اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد؛

کانون‌های قدرت و ثروت تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات آمریکا

کانون‌های قدرت و ثروت تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات آمریکا
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نتیجه انتخابات آمریکا را کانون‌های قدرت و ثروت تعیین می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن جلیلوند در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز درباره پیش بینی انتخابات آینده آمریکا اظهار داشت: در آمریکا روال به اینگونه است، رئیس جمهوری که وارد کاخ سفید شود بسیار سخت است که از مسند قدرت بیرون رود مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: البته در جریان انقلاب ایران و موضوع گروگان گیری در زمان کارتر یا افت اقتصادی پس از جنگ در زمان جورج بوش پدر این اتفاقات خاص واقع شد.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پیش‌بینی می‌شود که ترامپ نیز در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری بر مسند قدرت باقی بماند.

,

جلیلوند گفت: اینکه به دلیل سیاستی که ترامپ با ایران در پی گرفته تصور کنیم مردم وی را در انتخابات را برنمی گزینند تحلیل استواری نیست، چون در آمریکا بین ۵ تا ۸ درصد آرای مردم بر اساس سیاستهای خارجی دولتها است.

,

وی عنوان کرد: در زمان جنگ ویتنام که سربازان زیادی کشته شدند هنگام انتخابات، ریاست جمهوری وقت دوباره بر روی کار آمد و سیاست خارجه تاثیری بر روی انتخابات ریاست جمهوری نگذاشت.

,

جلیلوند گفت: کانون های قدرت در انتخابات آمریکا تعیین کننده خواهند بود. انتخابات آمریکایی‌ها دو دوره ای است و در زمان ترامپ هم دیده شد با وجود اینکه رای مردم به کلینتون بود اما  کالج های انتخاباتی ترامپ را برگزیدند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: این امر نشان می‌دهد که در آمریکا کانون‌های قدرت تصمیم گیرنده هستند و کانون‌های قدرت همان کانون های اقتصادی هستند که تعیین می‌کنند چه افرادی در چه مقطعی رئیس جمهور شوند.

,

وی افزود: این کانونهای قدرت از بازی‌های رسانه‌ای آغاز می‌کنند تا در نهایت فرد مورد نظر را وارد عرصه سیاست کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه