اخبار داغ

بدنبال درگیری در شمال غرب سوریه

سازمان ملل خواستار توقف تنش‌ها در ادلب سوریه شد

سازمان ملل خواستار توقف تنش‌ها در ادلب سوریه شد
"استفان دوجاریک" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد شنبه از سوریه، ترکیه و روسیه خواست از تشدید تنش‌ها در ادلب واقع در شمال غرب سوریه جلوگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، سخنگوی "آنتونیو گوترش" خواستار ایجاد تمهیدات برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به استان ادلب شد، منطقه‌ای که اخیرا اوضاع آن رو به وخامت گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دوجاریک افزود: ما از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که با جلوگیری از تشدید تنش‌ها به دنبال راهی باشند که جنگ فروکش کند و آتش‌بس برقرار شود تا امکان کمک‌رسانی به مردم این منطقه فراهم شود.

,

بدنبال درگیری در شمال غرب سوریه، تنش‌ها میان ترکیه و روسیه از یک طرف و میان دولت آنکارا و دمشق از سوی دیگر شدت گرفته است.

,

در همین ارتباط، "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه اخیرا مدعی شده است که ارتش سوریه و روسیه در استان ادلب به جای بمباران تروریست‌ها، غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهند و همین امر موجب خواهد شد که دولت آنکارا بعداً هیچ نقض آتش‌بسی را در ادلب نپذیرد.

,

این اظهارات پاسخ روس‌ها را بدنبال داشت به طوریکه "ماریا زاخارووا"سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خطاب به اردوغان گفت که مسکو این گونه ادعاها و اتهامات از سوی ترکیه را نمی‌پذیرد.

,

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که ادعاهای مسؤولان ترکیه‌ در خصوص حملات به غیر نظامیان در منطقه کاهش تنش در ادلب با واقعیت سازگاری ندارد.

,

منبع: ایرنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه