اخبار داغ

رای گیری مجلس سنای آمریکا درباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ

رای گیری مجلس سنای آمریکا درباره طرح محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ
طرح جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای محدود کردن قدرت و اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران به زودی در مجلس سنا رای گیری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آسوشیتدپرس، قطعنامه پیشنهادی جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر این مساله تاکید می‌کند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، مجوز لازم را از کنگره کسب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این گزارش، 8 سناتور جمهوریخواه به همراه سناتورهای دموکرات خواستار رای گیری درباره این قطعنامه در روز پنجشنبه شده‌اند.

,

تیم کاین سناتور دموکرات و سایر حامیان این قطعنامه بر این باورند که طرح پیشنهادی به هیچ وجه مربوط به ترامپ یا حتی ریاست جمهوری نیست بلکه تاکیدی بر قدرت و اختیارات کنگره برای اعلان جنگ علیه یک کشور دیگر است.

,

کاین ضمن رد ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ و حامیانش در این خصوص که "این طرح این سیگنال را برای ایران و سایر دشمنان بالقوه آمریکا ارسال می‌کند که واشنگتن در برابر آنها ضعیف است"، گفت: دقیقا بر عکس این مساله درست است. زمانی که بر اجرای قانون پافشاری می‌کنیم، آن هم در جهانی که نیاز به قوانین بیشتری دارد، و می‌گوییم این تصمیم ساختاری و اساسی است و قوانینی داریم که ملزم به رعایت و اجرای آن هستیم، می‌توانیم بگوییم که این یک تصمیم درست است. این پیام قدرت و اقتدار آمریکا است.

,

کاین افزود: گرچه ترامپ و سایر روسای جمهور آمریکا باید همواره قدرت و توانایی دفاع از آمریکا را در برابر حملات احتمالی و قریب الوقوع داشته باشند، ولی قدرت و اختیارات اجرایی مربوط به جنگ در آنجا متوقف می‌شود. یک جنگ تهاجمی نیاز به تصویب نهایی از سوی کنگره آمریکا دارد.

,

این در شرایطی است که ترامپ بار دیگر از سناتورهای جمهوریخواه خواسته است تا از تصویب این طرح خودداری کنند چرا که این طرح به معنای بستن دست رئیس جمهور و ارسال یک پیام ضعف به ایران است.

,

ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: برای امنیت آمریکا این مساله بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به قطعنامه اختیارات جنگ با ایران رای مثبت ندهد. در موضوع ایران داریم بسیار خوب عمل می‌کنیم و اکنون وقت ضعف نشان دادن نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه