امام جمعه مشهد:

شورای نگهبان قهرمانانه از دروازه دموکراسی حمایت می‌کند

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست درباره مصادیق تقوا بود و سخن در وظایف زن و شوهر در کانون زندگی خانوادگی بود و به این نتیجه رسیدیم که کفالت در خانواده به عهده مرد و مدیریت زندگی برعهده زن است.

وی افزود: درباره مدیریت خانم‌ها در زندگی و خانواده بحث شد و عرض شد که مدیریت زن در خانه دو بعد دارد، مدیریت آرامشگاهی خانواده است و بعد دیگر مدیریت زن، مدیریت پرورشگاهی خانواده است، ذات مقدس پروردگار زن را از نظر استعداد و ذخائر، ساختاری به‌وجود آورده که در سازندگی و انسان‌سازی به‌کار برده می‌شود و مسئله انسان‌سازی جامعه آینده بشر به این طریق تمهید شده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: زن باید در عرصه خانواده نقش اول را ایفا کند، مسئله تربیت و پرورش یک واقعیتی نیست که با تعلیم و آموزش صورت بگیرد، با یاد دادن نمی‌شود تربیت کرد، تربیت و پرورش با امر و نهی سازگار نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به میلاد صدیقه اطهر(ع) بیان کرد: امیدواریم فضائل ایشان به‌عنوان یک اسوه کامل در برابر بینش زنان و خواهران ما قرار گیرد و زنان ما دنباله‌رو راه صدیقه اطهر(ع) باشند.

علم‌الهدی ضمن تشکر از حضور پربرکت و حماسه‌آفرین مردم مشهد و خراسان رضوی و آحاد مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: امام راحل «رضوان الله» به مناسبت 22 بهمن که عده‌ای خدمت ایشان رسیدند نکته‌ای را فرمودند و عنوان کردند انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و این پیروزی نیز خیلی سخت و سنگین به دست آمد اما بدانید سخت‌تر و سنگین‌تر از پیروزی انقلاب، پیروز نگه داشتن انقلاب است.

وی ادامه داد: عده‌ای با کمال قدرت حماسه‌ای آفریدند که نظام نابکارانه دست نشانده دشمن به‌عنوان نظام ستمشاهی براندازی و حکومت اسلامی استوار شد؛ پیروزی به زحمت به دست آمد اما امام فرمودند پیروز نگه داشتن انقلاب سخت‌تر است؛ مقاومتی که شما مردم داشتید و جریان‌های مختلف، حوادث گوناگون و فراز و نشیبی که در زندگی شما مردم در مسیر انقلاب شکل گرفت و شما پایمردانه ایستادید، خیلی سنگین بود و زحمت کشیدید اما بدانید 40 ساله دوم، پیروز نگه داشتن انقلاب از 40 ساله اول سخت‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در 40 ساله نخست دشمن فقط به‌دنبال این بود که بر مطامع خود مسلط شده و سرنوشت مردم را ملعبه مطامع خود قرار دهد اما در 40 ساله دوم مسئله زندگی و حیات دشمن به بقاء و از میان رفتن این انقلاب وابستگی یافته است؛ انقلاب بماند دشمن نابود است لذا در چهل ساله دوم نگه داشتن انقلاب خیلی سخت‌تر است. هر جریانی که پیش می‌آید حساس‌تر و خطرناک‌تر و موقعیت خطیرتر است.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه 10 دوره مجلس را پشت سر گذاشته‌ایم اما هیچ کدام به اندازه مجلس یازدهم خطیرتر و موثرتر نیست عنوان کرد: این مجلس خیلی خطیرتر از مجالس دیگر است؛ دشمن به نقطه‌ای رسیده که با ناوگان و تهاجم نظامی نمی‌تواند ما را از میان ببرد و به هر وسیله‌ای دست می‌زند و تنها جایی که می‌تواند با نفوذ از درون نظام ما را ساقط کند، مجلس شورای اسلامی است؛ خوشبختانه پاسداری قهرمانانه و دقیق شورای نگهبان آن چنان دروازه دموکراسی کشور را بازسازی می‌کند که عوامل نفوذی دشمن نمی‌توانند به مجلس وارد شوند.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: اما آن که خطرناک است این است که از نامزدهایی که به مجلس می‌روند دشمن نفوذی بسازد و از اینها دشمن یارگیری کرده و برای خودش عامل بتراشد؛ این دست شما مردم است که اجازه دهید چه کسی به مجلس برود و چه کسی نرود؛ وضعیت معیشتی باید با تکیه بر قدرت خودمان اداره شود و مجلسی می‌خواهد که با تمام قدرت و فعالیت بیاید این مشکلات را حل کند و از جهت دوم به مجلسی احتیاج داریم که خیلی قوی و بدون ترس و واهمه و شجاع مقابل استکبار جهانی بایستد و با استکبار مبارزه کند.

علم‌الهدی تاکید کرد: مقام معظم رهبری برای کسانی که شما می‌خواهید به مجلس بفرستید پنج معیار تعیین کردند؛ اول مومن باشد یعنی اینکه خدا را باور کند و معاد را هم باور کند و آدمی باشد که خدا و معاد را باور دارد؛ آدمی که خدا و معاد را باور ندارد نباید به مجلس برود؛ دوم اینکه انقلابی باشد یعنی اینکه دلداده انقلاب و ایستاده پای انقلاب باشد و همه چیزش قربانی انقلاب باشد و اندیشه انقلابی داشته باشد؛ آدم انقلابی یک نشان بیشتر ندارد و آن این است که بینشش به پشت پای رهبر و اندیشه رهبر باشد.

وی خاطرنشان کرد: خصلت سوم این است که فرد باید شجاع باشد؛ آدم ترسو که از قدرت‌های پوشالی استکباری و اروپایی وحشت کند نباید به مجلس برود؛ خاصیت چهارم اینکه جهادی باشد و روز و شب نشناسد؛ خاصیت پنجم این است که فرد باید کارآمد باشد و مشکل سیاسی و اقتصادی را بتواند حل کند. تمامی این خصلت‌ها را در شهید سپهبد سلیمانی نیز شاهد هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: سردار سلیمانی جهادی بود و از هیچ قدرتی هراس نداشت و آرزویش شهادت بود و کنار هر شهیدی اشک می‌ریخت و کارآمد بود؛ ایشان نه یک فرمانده بلکه یک مدیر مقاومت بود. مسئله این است که جریان مقاومت یک مدیر از دست داد. مدیر مقاومت برازنده ایشان بود. مردم باید در مجلس کسانی را بفرستند که نسخه بدل حاج قاسم باشد و با این خط آدم باید به مجلس برود.

علم‌الهدی تصریح کرد: باید فعالیت کنیم و این گونه نباشد که فعالیت را فقط به رای محدود کنیم؛ نباید گذاشت عده‌ای وارد مجلس شوند و اینها کسانی هستند که چند خصوصیت دارند؛ یکی اینکه انقلابی نیستند یعنی اینکه زاویه با رهبری دارند ولو هر اندازه کم و رهبری و ولایت را به تمام معنا قبول ندارند.

وی ادامه داد: خصوصیت دوم اینها این است که غربگرا هستند و چشمشان به دروازه اروپا است؛ زنی از اروپا می‌آید و دنبال عکس گرفتن هستند؛ آدم این شکلی به مجلس نفرستید؛ خاصیت سوم اینها عدم اعتقاد راسخ به نقش حاکمیت دین در اداره کشور است و معتقدند دین نمی‌تواند کشور را اداره کند. اینها را به مجلس نفرستید که مومن نیستند. خاصیت چهارم اینها این است که از ولایت فقیه تبعیت گزینشی دارند؛ شعار تبعیت سر می‌دهند اما در مقابل فرمان ولی فقیه خاضع نیستند. آنجایی که منافعشان اقتضا کند از آن تبعیت می‌کنند.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: خاصیت پنجم مرعوب بودن و وادادگی در مقابل استکبار است؛ آن را که از آمریکا و بمب اتمی آمریکا و ناوگانش می‌ترسد و فکر می‌کند رزق این مملکت دست آمریکاست و باید تحریم برداشته شود به مجلس نفرستید. نداشتن روحیه انقلابی و تلاش برای سازش و ترویج و اشاعه نمی‌شود و نمی‌توانیم، نفوذپذیری و بی‌توجه به خط نفوذ دشمن، خویشاوندسالاری و باندبازی و ولنگاری فرهنگی و لاابالی‌گری مقابل منکرات دیگر خصایل این افراد است. این قبیل افراد اگر به مجلس بروند مجلس را به هم می‌ریزند و کاری از دست اینها برنمی‌آید.

 

امام جمعه موقت سبزوار:

با انتخاب فرد اصلح سرنوشت سیاسی و اقتصادی کشور را رقم خواهیم زد

حجت الاسام محمود شرفی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفته آیند نقش بسزایی در سرنوشت ملت خواهد داشت: مردم می توانند با انتخاب فرد اصلح که شاخص های نماینده انقلابی را دارا است سرنوشت خوبی را برای آینده کشور رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات از دو جنبه برای کشور ما مهم و با ارزش است تاکید کرد: اولین مولفه قدرت جمهوری اسلامی مشروعیت حکومت براساس حمایت مردم است که این امر در انتخابات به رخ دشمنان و جوامع بین المللی کشیده می شود.

شرفی در ادامه به دومین موضوع مهم و ارزشمند انتخابات اشاره کرد و افزود: انتخاب صحیح در یک دوره انتخابات نه تنها برای چهار سال بلکه اثری تا پایان عمر بر یک ملت و فرد خواه داشت.

امام جمعه موقت سبزوار با اشاره به اینکه جای افراد بی درد ،مرفه و کسانی که شجاعت ایستادگی در برابر دشمن را ندارد در مجلس نمی باشد افزود: لازمه داشتن مجلس قوی دقت در انتخاب افراد شجاع ،بصیر و مطابق با شاخص های یک فرد انقلابی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران انسجام و وحدت خود را در راهپیمایی 22بهمن و تشییع سردار دل ها به رخ جهان کشید تصریح کرد:وصیت نامه الهی و سیاسی این سردار بزرگ خود دیباچه ای بود برای شروع گام دوم انقلاب که با پیش رو قرار داد آن می توان به نقطه مقصود رسید.

امام جمعه تربت حیدریه:

نظام اسلامی و جبهه مقاومت به مجلسی شجاع، انقلابی و کارآمد نیاز دارد

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: مردم نخستین امتحان را با راهپیمایی شکوهمند ۲۲ بهمن نمره بالا را کسب کردند و دومین آزمون یعنی شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است و ایمان داریم که ملت در این امتحان دشمن را برای چندمین بار در آغاز گام دوم انقلاب مایوس خواهد کرد.

وی به شاخصه های انتخاب اصلح اشاره کرد و افزود: یکی از شاخص های افراد اصلح آن است که دارای علم و درایت و ایمان به خدا و مدیریت اسلام برجامعه باشد و صرف اعتقاد به خدا کفایت نمی کند، بلکه در این عرصه ایمان، جلوه اصلی او و مدیریت جامعه اسلامی است که مدیریت تحت اداره انسان های مومن جامعه باشد.

عصمتی خاطر نشان کرد: دومین شاخصه نماینده اصلح روحیه ظلم ستیزی و جهاد فی سبیل الله است که این انسان برتری بر دیگران دارد چراکه خدا انسان های مجاهد را بر دیگران برتری داده است.

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان کرد: سومین شاخصه یک نماینده اصلح آن است که به دنیا بعنوان نگاه ابزاری داشته باشد و اگر مسوولیتی می پذیرد برای رسبدن به قدرت و متصب نباشد بلکه ابزاری برای تحقق به ارزشهای والای انسانی و اسلامی باشد که جلوه آن را در سپهبد شهید جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی متبلور شده است.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی تصریح کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که تسلیم شیطان و معاصی الهی نباشد و از گناهان کبیره پرهیز می کنند و این مطلب را هم به کاندیداها و هم طرفداران توصیه می کنم که هرچه می توانید خودتان را تثبیت کنید و یکدیگر را تخریب نکنید چرا که ابروی مومن مانند خون مومن است.

وی به طرفداران کاندیداها توصیه کرد که حضرت امیر فرمود بدخت تر از هر کس، کسی است که دین و اخرت خود را برای دیگری از دست می دهد، لذا باید کسی را انتخاب کتیم که رعایت اصول را داشته باشند.

وی افزود: شاخصه چهارم فرد اصلح ان است که دعوت خدا را اجابت کند و در راستای این اجابت در جهت اقامه نماز که مظهر بندگی خداوند متعال است تلاش کند و ظلم ستیز باشد و نه ظلم پذیر، کسانی که هرگاه ظالم به آنها روی می اورند مقاومت می کنند و تسلیم نمی شوند.

امام جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: نظام اسلامی و جبهه مقاومت به مجلسی شجاع، انقلابی و کارآمد و توانمند نیاز دارد تا بتواند در برابر استکبار و حیله های آن باایستد چرا که خدا وعده داده که حق پیروز است.

 

امام جمعه سرخس:

شرکت در انتخابات واجب شرعی است

حجت الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سرخس با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) الگوی تمام بشریت است؛ نقش زنان برای پیروزی انقلاب اسلامی یک نقش ممتاز بود، این زنان بودند که مردان را برای حضور در عرصه‌های انقلاب حمایت و تشجیع می‌کردند.

امام جمعه سرخس با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: شرکت در انتخابات واجب شرعی است زیرا عدم شرکت در انتخابات باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌شود و تضعیف نظام اسلامی حرام شرعی است و هر کسی که در انتخابات شرکت نکند باید جواب خدا، امام و این همه شهیدی که برای این انقلاب خون‌شان ریخته شده است را بدهد.

حجت الاسلام بختیاری اظهار کرد: اینکه شب اول قبر از ولایت پرسیده می‌شود دامنه ولایت تا ولایت فقیه و نظام اسلامی کشیده می‌شود و رای دادن مانند نماز واجب است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به حرف افرادی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید، گوش دهید، گفت: رای دادن واجب است، مانور سیاسی و مشارکتی در مقابل استکبار شرکت در انتخابات است.

خطیب جمعه سرخس با اشاره به شاخص‌های فرد اصلح بیان کرد: به انسان‌های با ایمان و ریشه‌دار در معنویت رای بدهید و به انسان‌هایی که تسلیم شیطان و نفس اماره شدند و از اعمال زشت پروایی ندارد رای ندهید.

حجت الاسلام بختیاری افزود: کسی که مخالفت امر خداوند را می‌کند برای شما کاری نمی‌کند، به کسانی رای بدهید که در آن بحران‌های مهم در اوج مسئولیت مهار نفس خود را بکشد و حرفی که مخالف نظر خدا است نگوید.

وی ادامه داد: باید به کسانی رای داد که به دعوت خدا لبیک می‌گویند و اهل اقامه نماز هستند،کسانی که اهل مشورت هستند خود رای نیستند و حق‌گرا هستند.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه به آن‌هایی رای بدهید که به‌دنبال مشورت هستند، گفت: برخی تا رای می‌آورند محصور در یک حزب و جناح خاص هستند، افراد باید از دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف استفاده کنند البته دیدگاه‌هایی که با انقلاب زاویه ندارند؛ کسانی که با انقلاب زاویه داشته باشند باید دور آنها خط قرمز کشید.

حجت الاسلام بختیاری تاکید کرد: در ریشه فکری هر کسی کوچکترین زاویه‌ای علیه نظام و رهبری و ولایت هست باید دور او خط قرمزی بکشید.

وی در ادامه شاخص‌های فرد اصلح عنوان کرد: کسانی را انتخاب کنید که اگر ستمی به جامعه واقع شود ستم پذیر نباشند، کسانی به درد مجلس می‌خورند که قوانینی ضداستکبار تصویب کنند.

خطیب جمعه سرخس اظهار کرد: کسانی به درد مردم می‌خورند که با این بی‌تدبیری‌ها و ضعف تدبیری‌ها همراه نباشند.

حجت الاسلام بختیاری گفت: کسانی به درد مجلس می‌خورند که قوانین ضداستکباری تصویب کنند زیرا استکبار ضد ملت و مردم است؛ کسانی به درد مجلس می‌خورند که به هیچ عنوان در سیاست‌های کلان کشور و رهبری مسامحه نکنند.

وی اظهار کرد: کسانی به درد سرخس می‌خورند که به درد نظام بخورند و سوز نظام، سوز استقلال کشور را داشته باشند و بدانید که کسانی که برای نظام دلسوز نباشند برای سرخس هم دلسوزی نخواهند کرد.

امام جمعه سرخس با تاکید بر اینکه ما باید نماینده‌ای با مکتب شهید سلیمانی به مجلس بفرستیم، گفت: حاج قاسم سلیمانی نیرویی با اخلاص، خستگی ناپذیر و مدافع ولایت بود؛ نماینده‌ای که اعتقاد قلبی به ولایت نداشته باشد به هیچ عنوان به درد نمی‌خورد.

حجت الاسلام بختیاری با اشاره به وصیت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: جمهوری اسلامی حرم است باید این حرم حفظ شود و خیمه این حرم ولی فقیه است.

وی در پایان تاکید کرد: موقعیت فعلی افراد برای انتخاب مهم است نه سوابق آنها، باید دید الان در خط ولایت هستند یا خیر؟

 

امام‌جمعه خلیل‌آباد:

نماینده باید برای حل مشکلات کشور و حوزه انتخابیه برنامه داشته باشد

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بابیان اینکه انتخابات مسئله مهمی است که یک آزمون بزرگ محسوب می‌شود، اظهار داشت: انتخابات با اعلام فهرست نهایی تائید صلاحیت شدگان و آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی، وارد مرحله حساس خود شده است.

وی با تأکید بر اینکه سعی و جهاد اصلی همگانی در این هفته تلاش برای افزایش شور انتخاباتی در میان مردم باشد، خاطرنشان کرد: میانگین حضور مردم در ده دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی تقریباً 60 درصد است که از 51 درصد تا 71 درصد بوده است.

خطیب جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه باید این را بدانیم که میانگین مشارکت مردم در انتخابات مجلس کشورهای مدعی دموکراسی کمتر از 40 درصد است، تصریح کرد: مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس 12 درصد بیشتر از کشورهای مدعی دموکراسی است ولی انتظار از ایران انقلابی بیش از این‌ها است.

وی بابیان اینکه قبولی مردم در آزمون انتخابات در گرو دو اتفاق انتخابات خوب به معنای شرکت فعال و انتخاب خوب به معنای انتخاب اصلح با معیارهای انقلابی است، اذعان کرد: کاندیداها باید بدانند که نمایندگی مردم به نمایندگی خوبی‌ها و عظمت ملت بزرگ ایران بودن است و نماینده مردم بودن یک امانت الهی است که مردم به آن‌ها می‌سپارند.

ناهیدی با تأکید بر اینکه نماینده باید برای حل مشکلات کشور و حوزه انتخابیه خود برنامه داشته باشد و بداند که این، میدان رقابت برای خدمت است و میدانی برای رسیدن به ریاست نیست، عنوان کرد: در تبلیغات انتخابات باید اصل قانونی و شرعی و اثبات توانمندی و برنامه کاندیدا باید مدنظر باشد و جایی برای نفی دیگران نباشد.

وی با اشاره به اینکه نماینده باید نسبت به گذشته نقد داشته باشند ولی بیان نقد با نفی متفاوت است و در تبلیغات انتخاباتی خود سعی کند مشارکت حداکثری را تقویت کند، تشریح کرد: مجریان انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی تلاش کنند که شاهد یک انتخابات دشمن‌شکن در آغاز گام دوم انقلاب باشیم.

امام‌جمعه خلیل‌آباد در پایان از حضور بی‌سابقه، پرشور و انقلابی مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان خلیل‌آباد در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه سال جاری تقدیر و تشکر کرد.

 

امام جمعه رشتخوار:

حضور حداکثری در انتخابات بسیار سرنوشت ساز است

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب رشتخوار ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) در رابطه با اهمیت انتخابات پیش رو گفت: حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات در گام دوم انقلاب بسیار سرنوشت ساز است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات گامی موثر در جهت تعیین سرنوشت مردم و منطقه است، اظهار داشت: باید با تمام توان در جهت برگزاری انتخابات پرشور و با شکوه تلاش کنیم..

امام جمعه رشتخوار همچنین در ادامه با اشاره به سالروز حماسه آفرینی ارتش در جهت ملحق شدن به امام (ره) و نیروی های انقلابی، گفت: قطعا اگر کسی به سمت خداوند متعال قدم بردارد خداوند یاری اش خواهد کرد‌.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای قیام مردم تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای قم، در ادامه، گفت: یک کار بسیار بزرگ که جوانان انقلاب اسلامی ایران انجام دادند موفقیت و ساخت موشک های دفاعی و مخابراتی است و این افتخار ماست که جوانان پاک ایران به این تکنولوژی دست پیدا کردند، تکنولوژی که تنها در دست ۳ تا م کشور دنیا بیشتر نیست.

امام جمعه رشتخوار در ادامه همین مطلب افزود: شاید برای ما این موضوع عادی باشد، اما دستیابی ایران به این تکنولوژی ها دارای اهمیت بسیاری است، آمریکای جنایتکار هیچ وقت نخواهد توانی قد علم کند تهدید به زدن فلان جا یا فلان شخص کند.

حجت الاسلام جهانشیری در ادامه افزود: جوانان ما با قدرت علمی و تقوایی که دارند امروز مشت محکمی بر دهان آمریکای جنایتکار خواهند زد.
 

امام جمعه درگز؛

روی کار آمدن مجلس انقلابی مایه آبرو و پیشرفت کشور است

حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی امام‌جمعه درگز در خطبه‌های نماز جمعه 25 بهمن ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا دریچه ورودی انسان به بهشت جاودان است.

وی در ادامه با اشاره به توصیه امام کاظم (ع) به هشام گفت: فروتنی در مقابل سخن حق، سکوت و تفکر فراوان و تواضع از نشانه‌ها و ویژگی‌های انسان‌های عاقل است.

حجت‌الاسلام ایروانی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) تشریح کرد: آن حضرت در عبادت، در نقش همسری و مادری، در بندگی خدا و در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی و ولایت شناسی الگوی خوبی برای همه انسان‌ها بود به‌نحوی‌که پیامبر گرامی اسلام در مورد ایشان فرمودند اگر همه خوبی‌های عالم به شکل فردی در بیاید، آن فرد فاطمه است، بلکه فاطمه بزرگ‌تر است از همه خوبی‌ها و زیبایی‌های عالم.

امام‌جمعه درگز ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن که بسیار باشکوه‌تر و بهتر از سال‌های گذشته در چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی برگزار شده بود تأکید کرد: این اولین آزمونی بود که الحق مردم ایران به‌خوبی و با موفقیت تمام آن را پشت سر گذاشتند اما آزمون انتخابات بسیار مهم‌تر و سرنوشت‌سازتر از راهپیمایی است.

وی خطاب به تمام واجدین شرایط رأی دادن تصریح کرد: خدای متعال روز قیامت بابت رأیی که به صندوق انداخته‌ایم از ما سؤال خواهد کرد و ما باید برای رأی خود حجت شرعی داشته باشیم؛ علاوه بر آن انتخاب حق‌الناس هم هست و اگر با انتخاب اشتباه خود یک مسئول ضعیف را روی کار آورده و ضعف او باعث فشار روی عده‌ای از مردم شد بدون شک در ضعف و گناه او شریک هستیم.

حجت‌الاسلام ایروانی ابراز کرد: در این میان فردی که در نظام اسلامی برای خدمت به مردم قصد کاندید شدن دارد فقط و فقط باید به بیان توانایی و شایستگی‌های خود پرداخته و از تخریب دیگران خودداری کند؛ اگر پیروز شد خدا را شکر کند و اگر نشد بازهم شاکر باشد که خدا این بار سنگین را از روی دوش او برداشته.

امام‌جمعه درگز گفت: من تاکنون از هیچ‌یک از کاندیدا حمایت نکرده و نخواهم کرد اما به مردم توصیه می‌کنم معیار انتخاب خود را آیات قرآن و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ویژگی‌های فرد اصلح قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن فرد اصلح کسی است که دنیا و مادیات نزد او ناچیز باشد، اهل ایمان و توکل به خدا باشد، در شرایط بحرانی اجتماع زمام نفس خود را نگه دارد، اهل مشورت با خردمندان بوده و در مقابل ظالم از حق مظلوم دفاع کند؛ اگر این معیارها محقق شد انشالله یک مجلس انقلابی روی کار خواهد آمد که با کمک به دولت، مایه آبرو و پیشرفت کشور و نظام خواهد بود.

انتهای پیام