیمت ها را به همراه داشته است، عملا زمانی که عرضه مسکن افزایش پیدا می کند قیمت ها کاهش می یابند.

,

تعطیلات آغاز سال نو فرصتی مغتنم برای افزایش قیمت خودرو

, تعطیلات آغاز سال نو فرصتی مغتنم برای افزایش قیمت خودرو ,

شیخی خاطرنشان کرد: در بازار خودرو همزمان با فرا رسیدن تعطیلات آغاز سال جدید، خودروسازان به عمد عرضه خودرو به بازار را قطره چکانی کرده اند و قیمت ها را بالا بردند.

,

این استاد اقتصاد گفت: فروش خودرو به شرکت های واسطه با حاشیه های سود غیر قانونی افزایش قیمت های چندین میلیونی خودرو را به همراه داشته است.

,

وی در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر بازار چین ادامه داد: به نظر می رسد بنا به گفته کارشناسان شیوع این ویروس دسیسه آمریکا است، وزیر تجارت خارجه آمریکا در سخنان خود اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در چین منفعت بسیاری برای آمریکا دارد.

,

کارشناس مسائل اقتصادی یادآور شد: همانگونه که ویروس ابولا از یک آزمایشگاه آمریکایی در آفریقا به بیرون فرستاده شد، به نظر می رسد شیوع کرونا هم از این دست سیاست های کثیف آمریکا باشد.

,

شیخی تاکید کرد: شیوع کرونا برای آمریکا در شرایطی که درگیر جنگ تجاری با چین است، بسیار سودآور است چرا که می تواند رقیب را به حاشیه ها مشغول کرده و با توطئه های خود او را از پای درآورد.

,

تهدید خودمشغولی غول های اقتصادی دنیا در کمین اقتصاد ایران

, تهدید خودمشغولی غول های اقتصادی دنیا در کمین اقتصاد ایران,

این استاد اقتصاد عنوان کرد: در صورتی که به صورت غیر طبیعی و بدون دخالت عامل انسانی این حاشیه ایجاد شده باشد، می تواند جنگ تجاری به سمت پیشبرد اهداف آمریکا حرکت کند.

,

وی ابراز کرد: برخی اخبار حکایت از مستقر شدن تعدادی آمریکایی در شهر ووهان چین پیش از انتشار بیماری دارد، گفته می شود شیوع ویروس به واسطه این گروه چند صد نفری آمریکایی صورت گرفته است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: هرگونه خود مشغولی برای اقتصادهای مهم دنیا می تواند بر نظام تجارت بین الملل تاثیر سوء داشته باشد، این امر می تواند برای اقتصاد ما نیز خطرناک باشد.

,

شیخی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان ما باید علاوه بر رعایت کردن جوانب احتیاط به صورت کنترل شده در بازار تجارت جهانی فعالیت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه