اخبار داغ

سومین دوره هفته قرآن و عترت در سیستان و بلوچستان برگزار شد

سومین دوره هفته قرآن و عترت در سیستان و بلوچستان برگزار شد
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری سومین دوره هفته قرآن و عترت در شهرهای مختلف این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس شهرکی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: سومین دوره هفته قرآن و عترت در بخش های مختلف فرهنگی و هنری از جمله هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمایی، مسابقات حفظ و تلاوت، شب های شعر و همایش ها و سخنرانی ها در استان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های قبلی این مراسم در سال های 94 و 96 افزود: با هدف استفاده همه هم استانی ها از ظرفیت این برنامه مقرر گردید تا آیین اختتامیه بخش های مختلف بین شهرهای سراسر استان توزیع شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، بخش مسابقات حفظ و تلاوت قرآن کریم در نخستین روزهای ابتدای دهه فجر در زابل با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

شهرکی تصریح کرد: بخش هنرهای تجسمی این برنامه به شهر چابهار اختصاص پیدا کرد و روز گذشته آیین اختتامیه آن با حضور جمعی از مسئولان و اساتید، هنرمندان و عموم مردم در یکی از غرفه های منطقه آزاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه هنرهای تجسمی سه بخش عکس، خوشنویسی و نقاشی را در برمی گیرد، خاطرنشان کرد: در حاشیه این رویداد در چابهار، کارگاه آموزشی با موضوع نقاشی و نقاشی خط با محتوا قرآن و عترت نیز برگزار شد و هنرمندانی که از زاهدان و دیگر نقاط استان به این برنامه اعزام شده بودند، علاوه بر آموزش به تولید اثر نیز پرداختند.

وی اظهار کرد: در بخش عکس حدود 120 اثر به جشنواره ارسال شد که 15 اثر به بخش نمایشگاهی راه پیدا کرد و 3 اثر حائز مقام اول تا سوم شدند. در بخش خوشنویسی نیز حدود 50 اثر به دبیرخانه تحویل داد شد که پس از بررسی آثار رتبه های اول تا سوم مشخص شدند.

وی افزود: اما در بخش نقاشی که فرآیند تولید آثار حین اجرای کارگاه صورت گرفته بود، از میان آثار تولیدی با نظر هیأت داوران، 3 اثر به عنوان برگزیده انتخاب و 15 اثر برای نمایش در بخش نمایشگاهی مشخص شد و در مجموع از این 3 بخش، 45 اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه بخش فیلم و فیلمنامه در سراوان طی روزهای آتی تصریح کرد: در بخش هنرهای نمایشی از 20 تا 27 ماه جاری آثار منتخب در شهرستان های مختلف اجرای نمایش می کنند و اتفاقا یکی از برنامه های پرمخاطب ما در مناطق سیل زده است که برای این عزیزان نیز در آنجا نمایش خواهیم داشت.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز داستان های کوتاه قرآنی را داریم که آیین اختتامیه آن در هفته آتی در شهرستان دلگان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اشاره به برگزاری سخنرانی و همایش هایی با موضوع تبیین بیانبه گام دوم انقلاب در مساجد، اظهار کرد: اختتامیه های بخش های مختلف از 20 بهمن آغاز شده، اما آیین اختتامیه اصلی این برنامه، 13 رجب همزمان با سالروز ولادت با سعات حضرت علی (ع) با حضور مسئولان کشوری و استانی در زاهدان برگزار خواهد شد و علاوه بر تقدیر از نفرات برتر، از خادمین قرآن نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه