اخبار داغ

منتقد سینما:

«روز صفر» فیلم نظام مقدس جمهوری اسلامی است

«روز صفر» فیلم نظام مقدس جمهوری اسلامی است
محمدرضا عبدالحمیدی گفت: روز صفر ارزشمند است و زحمت فرزندان این مرز و بوم را نشان می‌دهد، این فیلم حتماً فیلم نظام مقدس جمهوری اسلامی و به نفع مردم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عبدالحمیدی در گفتگو با صاحب نیوز بیان کرد: فیلم سینمایی روز صفر را باید جزء معدود تلاش‌های وزارت اطلاعات در بازنمایی عملیات‌های برون مرزی نیروهای امنیتی کشور دانست؛ همچنین روز صفر موفق‌ترین تجربه مدیریت فرهنگی این سال‌های وزارت است؛ چرا که از تجربیات قبلی مانند فیلم روباه ارزش سینمایی بیشتری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

منتقد سینما ادامه داد: روز صفر، اثری است که واقعاً تلاش کرده تا زحمت نیروهای امنیتی کشور را نشان دهد و به درستی هم نشان داده، اگر چه روی کاراکترپردازی و شخصیت فرمانده اصلی عملیات با بازی امیر جدیدی، خیلی می شود صحبت کرد و آن کاراکتری که در فیلم می بینیم یک کاراکتر واقعی که از لحاظ اخلاقی سنخیتی با نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی داشته باشد، نیست.

,

وی افزود: برخی از خلأهای فیلمنامه‌ای این اثر کاملاً نشان می دهد مدیریت فرهنگی پشت سر این فیلم نتوانسته در موضوعات فنی و تخصصی با تیم سازنده تعامل کند و برخی قسمت ها کاملاً به تیم سازنده اثر واگذار شده است.

,

عبدالحمیدی خاطرنشان کرد: نویسندگان این فیلم، فیلمنامه‌نویسان توانمندی هستند اما عجیب است که فیلم آن‌ها با ضعف‌های فیلمنامه ای جدی مواجه است و به اصطلاح سعی کرده اند کار را با اکشن جمع کنند و ای کاش سفارش دهندگان فیلم، به جنبه‌های تخصصی فیلم بیشتر توجه می کردند و تعامل سازنده‌تری با تیم تولید برقرار می‌کردند.

,

وی ادامه داد: به خاطر دعوای کودکانه پایان فیلم هم ابراز تاسف می کنم، وقتی ما یک فیلم بین المللی با موضوع امنیت ملی می‌سازیم، اختلافات بین اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات جایی در آن ندارد و متأسفانه فیلم در این موضوع دچار کوته بینی فرهنگی است.

,

عبدالحمیدی با اشاره به اقدام تیم سازنده در مراسم اختتامیه جشنواره بیان داشت: همان طور که همه فهمیدند، عوامل فیلم در مراسم اختتامیه جشنواره فجر حضور نداشتند و دلیل آن درست منعکس نشد و به گوش مردم نرسید؛ عموم مردم احساس کردند سازندگان روز صفر نیز هم نوا با تحریم کنندگان جشنواره، در اختتامیه حضور پیدا نکردند در صورتی که ماجرا طبق بیانیه ای که صادر کردند عکس آن بود.

,

منتقد سینما ادامه داد:سازندگان روز صفر خودشان دچار همین آفت یعنی "تحریم کردن" شدند و این کار اشتباه بود. ای کاش در اختتامیه حضور داشتند و حرف‌شان را بر روی سن میزدند تا بازتاب بهتری پیدا کند.

,

وی افزود: درست یا غلط، سِن اختتامیه ی جشنواره فجر، معمولا توسط افرادی که جایزه می گیرند مدیریت می شود (نه مدیران جشنواره) و طبق روالی که متأسفانه باب شده است، هر کسی می آید روی سِن یک بیانیه سیاسی قرائت می کند و بهتر بود اگر حرفی برای انتقاد به مدیریت فرهنگی و سینمایی داشتند آن جا بیان می کردند.

,

عبدالحمیدی تصریح کرد: در هر صورت قهر کردن و تحریم کردن منفعتی برای هیچ کسی ندارد و به ضرر خودِ کسانی که تحریم می کنند تمام می شود؛ ای کاش سفارش دهندگان فیلم روز صفر در این تصمیم، قدری حضور فعال تری داشتند.

,

کارشناس سینما خاطر نشان کرد: وقتی فیلمی به سفارش نهادی ساخته می شود تا لحظه آخر رفتار سلبریتی ها و رفتار تیم تولیدکننده باید زیر ذره بین سفارش دهنده باشد؛ احتمالا ترک اختتامیه بدون هماهنگی و بدون مشورت با سفارش دهنده بوده و ای کاش این اقدام رسانه ای غلط پیرامون این فیلم خوب به وجود نمی آمد.

,

وی در ارزیابی کلی فیلم روز صفر گفت: حتماً محاسن این فیلم از معایب آن بیشتر است، یعنی در جشنواره ای که همه چیز علیه مردم ایران است و اکثر فیلم‌ها مخاطب را روی پرده سینما سلاخی می کنند، مخاطب پس از دیدن این فیلم با حس خوبی از سینما خارج می شود.

,

عبدالحمیدی در پایان بیان کرد: روز صفر ارزشمند است و زحمت فرزندان این مرز و بوم را نشان می دهد، این فیلم حتماً فیلم نظام مقدس جمهوری اسلامی و به نفع مردم است، امّا نقاط ضعف آن را هم باید دید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه