اخبار داغ

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضرت فاطمه(س) در ولایت‌مداری الگویی برجسته هستند

حضرت فاطمه(س) در ولایت‌مداری الگویی برجسته هستند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در ترویج دین الگو بودند و همچنین در ولایتمداری الگویی برجسته بودند و در دفاع از ولایت تمام تلاش خود را به کار می گرفتند به گونه ای که جان خود را در این زمینه در طبق اخلاص گذاشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: حضرت زهرا مرضیه سلام الله علیها الگوی تمام عیار برای تمامی انسان ها و به ویژه بانوان ما هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در همسر داری الگویی برجسته بودند، ابراز کرد: حضرت امیر المومنین علی علیه السلام در جنگ ها کنار پیامبر اکرم(ص) بودند و بیشترین حضور را در جبهه های جنگ داشتند و در این زمینه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با امام علی علیه السلام همراهی کامل می کردند.

,

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در پشت جبهه به مداوای رزمندگان اسلام می پرداختند، تصریح کرد: امام علی علیه السلام فرمودند که هیچ گاه حضرت فاطمه زهرا سلام اللهعلیها کلام و سخنی که موجب مخالفت با حضرت و ناراحتی ایشان شود را بیان نکرده اند.

,

حجت الاسلام و المسلمین رجبی ادامه داد: حضرت امیر المومنین علی علیه السلام همواره فرموده اند که وقتی وارد منزل می شدم تمامی غم ها و اندوه هایی که که ایشان داشته اند با دیدن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همراهی ایشان از بین می رفت؛ بنابراین ایشان الگویی هستند برای زنان که می توانند موجب زدودن غم از همسرانشان باشند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در معیشت نهایت همراهی را با امام علی علیه السلام داشتند، عنوان کرد: این دو بزرگوار در وضعیت سخت اقتصادی زندگی می کردند و چناچه مواردی را داشتند در راه خدا می دانند و حضرت زهرا هم هیچ گاه اعتراضی نداشتند.

,

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در ترویج دین الگو بودند و همچنین در ولایتمداری الگویی برجسته بودند و در دفاع از ولایت تمام تلاش خود را به کار می گرفتند به گونه ای که جان خود را در این زمینه در طبق اخلاص گذاشتند.

,

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: این بانوی گرانقدر در جمعیت بین مهاجرین و انصار حضور پیدا می کردند تا شهادت دهند و آن زمانی که به منزل حضرت هجوم آوردند ایستادگی کردند و خود را فدای امیر المومنین علی علیه السلام کردند.

,

این متخصص جامعه شناسی اسلامی ادامه داد: از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سوال شد که حالتان چطور است؛ گلایه کردند که چرا ولایت را کنار گذشته اید و فرمودند که از دست دادن پیامبر اکرم(ص) و ظلمی که به امام علی علیه السلام شده برای من نگران کننده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در تربیت و تعامل با فرزندان، کرامت دادن، شخصیت دادن به آنان، فراهم کردن زمینه رشد فرزندان و تربیت دینی فرزندان الگو بودند و بانوان ما باید یاد بگیرند که اینگونه فرزندان خود را تربیت کنند.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: بانوان ما باید یاد بگیرند که همچون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به یاد محرومین باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه