اخبار داغ

افزایش بودجه دفاعی آمریکا و هزینه بالای ارتش جهان در سال 2019

افزایش بودجه دفاعی آمریکا و هزینه بالای ارتش جهان در سال 2019
براساس ارزیابی سالانه توسط مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، هزینه های نظامی در بین 170 کشور در سال 2019 با 4 درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه شد و کل این رقم به بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ در حالی که گزارش جدید دستمزدهای افزایش یافته مربوط به محیط امنیتی ناپایدار بین المللی است، افزایش بودجه دفاعی عظیم 53.4 میلیارد دلاری واشنگتن نقش بزرگی در انتقال این کشور به 10 کشور با بالاترین بودجه نظامی جهان را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
به گزارش RT، چین در رده دوم این لیست قرار دارد و سال گذشته 188 میلیارد دلار هزینه کرد، زیرا پکن همچنان به نوسازی و گسترش نیروهای مسلح خود ادامه می دهد.
, RT,
 
,
در مقایسه با سال 2018، بودجه نظامی واشنگتن و پکن حدود 6.6 درصد رشد داشتند، اما با وجودی که رشد بین دو کشور مشابه بود روندها در حال تغییر بوده و آمریکا است که شکاف هزینه های نظامی را گسترش می دهد.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
افزایش بودجه در آمریکا طی 10 سال گذشته یکی از بزرگترین هزینه های ممکن بود و هزینه های آن از زمان تصدی دونالد ترامپ سال به سال افزایش یافته است.
,
 
,
واشنگتن با افزایش مخارج ارتش آمریکا به 685 میلیارد دلار در سال 2019 به اندازه 11 کشور از جمله؛ چین، عربستان سعودی، روسیه، هند، انگلیس، فرانسه، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، برزیل و ایتالیا بودجه نظامی تصویب کرده است.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
اگرچه این هزینه ها به اسم هزینه های دفاعی بوده، اما بسیاری از سرمایه گذاری های آمریکا در جهت استقرار شبکه گسترده ای از پایگاه ها و نیرو های نظامی خارج از کشور است اما برخی از آنها مانند عراق و افغانستان در شرایط مطلوبی به سر نمی برند.
,
 
,
همچنین بودجه های نظامی در اروپا افزایش چشمگیر داشته است، زیرا واشنگتن از شرکای خود در ناتو خواست تا بودجه های نظامی خود را افزایش دهند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه