اخبار داغ

گزارشی از مناظر گردشگری جنوب غرب سیستان و بلوچستان؛

جنگل "شی مرید" تحفه ای در دل کویر/ توسعه گردشگری نیازمند مشوق‌هایی برای بخش خصوصی است

جنگل "شی مرید" تحفه ای در دل کویر/ توسعه گردشگری نیازمند مشوق‌هایی برای بخش خصوصی است
هر چند آثار طبیعی و جاذبه های گردشگری شهرستان دلگان واقع در سیستان وبلوچستان گمنام مانده اند، اما محلی آرامش بخش و شگفت انگیز برای گردشگران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان جاذبه های گردشگری زیادی دارد، جنگل "شی مرید" در بخش جلگه چاه هاشم یکی از این مناطق گردشگری است که رازهای زیادی را در دل خود نهفته است.

محمد نارویی یکی از اهالی بخش جلگه چاه هاشم دلگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این جنگل زیبا و چشم نواز بین روستاهای خیرآباد و مند این شهرستان واقع شده است.

به گفته وی، این جنگل نه تنها برای هموطنانمان ناشناخته و بکر است بلکه برای بسیاری از مردم بخش جلگه چاه هاشم و حتی شهرستان دلگان نیز گمنام است که این مهم می طلبد مسئولان زمینه حضور گردشگران از سراسر کشور و حتی سایر نقاط جهان به این منطقه توریستی را فراهم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
,
,
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه رسانه های جمعی و فضای مجازی نقش اساسی و موثری در شناسایی مناظر و اماکن گردشگری هر منطقه ای دارند، افزود: می توان از بستر فضای مجازی بری معرفی مناطق توریستی مانند جنگل "شی مرید" اقدام کرد.

نارویی بیان کرد: بارندگی های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان و به ویژه در شهرستان دلگان، موجب سرسبزی زمین و درختان شده و طراوت خاصی را به این منطقه کویری داده است.
 
,
,
,
,
 
, ,

بامری، مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: اماکن گردشگری جز سرمایه های هر منطقه و شهرستانی هستند، این جنگل زیبا قابلیت جذب گردشگر برای دلگان را دارد.

وی ادامه داد: پوشش گیاهی جنگل "شی مرید" از نوع گرمسیری و درختانی از قبیل گز، کنار وحشی و کهور محلی دارد.

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دلگان تصریح کرد: برای رسیدگی به مناطق گردشگری و همچنین معرفی آن ها نیازمند به ورود بخش خصوصی هستیم تا این مناظر زیبا از گمنامی خارج شوند.

شایان ذکر است بخش جلگه چاه هاشم در ۶۵ کیلومتری جنوب غرب شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه