اخبار داغ

وزیر صمت در مشهد:

تلاش برای احیاء ۲۰۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کشور

تلاش برای احیاء ۲۰۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تلاش این وزارتخانه برای احیاء ۲۰۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل در کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد اظهار داشت: مقوله صادرات همواره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت یک مقوله جدی است زیرا به صادرات به‌عنوان یکی از مهمترین محرک‌های بخش تولید نگاه می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی نیز ضرورت صادرات اهمیت دوچندان پیدا می‌کند گفت: در مسیر رونق تولید باید به‌دنبال رونق فناوری و صادرات باشیم و تنها از این طریق است که پیشران‌های تولید نیز به سمت جلو حرکت می‌کند.

,

رحمانی خاطرنشان کرد: توسعه صادرات در کنار شش محور دیگر یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که امسال در وزارت صنعت و معدن و تجارت به‌عنوان راهبرد و هدف پیش‌بینی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی و از ابتدای امسال شاهد رشد 21 درصدی میزان صادرات از نظر وزنی بوده‌ایم اظهار داشت: تولید در کشور و استان نیز در 10 ماهه گذشته رونق بالایی داشته است و رشد آن مثبت بوده است.

,

رحمانی با تاکید بر اینکه وزارت صمت به‌دنبال این است که تولید و اشتغال موجود در سطح کشور را حفظ کند بیان کرد: این مسئله به‌عنوان یک اولویت برای ما مطرح است و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا واحدهای راکد تولیدی را مجددا به چرخه بازگردانیم و نمونه آن 100 واحدی است که در استان خراسان رضوی احیاء شده و در تلاش هستیم 2000 واحد تولیدی کشور را مجدد احیاء کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: تفویض اختیارات اقتصادی و تسهیل‌گری اولویت دیگری است که دنبال می‌کنیم و خوشبختانه در میان استان‌های کشور، خراسان رضوی ظرفیت مطلوبی برای بهره‌گیری از این شاخصه دارد.

,

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: هم مرز و همسایه بودن با کشورهایی نظیر افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان موقعیت مناسبی را برای توسعه صادرات و بازارها برای خراسان رضوی فراهم کرده که باید از این موقعیت بهره گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه