اخبار داغ

کندن پوست دختر جوان در مکزیک!/ اعتراضات شدید به قتل‌های جنسیتی

کندن پوست دختر جوان در مکزیک!/ اعتراضات شدید به قتل‌های جنسیتی
هر روزه به طور متوسط 10 زن در مکزیک به قتل می‌رسند، اما اعتراضات از زمان قتل وحشتناک "اینگرید اسکامیلا" 25 ساله در مکزیکوسیتی آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به طور متوسط هر روزه 10 زن در مکزیک به قتل می رسند. معترضان در روز ولنتاین درخواست کردند که به این وضع خاتمه داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

صدها تظاهرکننده مکزیکی در پی قتل یک زن جوان از دولت این کشور درخواست اقدام در این رابطه را کردند.

,

به گفته اسکای‌نیوز، هر روزه به طور متوسط 10 زن در مکزیک به قتل می رسند، اما اعتراضات از زمان قتل وحشتناک "اینگرید اسکامیلا" 25 ساله در مکزیکوسیتی آغاز شد.

, اسکای‌نیوز,

جسد اسکامیلا هفته گذشته در آپارتمانی در شمال مرکز شهر توسط پلیس کشف شد. پوست بدن او کَنده شده و بخشی از جسد وی در مجرای فاضلاب بود.

,

 

,

, ,

برخی از دوستان نزدیک او به اتهام قتل دستگیر شده اند.

,

تصاویر وحشتناک بدن اسکامیلا توسط برخی از روزنامه های مکزیکی منتشر شد و خشم بیشتری را برانگیخت.

,

"لیلیا فلورنسیو گوئِرِرو" که دخترش در سال 2017 به قتل رسیده از "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور" رئیس جمهور مکزیک که در طول اعتراضات در داخل کاخ بود خواست تا اقدامات بیشتری در جهت خاتمه دادن به خشونت انجام دهد.

,

او گفت: "این فقط اینگرید نیست. هزاران مورد قتل زن وجود دارد. این امر موجب خشم و غضب ما شده است."

,

معترضان که اکثر آنها زن بودند با رنگ قرمز کلمات "دولتِ زن کُش" را روی دیوار کاخ ریاست جمهوری مکزیک نوشتند.

,

 

,

, ,

آنها همچنین در باران شدید به سمت دفاتر روزنامه "لا پرنسا" (La Prensa) که تصاویر بدن اسکامیلا را در صفحه نخست خود منتشر کرده بودند راهپیمایی کردند. دست کم یکی از وسایل نقلیه متعلق به این روزنامه به آتش کشیده شد.

,

این روزنامه بعدا طی بیانیه ای گفت که وارد فرآیند بررسی های عمیق تر شده است.

,

خبرنگاران متحد مکزیک در "ال پایس" (El Pais) اظهار داشتند که انتشار این تصاویر حاکی از عدم احترام کامل به قربانی، متهم، روند قانونی و جامعه بود.

,

آنها افزودند: "پیامی که آنها به جامعه ارسال کردند این بود که کارآفرین هستند و محتوای آنها یک کالای محض است ... این لحظه ای بسیار تاریک برای مطبوعات مکزیک است."

,

 

,

, ,

مقامات گفتند که آنها در حال تحقیق درباره افسران پلیسی هستند که این تصاویر را پیش از افشای آنها در روزنامه ها با تلفن های همراه خود گرفته اند.

,

معترضان پلاکاردهای "یک قتل دیگر، نه"، "ما خواهان پاسخگویی روزنامه نگاری هستیم"، "همه ما اینگرید هستیم" و "قتل های جنسیتی" را با خود حمل می کردند.

,

اعتراض کنندگان طی بیانیه ای گفتند: "نحوه قتل اینگرید ما را خشمگین می کند. چگونه رسانه ها بدن وی را به نمایش گذاشتند. این ما را عصبانی می کند که مردم ما را قضاوت می کنند و می گویند که این راه درستی برای ابراز خشم نیست. ما دیوانه نیستیم، عصبانی هستیم."

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه