اخبار داغ

معاون فرهنگی قوه قضائیه خبر داد؛

ورود سالانه 17 میلیون پرونده به محاکم قضایی/ مبارزه با فساد به شدت در حال انجام است

ورود سالانه 17 میلیون پرونده به محاکم قضایی/ مبارزه با فساد به شدت در حال انجام است
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: سالانه حدود 17 میلیون پرونده به محاکم قضایی در کشور وارد می‌شود که بخش زیادی از آن ناشی از عدم آگاهی‌های حقوقی مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام هادی صادقی صبح امروز در سفر به مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه با مفسدان برخورد قاطع می‌شود، گفت: در خصوص پرونده‌های اخیر و مفاسد اخیر پرونده‌هایی تشکیل شده و این مسئله با شدت پیگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه رئیس قوه قضائیه در میدان عمل هستند و به صورت میدانی کار می‌کنند، افزود: این کار کمک به افکار عمومی کرده است، البته کار‌های زیادی باید انجام شود.

صادقی با بیان اینکه ما می‌خواهیم با برنامه فرهنگی، کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع صورت گیرد، حجم ورودی حدود ۱۷ میلیون پرونده به دستگاه قضائی را فاجعه دانست و گفت: این میزان دو برابر استاندارد است و شمار زیاد پرونده‌ها، دقت را پایین می‌آورد و سبب نارضایتی می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: در مجموع جریان خوبی صورت گرفته و پرونده‌هایی که زمان زیادی از آن گذشته در حال به روز شدن است تا زودتر به نتیجه برسد.

صادقی با تاکید بر اصلاح قانون برای پیشگیری از ورود برخی پرونده به دستگاه قضائی، گفت: پرونده‌هایی مانند کشاورزی و منابع طبیعی باید وارد دادگاه‌های خاص شود تا مشکلات قضائی کمتر شود.

این مسئول خواستار تشکیل و برگزاری مسابقات سراسری قرآنی قوه قضائیه در استان مازندران شد.

وی به  طرح های قوه قضائیه برای ارتقای سطح اعتقادی و اخلاقی کارکنان دستگاه قضایی و افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان یکی از طرح‌های شاخص در زمینه آموزش حقوق به مردم است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: ما با تمرکز در مساجد در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان به دنبال کاستن این مشکلات هستیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه