اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران مطرح کرد؛

پیش‌بینی افزایش رونق اقتصادی و تجارت در بندر فریدونکنار

پیش‌بینی افزایش رونق اقتصادی و تجارت در بندر فریدونکنار
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: پیش‌بینی می شود از این پس شاهد رونق اقتصادی بیشتری در بندر فریدونکنار باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مراسم جشن دوازدهمین سالگرد ورود نخستین کشتی تجاری به بندر فریدونکنار شنبه شب با حضور نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی، محمدتقی انزان‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار و جمعی از مسئولان بندر و دیگر مسئولان شهرستانی در مجتمع میزبان بابلسر برگزار شد.
 
لزوم تلاش سرمایه‌گذاران برای رساندن بندر فریدونکنار به ظرفیت مطلوب
ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس اظهار کرد: مرحوم مجدآرا(نماینده وقت مردم فریدونکنار در مجلس) تلاش بسیار خوبی در ایجاد بندر فریدونکنار به انجام رساندند که به لطف الهی امروز به پیشرفت خوبی رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: روند تاسیس بندر با تلاش بسیاری از افراد شروع و البته در این مسیر سختی‌های زیادی را متحمل شدند.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس اسلامی تصریح کرد: درحالی که مشکلات زیادی گریبان‌گیر بندر فریدونکنار بود اما هم‌اکنون بسیاری از این مشکلات مرتفع شده و جا دارد که با تلاش جدی این بندر نمونه کشور باشد.

نانواکناری با اشاره به اینکه بندر فریدونکنار در موقعیت بسیار خوبی قرار گرفته است گفت: این بندر می‌تواند ارتباط مناسبی با کشورهای حاشیه دریای خزر را فراهم کرده و موجب رونق اقتصادی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان کشوری وعده همکاری برای رونق بندر فریدونکنار را داده‌اند، یادآور شد: هر کمکی که از دست ما ساخته باشد برای حمایت از بندر دریغ نخواهیم کرد اما لازم است که سرمایه‌گذاران در بندر با جدیت تلاش خود را ادامه دهند تا بندر به ظرفیت مطلوب برسد.

قرارگرفتن بندر فریدونکنار در جایگاه نخست بنادر کشور
محمدتقی انزان‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در این مراسم اظهار کرد: پروژه بندر فریدونکنار در اوایل دهه ۷۰ با تلاش مرحوم مجدآرا(نماینده وقت مردم فریدونکنار در مجلس) آغاز شد که این دوراندیشی موجب اشتغال‌آفرینی برای تعداد زیادی از افراد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذر زمان بندر فریدونکنار به‌عنوان نخستین بندر خصوصی کشور شروع به‌کار کرد و محلی برای آزمون بخش خصوصی شد تا بتواند خود را محک بزند و پس از یک دهه تازه این آزمون درحال به ثمر نشستن است و پیش‌بینی می شود که از این پس شاهد رونق اقتصادی بیشتری در فریدونکنار باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه بندر فریدونکنار فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است تصریح کرد: درحالی که مشکلات زیادی گریبان‌گیر این بندر بود اما با حمایت خوب مسئولان شهرستان و تلاش زیاد مدیران شرکت موجب شد تا بندر فریدونکنار همچنان پا برجا بماند.

انزان پور با بیان اینکه همگرایی مسئولان فریدونکنار برای رشد بندر کم‌نظیر است گفت: در کمتر شهر بندری این موضوع وجود دارد که مسئولان آن بدون هیچ زاویه‌ای از بندر حمایت کنند و انتظار داریم که اندک مشکلات موجود که از گذشته وجود داشت برطرف شود.

وی یادآور شد: درحالی که شرایط کشور باتوجه به تحریم‌های موجود مطلوب نیست اما بندر فریدونکنار توانسته پیشرفت بسیار مناسبی داشته باشد و با میزان ۱۴۰ درصد رشد عملیات نسبت به سال گذشته از نظر نسبت رشد در جایگاه نخست بنادر کشور قرار گیرد.

برطرف شدن بسیاری از مشکلات بندر با لایروبی
محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در این مراسم اظهار کرد: در شرایط نامناسبی بندر را تحویل گرفتیم و این درحالی بود که شرکت‌های مستقر در بندر به شهرداری، تامین اجتماعی، مالیات بدهکاری داشتند و تردد کشتی‌ها به صورت محدود انجام می‌شد و همچنین حقوق‌های کارکنان به مدت ۱۰ ماه تعویق افتاده بود.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری که با نماینده مجلس و مدیرکل بنادر انجام شد، جراحی عمیق حقوقی در بندر صورت گرفت که با لایروبی بسیاری از مشکلات برطرف شد.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: طرح میدانگاهی، بازگشایی خیابان ۲۴ متری ساحلی و کمک برای برطرف کردن مشکل بندر و شهرداری از جمله دستاوردهایی بوده که صورت گرفته است.

افزایش 140 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر فریدونکنار

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار نیز گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته ۱۶۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که به میزان ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و در مقایسه با سال گذشته ۲٫۵ برابر رشد داشته است.

ایمان شیوافر با اشاره به اینکه روند عملیاتی بندر تجاری فریدونکنار طی یک سال گذشته در زمینه تخلیه و بارگیری کالا رو به رشد بوده است، اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه گذشته ۱۶۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که به میزان ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و در مقایسه با سال گذشته ۲٫۵ برابر رشد داشته است.
 
مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار تصریح کرد: وجود ۸ کندو سیلو به ظرفیت حدود ۳۰ هزار تن با برند معتبر موجب شده تا یکی از مجهزترین سیلوهای شمال کشور متعلق به بندر فریدونکنار باشد.

شیوافر ادامه داد: در بندر تجاری فریدونکنار ۳۳ هزار مترمربع با ظرفیت حدود ۱۰۰ هزار تن سوله برای انبار کالا و ۱۱ هکتار اراضی روباز موجود است که قالبیت انجام عملیات، تخلیه و بارگیری انواع کالا را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت ساختمان اداری در بندر فریدونکنار است، افزود: اداراتی مانند گذرنامه، قرنطینه، جهادکشاورزی، دامپزشکی، حمل و نقل و پایانه ها و گمرک در بندر فریدونکنار مستقر هستند.

شیوافر خاطرنشان کرد: باتوجه به اصلاحاتی که در شرابط قراردادی صورت گرفت عملیات لایروبی بندر که شاهراه کشتی‌های تجاری بندر فریدونکنار است درحال انجام است.

در پایان این مراسم از کارکنان نمونه بندر فریدونکنار تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
, لزوم تلاش سرمایه‌گذاران برای رساندن بندر فریدونکنار به ظرفیت مطلوب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, قرارگرفتن بندر فریدونکنار در جایگاه نخست بنادر کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برطرف شدن بسیاری از مشکلات بندر با لایروبی,
,
,
,
,
,
,
, افزایش 140 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر فریدونکنار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه