اخبار داغ

بازیگر سینما و تلویزیون:

سینماگران مسئولیت‌شان را فراتر از کسب درآمد بدانند/ بی‌سوادی در سینما بیداد می‌کند

سینماگران مسئولیت‌شان را فراتر از کسب درآمد بدانند/ بی‌سوادی در سینما بیداد می‌کند
جهانگیر الماسی گفت: نباید اینگونه باشد که صرف حضور سینماگران در عرصه سینما حضور مالی و پولی باشد بلکه وظیفه اساسی‌تری دارند، آن‌ها باید از روح و روان جامعه مراقبت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جهانگیر الماسی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با انتقاد از اظهارنظرهای غیرمنصفانه برخی از سلبریتی‌ها گفت: باید مراقب باشیم کارهایی که می‌کنیم و مواضعی که می‌گیریم دروغ و نیرنگ نباشد و حرف‌هایمان باید با حسن نیت و با شجاعت و با هدف اصلاح فرهنگ کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: باید مراقب باشیم که حرف‌ها و مواضع ما مورد سوءاستفاده کهنه‌کاران سیاست قرار نگیرد، بالاخره هستند کسانی که دنبال سوءاستفاده هستند و برخی هم جوان هستند و در دام این‌ها قرار می‌گیرند لذا باید مراقبت کنند.

,

سینماگران می‌توانند به جامعه آرامش بدهند

, سینماگران می‌توانند به جامعه آرامش بدهند,

این بازیگر سینما و تلویزیون اظهر داشت: البته در کشور اشتباه هم زیاد کرده‌ایم، مثلا اشتباه این بوده که فلان آقایی دزدی کرده و در برخورد با او تعلل شده و برخورد با او زمان برده و همین امر موجب بدبینی شده است.

,

الماسی ادامه داد: یا مثلا کارگر ساده 8 ماه، 9 ماه، حقوق نگرفته از آن طرف هم مدیر آن کارخانه یا بنگاه نسبت به این وضعیت کارگرانش بی‌تفاوت است که چنین برخوردی موجب می‌شود تا نهایتا کار به جار و جنجال و دعوا بکشد  و در این بین یک حرمت‌هایی شکسته شود که سزاوار نیست.

,

وی اضافه کرد: لذا مسئولین امنیتی و قضایی باید برای بررسی پرونده‌ها شتاب کنند و اینطور نباشد که یک طرف هر روز به داشته‌هایش افزوده شود و یک طرف هم چیزی نداشته باشد.

,

بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: سینماگران ما می‌توانند در آرام کردم شرایط کمک کند و می‌توانند گام بلندی در ایجاد آرامش فضا بردارند و به مردم آگاهی بدهند و مردم را روشن کنند.

,

 

,

مجلس کارآمد می‌تواند موجب انسجام بیشتر مردم شود

, مجلس کارآمد می‌تواند موجب انسجام بیشتر مردم شود,

الماسی خاطرنشان کرد: الان به خاطر رفتار اشتباه یک عده، دارد کشور تخریب می‌شود این در حالی است که رهبر انقلاب بارها اتحاد و همدلی بین اقشار مختلف و هوشیاری نسبت به مسائل و تلاش برای ساختن کشور را مورد تأکید قرار داده‌اند.

,

وی بیان کرد: البته من اعتقاد دارم همه این‌ها که اتفاق می‌افتد خیر است و همه این‌ها تجربه گران‌سنگی به همراه دارد و می‌تواند ما را در انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌ها بیش از پیش یاری کند.

,

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» به انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: ان‌شاالله با شکل‌گیری مجلسی کارآمد و مؤثر به عنوان نهادی عالی که قوانین را تصویب می‌کند، شاهد وضعیتی بهتری باشیم و مجلسی شکل بگیرد که موجب اتحاد و انسجام بیشتر مردم شود و صرفا برای یک گروه و یک اقلیت که منافع اقتصادی دارند، نباشد.

,

الماسی یادآور شد: من خودم به عنوان کسی که با مشکلات مواجه‌ام، می‌فهمم که این هم‌وطنم و همشهری‌ام وقتی می‌گوید مشکل اقتصادی دارد، یعنی چه و می‌دانم این مشکلات چگونه به بنیان خانواده ضربه می‌زند.

,

 

,

سینماگران نباید صرفا دنبال درآمد باشند

, سینماگران نباید صرفا دنبال درآمد باشند,

وی تأکید کرد: سینمای ایران اگر درست مدیریت شود می‌تواند نقش اجتماعی بسیار سازنده‌ای ایفا کند چون کسانی که در این زمینه و در این رشته فعالیت می‌کنند افراد حساس‌تر و دقیق‌تری هستند و البته می‌طلبد بجای برخوردهای بعضا قهری، حضور فعال و مؤثر داشته باشند.

,

بازیگر پیشکسوت سینما تصریح کرد: سینماگران ما باید افکار عمومی را نمایندگی کنند و به افکار عمومی خوارک بدهند؛ آن‌ها باید عرصه فرهنگی کشور را مدیریت کنند و در این حوزه حضور فعال و تعیین‌کننده و مؤثر داشته باشند و نباید اینگونه باشد که صرف حضورشان در عرصه سینما حضور مالی و پولی باشد بلکه وظیفه اساسی‌تری دارند، آن‌ها باید از روح و روان جامعه مراقبت کنند.

,

الماسی خاطرنشان کرد: در دنیا کسانی هستند که بخاطر منافع‌شان می‌خواهند در همه جا دخالت کنند و می‌بینیم که از آن طرف دنیا می‌آیند این طرف تا جیب مثلا عربستان سعودی را خالی کنند و یا منابع سوریه را غارت کنند و یا از ما باج می‌خواهند که البته ما به کسی باج نمی‌دهیم.

,

 

,

دشمن یکپارچگی و همدلی ما را هدف قرار داده است

, دشمن یکپارچگی و همدلی ما را هدف قرار داده است,

وی اظهار داشت: ما باید باور کنیم که باهم هستیم و با باهم بودن است که می‌توان از مشکلات عبور کرد؛ ما برداران و خواهران یکدیگر هستیم و انقلاب ما هم با همین شعار شکل گرفت، اوایل انقلاب همه همدیگر را با عنوان برادر و خواهر خطاب می‌کردند و من یادم است که این واژه برادر تا چه حد پشت من را محکم می‌کرد وقتی می‌دیدم یک هم‌نوع من من را با عنوان برادر خطاب می‌کند و چنین نگاهی به من دارد.

,

بازیگر مطرح سینما و تلویزیون اضافه کرد: همین نگاه بود که موجب می‌شد تا کسانی به خاطر دیگران خطر کنند و جانشان را هم به خطر بیندازند؛ شهدایی که در 8 سال دفاع مقدس جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند به خاطر این بود که نخواستند فقط به فکر خودشان باشند، به خاطر این بود که به فکر هم‌نوعان و هم‌وطنان‌شان هم بودند، در حالی که آن‌ها هم می‌توانستند فقط به فکر خودشان باشند، اما چون نقش انقلاب این یکپارچگی و ایمان به یک روح واحد بود، آن‌ها برای مردم خطر کردند.

,

الماسی تأکید کرد: دشمن هم همین همدلی و یکپارچگی ما را هدف قرار داد و خیلی تلاش کرد تا این یکپارچگی را بشکند و البته جاهایی هم موفق بود چون در برخی حیطه‌ها کوتاهی کردیم، برنامه‌ریزان فرهنگی برای نسل‌های بعدی ننوشتند که ما اصلا چرا انقلاب کردیم و آن‌ها را با انقلاب آشنا نکردند؛ امروز خیلی از جوان‌های ما از چرایی انقلاب خبر ندارند و نمی‌دانند اصلا ما چرا انقلاب کردیم و این نتیجه غفلت ما است، ما غفلت کردیم و جامعه یکپارچه را حساس بار نیاوردیم.

,

 

,

می خواهند فردگرایی را بر سینما حاکم کنند

, می خواهند فردگرایی را بر سینما حاکم کنند,

وی ادامه داد: برای جوانانمان شعار مقدس استقلال آزادی جمهوری اسلامی را تبیین نکردیم و نگفتیم این یعنی چه؟ در واقع لذت استقلال را برایشان نشان ندادیم.

,

بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: وظیفه فیلم و سینما تولید و توزیع عادلانه آگاهی و دانایی است که این بخصوص به واسطه انقلاب اسلامی جز ذات حرکت فرهنگی ما می‌شود، اما کسانی تلاش کردند نقش سینما و تعریف سینما را در حد کسب درآمد تنزل بدهند.

,

الماسی بیان کرد: کسانی در سینما دنبال این هستند که نگاه فردگرایانه حاکم شود و تلاش می‌کنند فردگرایی را رواج دهند تا مردم از همدیگر غافل شوند در حالی که انگار یادمان رفته شرط اسلام نگاه جمعی است و رویکرد انقلاب نگاه جمعی است.

,

 

,

بی‌سوادی در سینما بیداد می‌کند

, بی‌سوادی در سینما بیداد می‌کند,

وی اظهار داشت: من خواهش می‌کنم به فرمایشات رهبر عزیزمان گوش کنید و بررسی کنید ببیند ایشان چگونه مسیر را ترسیم کرده‌اند و کجا را نشانه رفته‌اند.

,

الماسی گفت: این بیانیه گام دوم که مطرح شد، در واقع بازنگری و باز کردن تعاریف برای به ویژه نسل جوانی است که بیش از آنکه از پدران‌شان و یا از منابع و مراجع معتبر تاریخی اطلاعات کسب کنند، بیشتر تحت تأثیر رسانه‌ها اعم از رسانه‌های بیگانه و رسانه‌های داخلی هستند و ابتر انقلاب را فهمیده‌اند.

,

وی با بیان اینکه بی‌سوادی در سینمای ما بیداد می‌کند، بیان کرد: متأسفانه سطحی‌نگر شده‌ایم، تئاتر، تلویزیون و فیلم‌های سینمایی ما انقلاب را باز نکردند و برای نسل جوان تعریف نکردند، همه دنبال سطحی‌گری هستند؛ فلان مدیر فرهنگی دنبال حفظ صندلی‌اش بود و به همین جهت سطحی‌گر شد و گفت برای چه دنبال دردسر باشیم! در حالی که مدیر انقلابی باید دنبال حل موضاعات و دنبال دردسر _دردسر به معنای مثبت آن نه به معنای منفی_ باشد؛ البته مدیران فرهنگی را هم من می شناسم که از اینکه دنبال دردسر باشند و دنبال حل مشکلات باشند ابایی نداشتند و ما باید چنین مدیرانی داشته باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه