اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

حضرت فاطمه(س) والاترین اسوه و الگوی زنان در زندگی است

حضرت فاطمه(س) والاترین اسوه و الگوی زنان در زندگی است
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی گفت: پس از گذشت قرن‌ها، حضرت فاطمه زهرا(س) همچنان والاترین اسوه و الگوی زنان در زندگی فردی و اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در مراسم اختتامیه همایش مقام و منزلت بانوان سیستانی و بلوچستانی که با حضور اقشار مختلف بانوان در محل سالن همایش های نهاد رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهراسلام الله علیها و روز زن، افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها، در هدایت و رسالت پیامبر اکرم صلى الله علیه وسلم نقش ویژه ای ایفا کرده است.

وی بیان کرد: این بانو همسر سرباز پیامبر صلى الله علیه وسلم شد و پس از رحلت پیامبر نیز راه او را ادامه داد و با دغدغه فراوان عمر خود را در این مسیر صرف کرد.

امام جمعه زاهدان، تصریح کرد: حضرت زهراسلام الله علیها پس از حضرت خدیجه، حضرت آسیه و حضرت مریم، یکی از تاثیرگذارترین بانوان در تاریخ و اسلام بود.

وی با تاکید بر این مطلب که حضرت زهرا الگویی مناسب برای زنان و مردان است، خاطر نشان کرد: بانوان ایران اسلام نیز با تاسی از ایشان در راهپیمایی های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی دفاع از انقلاب، دفاع مقدس، مدیریت خانه و اداره خانواده و غیره نقش آفرینی کردند.

محامی اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان نیز بانوان باید این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار داده تا با درس گیری از زندگی ایشان در جایگاه مناسبی قرار گیرند و در این زمینه همه بانوان باید تلاش کنند با رشد علمی و کسب مدارج بالا در دانشگاه های مختلف به جایگاه واقعی خود برسند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آسیب‌هایی به مثل انحرافات فکری، درگیری های قومی، قبیله ای و مذهبی از مسائل موجود استان است که عمده این آسیب ها، نشأت گرفته از جهل و فقر است و در این خصوص همه مسئولان و آحاد مردم باید تلاش کنند تا این گونه آسیب‌ها از بین ببرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه