اخبار داغ

به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین؛

مشکل سقط جنین دام‌ها در روستای کاکوهستان استان قزوین برطرف شد

مشکل سقط جنین دام‌ها در روستای کاکوهستان استان قزوین برطرف شد
دوره‌های آموزشی اهمیت بهداشت و سلامت محیط دام، مشکلات سقط جنین و معاینه عمومی کلیه دام‌های دهستان دستجرد انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرمحمد خطیبی در گفت‌وگو با  صبح‌قزوین؛ درباره‌ی دوره‌های آموزشی اهمیت بهداشت و سلامت محیط دام، مشکلات سقط جنین و معاینه عمومی کلیه دام‌های اظهار کرد: با آموزش‌های و اقدامات قرارگاه پیشرفت‌وآبادانی تمامی دام‌های مریض و مشکل دار روستای خسرود از توابع دهستان چوقور ویزیت و درمان شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌قزوین,

وی افزود: به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قزوین طی یک عملیات فراگیر و تخصصی تمامی دام‌های مریض روستا با هزینه نازل و مشارکت مردمی درمان شدند.

,

راهبر اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: بعد از بررسی‌های میدانی مشخص شد که تمامی دام‌های روستا مشکل انگل دارند که به صورت فراگیر و به واسطه شبکه دام روستا و تجویز دارو از جانب دامپزشک این مشکل نیز برطرف شد.

,

وی اذعان کرد: روستاییان بعد از انجام اقدامات بهداشتی قرارگاه از لحاظ ضریب تبدیل شاهد تغییرات اساسی می‌شود، از سوی دیگر درخواست معالجه به صورت گروهی علاوه بر اینکه هزینه‌های درمان را بسیار پایین می‌آورد باعث پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها نیز می‌شود.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: جلسه توجیهی توسعه دام قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستای کاکوهستان برگزار شد که در این جلسه ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی، دام‌های مریض روستا مورد ویزیت قرار گرفتند و مشکل سقط جنین دام روستای کاکوهستان برطرف شد.

,

طرح ویزیت دام‌ها مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفت

, طرح ویزیت دام‌ها مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفت,

وی در ادامه بیان کرد: مشکل اصلی دام‌های منطقه‌ی کاکوهستان سقط بالای جنین بود که با بررسی چند گله، دلیل اصلی سقط جنین دام‌ها مشخص و در نهایت راهکار اصلی ارائه و داروهای موردنیاز دام‌ها نیز تجویز شد.

,

خطیبی تصریح کرد: مشکل سقط در این روستا تا به امروز حل نشده و این مسئله خسارت زیادی به روستاییان وارد کرده بود که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادان این مشکل در روستا کاکوهستان برطرف شد.

,

این مقام مسئول درباره‌ی دام‌های مریض و مشکل‌دار روستای توته چال گفت: دام‌های مریض و مشکل‌دار روستای توته‌چال به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و دامپزشک مراحل درمان این دام‌ها نیز انجام شد.

,

وی ابراز کرد: مشکل عمده‌ی دامداری در دهستان دستجرد مربوط به جایگاه دام روستاییان است که این مسئله با هزینه‌ی کم و برگزاری دوره آموزشی قابل حل می‌باشد.

,

راهبر اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الامر(عج) بیان کرد: متاسفانه خدمات مناسب بهداشتی از جانب دامپزشکی بخش رازمیان به مردم این منطقه ارائه نمی‌شود که نیاز هست این مسئله توسط مسئولین استانی پیگیری شود.

,

وی درباره‌ی برگزاری دوره آموزشی اهمیت بهداشت و سلامت محیط دام در روستای خسرود عنوان کرد: در جلسه‌ی آموزشی روستاییان بیان شد که قرارگاه هماهنگی‌های لازم جهت ویزیت دام‌های مریض و مشکل‌دار روستا را به ازای هر راس دام به مبلغ ١٥ هزار تومان و ۲۵ هزارتومان کمتر از ویزیت‌های شهری انجام دهد.

,

خطیبی در پایان گفت: طرح ویزیت دام‌ها مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفت همچنین در این روستا علاوه بر تشکیل شبکه طرح خرید دسته جمعی نهاده‌های دامی و ویزیت دام‌ها توسط دامپزشک در بهار سال آتی انجام می‌شود.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه