اخبار داغ

رشد 126 درصدی شاخص کل بورس در 9ماه امسال

رشد 126 درصدی شاخص کل بورس در 9ماه امسال
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در 9 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی معادل 126.8 درصد برخوردار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه ایران که بورس اوراق بهادار تهران به عنوان نماد آن شناخته می‌شود، در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل طی 9 ماه بازدهی معادل 126 درصد داشته که این ناشی از سرازیر شدن نقدینگی سرگردان در بازار و به ویژه سرمایه‌های خرد مردم به سمت بورس بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

با توجه به اینکه در بازارهای موازی مانند مسکن، املاک، آپارتمان، طلا، جواهر، سکه و ارز امکان سرمایه‌گذاری و بازدهی مناسب وجود ندارد. بنابراین بازار سرمایه که می‌توان با هر میزان از سرمایه به راحتی وارد شد و در موقع مقتضی از آن خارج شد، پذیرش سرمایه‌های سرگردانی مردمی بوده است.

,

طبق گزارشی که اخیرا بانک مرکزی در مورد بازار سرمایه منتشر کرده است، نشان می‌دهد شاخص کل بازار در پایان سال گذشته به رقم 178 هزار و 659 واحد رسیده بود که این رقم در پایان 9 ماه امسال به رقم 353 هزار و 997 واحد رسیده است.

,

شاخص کل بازار در آذر ماه امسال نسبت به ماه قبل خود 16.1 درصد رشد داشته و در آذر ماه نسبت به پایان سال 97 رقم 98 درصد رشد کرده است.

,

همچنین شاخص مالی در بازار سرمایه در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشدی معادل 151.7 درصد برخوردار شده، شاخص گروه صنعت در بازار سرمایه در 9 ماه منتهی به آذر 98 نسبت به زمان مشابه سال قبل از رشدی معادل 124.2 درصد برخوردار شده است.

,

شاخص 50 شرکت فعال‌تر در بورس تهران در 9 ماه 99.4 درصد رشد داشته، شاخص اول بورس در این مدت 121.7 درصد و شاخص بازار دوم بورس در 9ماه از رشدی معادل 134.6 درصد برخوردار شده است.

,

همچنین گزارش‌ها نشان داده، ارزش معاملات سهام و اوراق مالی در بورس در پایان سال گذشته به 140.7 تریلیون تومان رسیده بود که این رقم در پایان 9 ماه امسال به بیش از 244.9 تریلیون تومان رسیده است که ارزش معاملات سهام نیز در این مدت از رشدی معادل 140.6 درصد برخوردار بوده است.

,

تعداد سهام معامله شده در بورس اوراق بهادار تهران در حالی که در پایان سال گذشته به 510.8 میلیارد سهم رسیده بود، این رقم در پایان 9 ماه امسال به 713.3 میلیارد سهم رسیده که آن هم از رشدی معادل 94 درصد برخوردار شده است.

,

تعداد شرکت‌های درج شده در بورس اوراق بهادار تهران در پایان سال گذشته 328 شرکت بود که این رقم در پایان 9 ماه امسال به 331 شرکت رسیده که 2 و نیم درصد رشد دارد. 

,

ارزش بازار سهام در پایان سال گذشته به بیش از 682 تریلیون تومان رسیده بود که این رقم در پایان 9 ماه امسال به بیش از 1291 تریلیون تومان رسیده که رشدی معادل 118 درصد داشته است.

,

 

,


شاخص بورس

, ,
,

متن کامل این گزارش را می‌توانید از اینجا + گزارش بانک مرکزی از بازار سرمایه گزارش بانک مرکزی از بازار سرمایه  + دریافت کنید.

, گزارش بانک مرکزی از بازار سرمایه گزارش بانک مرکزی از بازار سرمایه , گزارش بانک مرکزی از بازار سرمایه,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه