اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان مطرح کرد؛

سبک زندگی فاطمی نجات بخش جامعه/ حضرت زهرا (س) بزرگترین الگوی بشریت است

سبک زندگی فاطمی نجات بخش جامعه/ حضرت زهرا (س) بزرگترین الگوی بشریت است
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان حضرت زهرا (س) را بزرگترین الگوی بشریت دانست و گفت: سبک زندگی فاطمی به ویژه برای زن انقلابی جامعه ما نجات بخش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سعید مهدوی امین در گفت وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: نگاه اسلام به زن همان نگاهی است که به مقوله مرد است یعنی به عنوان یک انسانی که می‌تواند به این کمال والای انسانی و درجات بالایی برای مقامات ویژه خودش دست پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک ,

وی افزود: در  دین مبین اسلام  مقامات اسلامی تفاوت است ولی نه اینکه تعبیض قایل باشد در اسلام مردان و زنان دارای شرایط هستند که هرکدام شرایط ویژه قرار داده است به طوری که زن دارای شرایط ویژه است و مرد هم دارای شرایط ویژه دیگری است که هر کدام  با ویژگی های  خودشان می‌توانند به کمالات انسانی برسند و با لحاظ ویژگی های هر جنسیتی اگر مردان بخواهند به سمت ویژگی های زنانه و زن ها بخواهند به سمت ویژگی های مرد انه بروند از کمالات بازمی مانند.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و هر دو می‌توانند در پیشبرد اهداف فردی خانوادگی و اجتماعی قدم بردارند  وجامعه را به جلو پیش ببرند. اگر بخواهیم هر کدام از اینها در جامعه را غالب کنیم و دیگری را تحت تاثیر قرار بدهیم قطعا باعث خسران و زیان خواهد بود و به طور یقین نگاه دینی و اسلامی ما این خواهد بود که جامعه بتواند در پرتو این تفاوتی که خداوند در عالم هستی گذاشته حرکت بالنده خود را داشته باشد و به جامعه آرمانی برسد که مورد نظر است.

,

وی با اشار ه به اینکه خداوند در قرآن جایگاه والایی برای زن قرار داده است و پرودگار عالم پاداش هیچ کس را ضایع نخواهد کرد بیان کرد: خداوند در مقام اجر و پاداش هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نیست و اجرا و پاداش زن و مرد را با کمال و تمام خواهد داد هرعمل کننده  به خوبی ها می تواند از اجر و پاداش بسیاری برخوردار باشد.

,

مهدوی امین به مقام زن در قرآن اشاره کرد و گفت: در قرآن ما نمونه هایی از زنان داریم  که خداوند در قرآن حضرت مریم(س)  را مثال می‌زند که دارای مقام بلندی است که به کمالات بزرگ انسانی رسیده و در آیات قرآن به نیکی یاد می شود، به عنوان الگو و اسوه در قرآن معرفی  می‌کند و سوره کوثر در شان و نزول حضرت زهرا (س) نازل شده است و فاطمه زهرا (س) را به عنوان کوثر نبی خطاب می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: پیامبری و نبوت امامت در دامن یک زن و آن هم حضرت فاطمه زهرا (س) است که در همه عالم ساری و جاری و همه عالم را تحت تاثرخوبی ها و نیکی ها  قرار داده است.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان حضرت زهرا (س) را به عنوان بزرگترین الگوی بشریت دانست و اظهارداشت: فاطمه زهرا (س) الگوی بشریت است و نه فقط برای زنان بلکه الگوی برای مردان معرفی شده است والگو گرفتن از سبک زندگی فاطمی  قطعا می تواند نجات بخش باشد .

,

وی افزود: مهمترین ویژگی های یک زن  نقش همسرداری است که پایه و اساس نظام خانواده را تشکیل می‌دهد. کوچکترین جامعه در سطح عالم خانواده است و همه شخصیت ها در خانواده شکل می گیرد و بالاخره خوبی ها باید در خانواده نهادینه شوند در اینجا است که نقش مادر نمایان تر می شود و نقش اساسی در خانواده را نشان می دهد.

,

مهدوی امین اولین نهاد اجتماعی را خانواده دانست و عنوان کرد: اساس خانواده زن و این زن است که وظیفه تربیت و تعلیم را برعهده دارد و همه شاهد هستیم چه زنان و مردان بزرگی که در دامن مادران بزرگ شدند و توانستند یک عالمی را تغییر بدهند.

,

وی به حضور زن ها در صحنه مختلف اجتماعی اشاره و بیان کرد: زن ها در انقلاب ها، در تغییر ها، صحنه‌های سیاسی و همچنین در انتخابات ها تاثیر گذار بودند همانطوری که زنان ایران اسلامی ما در انقلاب اسلامی نقش ویژه ای را به عهده داشتند لذا حضور اجتماعی آنها در همه صحنه ها اثر گذار است در صحنه های سیاسی کشور حضور فعال دارند بخش مهمی از راهپیمایی ها ما بانوان هستند.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: بانوان در مسئولیت ها و مشاغل مهمی می توانند قرار بگیرند، برخی از مشاغل فقط مختص بانوان است مانند پزشکی، تعلیم و تربیت که برخی از رشته ها مختص بانوان است.

,

وی تصریح کرد: زنان در صحنه های علمی و ورزشی و خوب درخشیدند در کشور وزیر بانو داشتیم و در صحنه های مدیریتی و سازمان ها نهادهای مردمی و مردم نهاد توانستند توانایی خود را به اثبات برسانند. در اسلام محدودیتی برای خانم ها قائل نشده و با حفظ وظیفه اصلی یک زن  فضای خانه و خانواده که پایه و اساس نهاد اجتماعی است آن را در اولویت قرار می‌دهند و در کنار آن به فعالیت های اجتماعی مناسبی هم مبادرت می‌کند.

,

مهدوی امین گفت: بهشت زیر پای مادران است. گفته نشده که سر شانه و روی سر مادران است و بهشت با همه زیر پای مادران و فرش مادران است و قطعا همه بهشت بدون مادر هیچ قدر و ارزشی ندارد.

,

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگو و اسوه همه زنان و مردان عالم است اظهارداشت: حضرت زهرای مرضیه حجتی است بر حجت های خدا و ائمه اطهار حجت برما هستند؛ حضرت زهرا (س) حجت بر ائمه و امامان است و این مقام بلندی است که خداوند متعال به حضرت زهرا داده و حقیقتا می تواند سبک زندگی فاطمی خصوصا برای زن انقلابی جامعه ما نجات بخش باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه