اخبار داغ

دلالی مسکن ملی در فضای مجازی

دهن کجی «دیوار» و «شیپور» به قانون؛ ۱۰۰ میلیون بده تاییدیه مسکن دولت بگیر

دهن کجی «دیوار» و «شیپور» به قانون؛ ۱۰۰ میلیون بده تاییدیه مسکن دولت بگیر
با اعلام نتایج اولیه طرح ملی مسکن و ارسال پیامک تاییدیه از سوی وزارت مسکن به متقاضیان واجد شرایط، دوباره شاهد موجی از آگهی ها از طرف واجدین شرایط برای فروش امتیازهای اولیه در سایت هایی مانند شیپور و دیوار هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، با اعلام نتایج اولیه طرح اقدام ملی تولید مسکن و ارسال پیامک تاییدیه از سوی وزارت مسکن به متقاضیان واجد شرایط، شاهد موجی از آگهی‌ها از طرف واجدین شرایط برای خرید و فروش امتیازهای اولیه در سایت‌هایی مانند شیپور و دیوار هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در یکی از این آگهی‌ها که قیمت یک صد میلیونی برای فروش کد رهگیری با تاییدیه مسکن ملی آمده است: «انتقال در دفتر اسناد رسمی و تعهد همراهی تا تحویل کلید بدون هر گونه کوتاهی فروش به علت نیاز مالی. فرصت عالی برای صاحب خانه شدن می باشد».

,

, ,

 

,

در سایت دیوار نیز در یکی از آگهی‌ها نوشته شده است: «با سلام. فروش فوری تمامی مراحل قانونی در محضر انجام می‌شود. قیمت توافقی. معاوضه با اتومبیل».

,

, ,

 

,

در آگهی دیگری آمده است: «تایید مرحله اول گرفته شده و دعوت به ثبت نام مرحله دوم شده، کد پیگیری دارم. محضری انتقال میدم به نامتون و تمامی مراحل واستون انجام میشه».

,

 

,

, ,

 

,

با توجه به غیرقانونی بودن این قبیل معاملات که به صراحت از طرف وزارت راه و شهرسازی به آن اشاره شده است و هر گونه واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر را تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیر معتبر و ممنوع اعلام کرده است، باز هم هیچ نهاد یا سازمانی برای برچیدن این گونه فعالیت ها در فضای مجازی اقدامی انجام نمی دهد.

,

, ,

این اولین بار نیست که در سایت‌‌هایی همچون شیپور و دیوار شاهد گسترش دلالی و ایجاد فضا برای تشنج بازار و همچنین افکار عمومی هستیم؛ در مطالب قبلی به نقش این سایت ها در ترویج فعالیت آرایشگاه‌های زنانه در نقش کلینیک‌های زیبایی و معضلات آن، فروش بلیت‌های مسابقات فوتبال لیگ برتر با قیمت‌های گزاف و غیره اشاره شده است، اما مثل اینکه این قبیل فعالیت‌ها در بستر چنین سایت هایی به امری معمول بدل شده است.

,

سوال اینجاست که چگونه سایت‌هایی مانند شیپور و دیوار اقدام به تایید و انتشار این آگهی ها می کنند و بستری را برای سودجویان فراهم می کنند که به فریب و متضرر شدن عده ای که خسته از اجاره نشینی هستند می انجامد.

,

با ادامه این روند شاهد فروش چندین باره این امتیازات و ایجاد بازاری خواهیم بود که به صورت تصاعدی قیمت این امتیازها و بالطبع مسکن را بالا می‌برد که در تناقض با هدف اولیه این قبیل طرح‌ها یعنی تهیه مسکن با هزینه مناسب است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه