اخبار داغ

مدیر عامل موسسه علمی و آموزشی رزمندگان اسلام:

گروه‌های دانش بنیان دانش آموزی در زنجان تشکیل می‌شود

گروه‌های دانش بنیان دانش آموزی در زنجان تشکیل می‌شود
مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به تعداد دانش آموزان مدارس راهیان کوثر گفت: بیش از 80 هزار دانش آموز در مدارس راهیان کوثر در حال تحصیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مرتضی فاطمی نژاد امروز در نشست خبری با اشاره به مدارس راهیان کوثر، اظهار کرد: ما در مدارس راهیان کوثر به دنبال ایجاد فضای تربیتی و آموزشی سالم برای دانش آموزان جامعه هدف خود هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه پویش های علمی، تربیتی و فرهنگی متنوعی در مدارس راهیان کوثر در حال برگزاری است، ابراز کرد: در جشنواره ها، مسابقات و برنامه های فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان مدارس راهیان کوثر نیز مشارکت دارند.

,

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با بیان اینکه کادر مدارس راهیان کوثر عمدتا با دوره های آموزشی بدوی و آموزش ضمن خدمت گزینش، رصد اولیه و آموزش داده می شوند، تصریح کرد: در برگزاری دوره ها با آموزش و پرورش همکاری بسیار نزدیکی داریم و  دوره های برگزار شده را برای بهره مندی سایر معلمان به آموزش و پروش ارائه می دهیم.

,

وی با بیان اینکه دانش آموزان مدارس راهیان کوثر در حوزه مهارت آموزی و مهارت های نازل به کارآفرینی و اشتغال در آینده تحت آموزش قرار می گیرند، عنوان کرد: هدایت شغلی و تحصیلی دانش آموزان در مدارس راهیان کوثر بر اساس استعداد سنجی و مسائل روانشناختی انجام می شود.

,

فاطمی نژاد با با اشاره به معرفی دانش آموزان به مراکز صنعتی و مراکز تولیدی در هدایت شغلی دانش آموزان مدارس راهیان کوثر برای بهره وری شغلی دانش آموزان افزود: در مدارس راهیان طرح کوثر دانش آموزان با هدایت شغلی و تحصیلی و استعداد یابی های انجام شده در مدارس می توانند آینده شغلی خود را در مدارس راهیان کوثر جویا شوند.

,

وی با اشاره به مسابقه وزیران دانای سرزمین من، ادامه داد: این مسابقه در سه محور سنجش تحصیلی، موضوعات روانشناختی، و یادگیری عملی به دور از فضای آزمون صرف و کنکور محوری که  دانش اموزان را تک بعدی پرورش می دهد برای رشد تمامی ابعاد دانش آموزان برگزار می شود.

,

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با بیان اینکه سعی داریم دانش آموزان را علاوه بر جنبه تحصیلی در حوزه نظری، در حوزه عملی و به کارگیری علم نظری توانمد کنیم، ابراز کرد: در حوزه روانشناختی هم به دنبال این هستیم که دانش آموز بتواند هوش خودش را مبتنی بر نیاز ها و نظام ضرورت داخل کشور شناسایی و به کار گیری کند.

,

وی با بیان اینکه ما در مدارس متنوع دولتی، غیر دولتی و هیئت امنایی به دنبال عدالت آموزشی و ارائه خدمات با کیفیت آموزشی هستیم، تصریح کرد: ما در حوزه آموزش به دنبال خارج کردن سیستم آموزشی از آموزش کنکور محور و استرس زا به فضای کشف استعداد و یادگیری و مهارت تفکر و فلسفه هستیم.

,

فاطمی نژاد با بیان اینکه ما در مدارس پیش دبستان برای انتقال محتوا از بازی بهره می گیریم، عنوان کرد: در  مدارس ما اتاق های بازی هدف مند، استراتژیک، مفهومی و فکری وجود دارد و برای آموزش از این ابزار ها استفاده می شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از مسائل تمایز ما از سایر مدارس در نوع نگاه ما به مسائل تربیتی است، افزود: نگاه مدارس ما به بحث تربیتی یک نگاه عام و فراگیر است و تمامی معلمین و کادر مدارس راهیان کوثر با نگاه تربیتی در مدارس به کارگیری می شوند.

,

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با بیان اینکه تمامی مسائل تربیتی که بر اساس ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین تدوین شده است و تمامی کادر ما این را آموزش می بینند وبر این اساس نگاه تربیتی دارند، ابراز کرد: در مدارس راهیان کوثر به مولفه های تربیتی در ساحت های اعتقادی و اخلاقی توجه ویژه می شود و بیش از 72 قاعده در سند استاندارد سازی مدارس راهیان کوثر پیاده سازی شده است.

,

وی با اشاره به آموزش کادر مدارس راهیان کوثر در خصوص سند تحول بنیادین، افزود: هر سال دو دوره ضمن خدمت برای کادر آموزشی مدارس راهیان کوثر در خصوص سند تحول بنیادین برگزار می شود.

,

فاطمی نژاد با بیان اینکه مدارس راهیان کوثر در حوزه تربیت بدنی برای کودکان و خردسالان و مهارت های حرفه در حوزه نوجوانان ابتکارات خوبی داشته است، تصریح کرد: دانش اموزان ما در مسابقات رشته های نوظهور در مسابقات داخلی و خارجی شرکت می کنند.

,

وی با بیان اینکه لیگ علمی پایا 12 سال است که در مدارس ما و سازمان بسیج دانش آموزی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بیش از 600 هزار دانش آموز در این 12 دوره لیگ بین المللی پایا شرکت کرده اند.

,

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به حضور 12 کشور از سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا در این لیگ علمی، عنوان کرد: در این لیگ ها ما به دنبال تقویت روحیه کار گروهی برای حل مسئله و موضوعات نخبگانی در بین دانش آموزان هستیم.

,

وی با بیان اینکه دانش آموزان در رشته های علوم پایه، کامپیوتر ، زیست شناسی، نجوم و علوم انسانی در این لیگ ها مسابقه می دهند، ادامه داد: در این لیگ ها علاوه بر مباحث نظری حتما باید یک ایده عملی برای حل یک مسئله از مسائل جامعه ارائه شود.

,

فاطمی نژاد با بیان اینکه ما در حوزه المپیاد ها علمی فعالیت خوبی داریم، خاطر نشان کرد: اخیرا 20 دانش آموز مدارس ما که در المپیاد های علمی مدال آورده بودند و در حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار گرفتند.

,

وی با بیان اینکه یکی از راه های تربیتی مورد توجه ما در مدارس، ارتباط چهره به چهره معلمان با دانش اموزان است، ابراز کرد: ارتباط بسیار خوبی بین مربیان و دانش آموزان ما برای انتقال مفاهیم وجود دارد.

,

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه ما به دنبال راه اندازی گروه های دانش بنیان دانش آموزی هستیم، افزود: اگر گروه های دانش آموزی دانش بنیان در مدارس تشکیل شود دانش آموزان در دوره دانشجویی بهتر می تواند به افتخارات بیشتر و عمیق تری دست پیدا کنند.

,

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمینی مدارس راهیان کوثر، عنوان کرد: اکنون فعالیت مدارس راهیان کوثر در مناطقی است که آموزش و پروش در آن مناطق نتوانسته مدرسه ایجاد کند یا با کمبود مدرسه مواجه بوده است.

,

فاطمی نژاد با بیان اینکه استقبال مردم از این مدارس هر ساله بیش از 10 درصد افزایش می یابد، افزود: این نشان دهنده مقبولیت این مدارس در بین مردم است.

,

وی با یان اینکه بیش از 80 هزار دانش آموز در بیش از 550 مدرسه راهیان طرح کوثر در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: پراکندگی این مدارس در کل کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه