اخبار داغ

یک نویسنده و تحلیلگر صهیونیست:

حماس از تهدیدها باکی ندارد/ شکست شرط‌بندی صهیونیست‌ها درباره جانشین ابومازن

حماس از تهدیدها باکی ندارد/ شکست شرط‌بندی صهیونیست‌ها درباره جانشین ابومازن
یک نویسنده و تحلیلگر صهیونیست گفت: جنبش حماس در واکنش به تهدیدهای نتانیاهو و بنت(وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) تاکید کرده است که از جنگ نمی‌ترسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21،شلومی الدار کارشناس صهیونیست امور فلسطین در مقاله‌ای که در المانیتور منتشر شد، نوشت جنبش حماس در واکنش به تهدیدهای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و نفتالی بنت وزیر جنگ آن گفته است از جنگ نمی‌ترسد، هر چند این جنبش، این تهدیدها را جدی می‌گیرد، ولی به نظر می‌رسد این جنبش که نوار غزه را در کنترل خود دارد، برای ریسک کردن در برابر اسرائیل آماده باشد. وی تصریح کرد هرکس در اسرائیل(مناطق اشغالی) گمان می‌کند که حماس را می‌توان با تهدید وادار به عقب‌نشینی کرد، در اشتباه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به تهدیدهای آشکار سران رژیم صهیونیستی به ترور رهبران مقاومت افزود سفر هیئت مصری به غزه برای دیدار با سران حماس بدون حضور یحیی السنوار فرمانده این جنبش در نوار غزه برگزار شد.

,

شلومی در ادامه گفت مصری‌ها در دیدار با نداف ارگمان رئیس شاباک(سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) و مائیر بن شبات رئیس شورای امنیتی و کمیل ابورکن هماهنگ کننده امور مناطق فلسطینی در وزارت جنگ، پیام روشنی را از بنیامین نتانیاهو دریافت کردند مبنی بر  اینکه در صورت متوقف نشدن پرتاب راکت و بالن‌های آتش‌زا، اسرائیل ضربه محکمی به نوار غزه با پوشش اروپایی و آمریکایی وارد خواهد کرد، اما حماس به مصری‌ها اطلاع داد که مادامی که اسرائیل به اجرای تفاهمات انسانی مورد توافق پایبند باشد، هرگز آتش بس رایگانی وجود نخواهد داشت، زیرا ادامه فشار اقتصادی بر ساکنان نوار غزه می‌تواند سبب تنش شدید درمرزها شود و هر اقدام احمقانه‌ای از سوی اسرائیل از جمله ترور رهبران ارشد گروه‌های فلسطینی در نوار غزه سبب شعله‌ور شدن آتش جنگ بزرگ خواهد شد.

,

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد حماس معتقد است که تهدیدهای نتانیاهو و بنت را جدی می‌گیرد، و به نظر می‌رسد برای مقابله با خطرات آینده آمادگی دارد.

,

وی افزود حماس بر  اساس این اصل شناخته شده برای همه عمل می‌کند که خلاصه آن چنین است که هرگاه فشار بر جنبش افزایش یابد، این جنبش بلافاصله جبهه رویارویی با اسرائیل را شعله‌ور می‌کند که نتیجه‌بخش بودن و کارایی آن در گذشته ثابت شده است.

,

این تحلیلگر صورت در پایان گفت اسرائیل به خوبی این نکته را درک کرده است که ازسرگیری پرتاب راکت و بالن‌های آتش‌زا بیانگر وضعیت معیشتی دشوار در غزه  است و معنایش این است که جنگ میان غزه و اسرائیل مسئله زمان است، زیرا افسران ارشد اسرائیل معتقدند که غزه با آتش بازی می‌کند و دیگر خیلی منتظر نتایج انتخابات آتی اسرائیل در ماه مارس نخواهد ماند.

,

صهیونیست‌ها در جست‌وجوی جانشین ابومازن برای اجرای معامله قرن

, صهیونیست‌ها در جست‌وجوی جانشین ابومازن برای اجرای معامله قرن,

عوزی رابی مدیر مرکز مطالعاتی موشه دیان گفت اسرائیلی‌ها به دنبال جانشین ابومازن برای اجرای طرح معامله قرن هستند. وی افزود طرح معامله قرن آمریکا مختص ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان نیست، بلکه آنها منتظر جانشین وی هستند.

,

اسرائیلی‌ها از هویت جانشین ابومازن سئوال می‌کنند که مسئولیت مقابله با معامله قرن را بر دوش خواهد کشید، آنها پیش بینی می‌کنند که جانشین ابومازن، واقع‌گراتر باشد.

,

دانی دانون سفیر رژیم اسرائیل در سازمان ملل گفته است که ابومازن نمی‌پذیرد که واقع‌گرا و شریک صلح باشد.

,

این در حالی است که یائیر لاپید مرد شماره دو در حزب کاحول لاوان(آبی سفید) رژیم صهیونیستی به ریاست بنی گانتس گفته است ما باید تا دوران پس از ابومازن انتظار بکشیم. وی افزود ابومازن مردی عجوز و خشمگین است که داد و فریاد می‌زند که این سیاست نیست.

,

صهیونیست‌ها در شرط‌بندی خود بر جانشین ابومازن مبنی بر اینکه ممکن است سرسپرده‌تر از وی باشد، دچار ناامیدی و سرخوردگی شدید شده‌اند، به طوری که نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز مطالعات سیاسی فلسطینی نشان داده است که 94 درصد فلسطینیان طرح معامله قرن را رد می‌کنند.

,

بر اساس این نظرسنجی در صورتی که انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود،‌ابومازن تنها 44 درصد رای کسب می‌کند، در حالی که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس،‌49 درصد از آرا را به خود اختصاص خواهد داد.

,

خلیل الشقاقی رئیس مرکز مطالعات سیاسی فلسطینی گفته است اسرائیلی‌ها که خواهان شخص واقع‌گراتر از ابومازن هستند، در توهم به سر می‌برند.

,

وی اذعان کرده است جانشین ابومازن، سرسخت‌تر و قاطع‌تر از وی خواهد بود.

,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه