اخبار داغ

ماموستاهای اهل سنت کردستان عنوان کردند؛

حضرت فاطمه (س)؛ بهترین الگو برای تمام بشریت/ وحدت رمز بقای نظام اسلامی و پیشرفت جهان اسلام است

حضرت فاطمه (س)؛ بهترین الگو برای تمام بشریت/ وحدت رمز بقای نظام اسلامی و پیشرفت جهان اسلام است
ماموستاهای اهل سنت کردستان در گفتگوهایی با اشاره به فضائل شخصیتی حضرت فاطمه (س)، ایشان را الگوی تمام برای بشریت خواندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، میلاد پر برکت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه ای است برای قدردانی از همراهان همیشگی، زنانی که در کنار نقش پر اهمیت خود در خانواده دوشادوش مردان در جامعه گام برمی دارند و یک لحظه سکون و ایستایی را برخود نمی پسندند، مادرانی که شهدای راه حق و فضیلت از دامان آنان رو به سوی شهادت گام برداشتند تا پرچم عزت، شرف و مردانگی برای همیشه در اهتزاز بماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , کُردتودی،,

حضرت فاطمه زهرا (س)عطیه ای الهی است که درکِ ژرفای اقیانوس فضایلش در توان ما نیست، جایگاه رفیع او خیره کننده دیدگان هر صاحب بصیرتی است که توان هر بیان و کلامی را از انسان می ستاند.

,

شایسته است که زندگی سراسر نورانیت این اسوه همه اعصار و قرون را به دقت بنگریم و آموزه های آن را در زندگی به کار بندیم.

,

ماموستاهای اهل سنت کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی به فضائل شخصیتی حضرت فاطمه (س) که الگوی تمام برای بشریت هستند پرداختند.

,

, ,

حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای تمام بشریت است

, حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای تمام بشریت است,

ماموستا امین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: میلاد حضرت فااطمه (س) به عنوان الگوی یک زن واقعی همواره مورد احترام اهل سنت و اهل تشیع در تمام جهان می باشد.

, کردتودی,

وی ضمن گرامیداشت روز زن و تبریک روز ولادت حضرت فاطمه (س) به تمام زنان مسلمان گفت: الگوگیری از منش، رفتار و صفات اخلاقی آن بانوی بزرگوار اسلام، سعادت زنان را تضمین می کند.

,

وی با اشاره به شخصیت این بانوی بزرگ اسلام گفت: شان و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) آنقدر والاست که خداوند در قرآن مجید سوره کوثر را در وصف وی نازل کرده است.

,

وی دین مبین اسلام و شریعت ناب محمدی را بهترین و کاملترین دین دانست و گفت: دین مبین اسلام بر رعایت حجاب اسلامی، حفظ عفت و پاکدامنی تاکید فراوانی کرده است، لذا زنان مسلمان موظف به حفظ عفت و رعایت حجاب اسلامی هستند.

,

وی یادآورشد: بی حجابی و برهنگی هم در دین اسلام و هم سایر ادیان غیر اسلامی، امری مذموم و زشت تلقی می شود و همه ادیان و مذاهب پوشش و حجاب را قبول دارند.

,

ماموستا راستی اظهارکرد:حجاب نه فقط مایه بدبختی نیست بلکه حجاب مایه عفت و پاکی انسان است، مردم با احترام و سنگینی به زن باحجاب می نگرند.

,

وی تاکید کرد: در همین راستا زنان جامعه اسلامی باید این بانوی بزرگ اسلامی را الگوی زندگی خود قرار دهند.

,

, ,

حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه کامل دفاع از حق و حقیقت است

, حضرت فاطمه زهرا (س) نمونه کامل دفاع از حق و حقیقت است,

ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خرنگار کردتودی، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) روز زن و روز مادر اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در نزد اهل سنت نیز به عنوان سیده نساء العالمین شهرت دارد و الگوی تمام عیار در تمامی عرصه ها برای بانوان جهان اسلام است.

, کردتودی,

وی با بیان اینکه هر اندازه از مقام، منزلت و پاکدامنی حضرت فاطمه(ع) سخن بگوئیم، باز هم نتوانسته‌ایم بزرگی و فضیلت دختر مبارک رسول اکرم(ص) را بیان کنیم ، افزود: حضرت زهرا (س) در زمینه همسر داری ، فرزند پروری ، قناعت، سخاوت و عبادت نمونه تمامی زنان جهان است.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: رسول خدا (ص) فرموده که هر کس او را «فاطمه زهرا(ع)» به خشم آورد من و خدا را به خشم آورده و هر کس او را دوست بدارد، مرا دوست داشته و دشمن او، دشمن من و خدا است.

,

ماموستا محمدیان ادامه داد: سبک زندگی حضرت زهرا(س) برای حفظ بنیان اصلی خانواده بهترین الگو برای بانوان امروز جامعه است.

,

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) الگوی تمام عیار برای تمامی زنان عالم است ، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) مادر و همسری نمونه بود که در عصمت، عفت، عفاف و حجاب باید الگوی همه بشریت باشد.

,

به گفته امام جمعه اهل سنت بیجار : حضرت زهرا (س)  با زندگی و مبارزه خود، در عرصه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه داری، همسرداری، تربیت فرزند و به خصوص در صحنه های گوناگون سیاسی، نشان داد که یک زن می تواند با حفظ حریم عفت و ارزش های انسانی، در تمام عرصه های جامعه حضور داشته باشد.

,

ماموستا محمدیان گفت : سالروز ولادت بانوی بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه الزهرا(س) که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز زن نامگذاری شده است نقطه عطفی در احیای فرهنگ فاطمی است.

,

وی تصریح کرد: روز میلاد دختر گرانقدر رسول خدا(ص) که تمام ارزش های متعالی در وجود ملکوتی اش جلوه گر است به عنوان روز زن، افتخاری بزرگ برای بانوان به شمار می آید تا با بهره گیری از شخصیت والا و الهی حضرت فاطمه زهرا(س) در تکامل و ارتقای شخصیت خود اقدام کنند.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار بیان داشت: زهرای مرضیه (س) این بزرگ بانوی اسلام، نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان های حق و حقیقت است که ضرورت دارد در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه تلاش شود.

,

وی خاطر نشان کرد: زنان مسلمان بویژه ایران اسلامی نیز باید با تبعیت از حضرت زهرای مرضیه (س) در رابطه با حجاب و عفاف و دفاع از ولایت فقیه همیشه در صحنه باشند و گوش به فرمان رهبرفرزانه انقلاب باشند.

,

, ,

ولادت حضرت زهرا روز بزرگی برای تمام مسلمانان جهان است

, ولادت حضرت زهرا روز بزرگی برای تمام مسلمانان جهان است,

ماموستا ملا هاشم نوری امروز و در گفتگو با خبرنگار کردتودی با تبریک فرارسیدن روز زن اظهار داشت: امروز روز ولادت مادر اهل بیت پیامبر اسلام (ص) و روز جشن و سرور اهل سنت و اهل تشیع است.

, کردتودی,

وی وحدت را  رمز بقای نظام اسلامی و پیشرفت جهان اسلام  دانست و افزود: نامگذاری چنین روزی به نام روز زن و روز مادر در جهت تکریم و پاسداشت مقام و منزلت زنان در جامعه است که به راستی نقش بسزایی در تربیت نسل های آینده انقلاب اسلامی دارند.

,

امام جمعه اهل سنت قروه خاطر نشان کرد : این روز نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که زنان باید با الگوگیری از حضرت زهرا سلام الله علیها تربیت اسلامی فرزندان جامعه را رقم بزنند.

,

وی بیان داشت: ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها روز بزرگی برای تمام مسلمانان جهان است و مسلمانان با برگزاری جشن های ولادت ایشان اتحاد و انسجام خود را بیش از پیش نمایان می کنند.

,

به گفته ماموستا نوری مکتب انسان‌ساز اسلام به همه عقاید جاهلی در مورد زن خط بطلان کشید و به وی عزتی دوباره بخشید و فرزند دختر را حسنه و مایه خیر و برکت و زن را ریحانه و مظهر قداست و پاکی معرفی کرد .

,

وی با تاکید بر اینکه در چنین دیدگاه ارزشی، زن دارای برترین و والاترین مقام و مرتبت است افزود: زن به عنوان عنصر اصلی جامعه، پیکره موثر اجتماع، مکمل حیات بشری و عامل پیشرفت و کمال انسانی همواره مورد تکریم و احترام است.

,

وی خاطر نشان کرد: این مقام در اسلام چنان متعالی است که در قرآن کریم سوره‌ای به نام زن نامیده شده و بارها در آیات و روایات و کلام گهربار ائمه معصومین علیهم السلام این جایگاه والای زن و مادر مورد توجه قرار گرفته است.

,

, ,

ماموستا ملاعزیز امیری امام جمعه بخش بلبان آباد ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)  و روز زن بیان داشت: وجود مبارک و مقدس دخت نبی مکرم اسلام مایه رحمت، برکت، وحدت واتحاد برای پیروان راستین آن حضرت می باشد.

,

وی افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) مختص مذهب و دین خاصی نیست و حضرت فاطمه بزرگترین شخصیت زن در جهان اسلام بوده است.

,

ماموستا امیری حضرت فاطمه (س) را در تعلیم و تربیت فرزندان و همسرداری نمونه ای بی نظیر توصیف کرد و گفت: زنان جامعه اسلامی برای تربیت فرزندان خود باید آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهند.

,

وی با اشاره به جایگاه  ومقام  زنان در جامعه اسلامی افزود: زن در نهاد خانواده نقش محوری دارد و هرچقدر بانوان به ارزش های حضرت زهرا خود را آراسته ‏کنند نقشی ماندگارتر در تربیت نسل های آینده خواهند داشت.

,

ماموستا امیری گفت: زنان و بانوان جامعه ایران اسلامی باید تمام همت و تلاششان آن باشد که سیره و روش حضرت فاطمه زهرا (س) را در سطح جامعه گسترش دهند.

,

امام جمعه بلبان آباد به نقش و مقام زنان و مادران در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش و جایگاه زن در دین اسلام برجسته است و تمامی آحاد مردم و مسئولان باید به جایگاه زنان و مادران این مرز و بوم  توجه خاص و ویژه‌ای داشته باشند زیرا بانوان نقش مهمی در تربیت فرزندان و سلامت خانواده‌ها ایفا می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه