اخبار داغ

اهالی روستای خضر چوپان ماهنشان بعد از بارش سنگین برف:

برق، نفت و نان نداریم؛ کسی به دادمان نمی‌رسد

برق، نفت و نان نداریم؛ کسی به دادمان نمی‌رسد
بعد بارش سنگین برف راه برخی از روستاها مسدود شده و برخی روستاها نیز به دلیل نداشتن گاز با مشکل نفت سفید هم روبرو هستند و از طرفی نبود نان و قطعی برق هم به مشکلات اضافه شده که اهالی را از حداقل امکانات هم محروم کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مسدودی راه‌های ارتباطی استان باعث شده برخی از روستاییان با مشکلات عدیده‌ای در خصوص تامین نفت و همچنین مشکل تامین نان مواجه باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

روستای خضرچوپان ماهنشان یکی از روستاهای دور افتاده شهرستان ماهنشان بوده که در این چهار روز از حداقل امکانات محروم است.

,

جعفرزاده یکی از اهالی روستای خضرچوپان ماهنشنان به خبرنگار موج رسا گفت: قبل از بارش برف در شهر ماهنشان بودم که به دلیل کولاک نتوانستم به روستا برگردم.

,

وی با اشاره به اینکه چهار روز است به دلیل بارش سنگین برف و مسدود شدن راه‌ها ارتباطی نتوانستم به روستا برگردم گفت: در حال حاضر برق روستا نیز قطع بوده و نمی توانیم با روستا تماس داشته باشیم و هیچ گونه ارتباطی نمی‌توانیم با روستا داشته باشیم و علاوه براین مشکلات نیز با مشکل نفت سفید و نان مواجه هستیم.

,

این اهالی خضرچوپان با تاکید براینکه در این چهار روز اهالی روستا قطعا با مشکل نان و نفت مواجه هستند عنوان کرد: نفت سهمیه‌ای جوابگو نیست مجبور هستیم به صورت آزاد تهیه کنیم، قبل از بارش برف نیز چندین بشکه نفت سفید به روستا برده و در بین اهالی تقسیم کردیم اما باز هم در نفت سفید کمبود داریم.

,

وی بیان کرد: برق روستای ما قبل از بارش برف چند روزی قطع شده بود که بعد از وصل شدن متاسفانه بعد از چند بارش سنگین برف دوباره قطع شد در حال حاضر به دلیل قطعی برق نتوانستیم با خود روستا در ارتباط باشیم، این مشکلات را به خود فرماندار و بخشداری ماهنشنان چندین بار گفتیم اما تاکنون اهمیتی ندادند.

,

جعفرزاده با بیان اینکه در روستای خضرچوپان 63 خانوار زندگی می‌کند که از حداقل امکانات نیز محروم هستند ابراز کرد: راه روستا نیز خاکی بوده و تنها بخشی از راه ارتباطی روستا آسفالت است.

,

وی با تاکید براینکه فاصله روستای خضرچوپان از زنجان 170 کیلومتر بوده و از ماهنشان نیز تا روستا حدود 80 کیلومتر است بیان کرد: از نظر امکانات در وضعیت بسیار نامناسبی هستیم و جزو محروم‌ترین روستای استان زنجان محسوب می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: چندین سال است که این مشکلات را مطرح میکنیم اما کسی به حرف‌های یک روستایی اهمیتی نمی‌دهد و ما هم صدایمان به جایی نمی‌رسد.

,

رحمانی یکی از اهالی روستای آق‌کند ماهنشان نیز در مورد بارش برف و مسدودی 4 روزه راه روستایشان به خبرنگار موج رسا گفت: چهار روز است که راه ارتباطی روستا قطع شده و در انتقال بیماران به مراکز درمانی مشکل داریم.

,

وی افزود: متاسفانه راه روستا مسدود است و نمی‌توانیم بیماران بد حال را به مراکز درمانی انتقال دهیم.

,

سعید‌پور نیز یکی از اهالی روستای یاستی‌قلعه هم در تماس تلفنی با موج رسا نیز از مسدود بودن راه ارتباطی روستا خبرداد و افزود: نانوایی در روستا نداریم و نان را از شهر تامین می‌کنیم و در این چهار روز به دلیل مسدود بودن راه ارتباطی با مشکل تامین نان مواجه هستیم.

,

وی عنوان کرد: 6 روز بود که به سختی تردد می‌کردیم و با این بارش سنگین برف راه ارتباطی به صورت کامل مسدود شد.

,

وی در مورد ضعف آنتن دهی موبایل در روستا ابراز کرد: دکلی که در این روستا نصب کردند اما مشکل دارد و در برخی مواقع یک تا دو هفته آنتن موبایل به صورت کامل قطع می‌شود.

,

نوری فرماندار ماهنشان در پاسخ به سوال خبرنگار موج رسا در مورد آمار تعداد مسدودی راه‌های روستایی ماه‌نشان و روستاهایی که راه ارتباطی آنها بازگشایی شده است گفت: در حال حاضر حضور ذهن ندارم و باید از دستگاه‌های متولی آمار تعداد روستاها را اخذ کنم.

,

وی همچنین در مورد تعداد قطعی برق روستاهای ماهنشان نیز افزود: در حال حاضر برق هیچ یک از روستاهای ماهنشان قطع نیست.

,

سلیمانی مدیر برق شهرستان ماهنشان نیز در مورد خبر قطعی برق برخی از روستاهای ماهنشان عنوان کرد: در حال حاضر برق دو روستای قوزلوجاخ و خضرچوپان مشکل دارد که منتظر بازگشایی مسیر هستیم و به دلیل مسدود بودن راه ارتباطی نمی‌توانیم اکیپ اداره برق را به روستاها اعزام کنیم.

,

لازم به ذکر است براساس گزارش اهالی برخی از روستاهای دهستان اولیاد راه ارتباطی خیلی از روستاهای این منطقه مسدود بوده و در برخی از روستاها حتی برای تامین نان و امکانات ضروری زندگی مشکل دارند.

,

یکی از کارکنان راهداری ماهشنان گفت: غریب به اتفاق راه اکثر روستاهای ماهنشان مسدود است و بازگشایی راه های ارتباطی ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه