اخبار داغ

رئیس کل داگستری استان کرمان مطرح کرد؛

کشف بیش از 100 تن مواد مخدر در سال جاری/ کاهش 35 درصدی پرونده‌های قضائی در استان کرمان

کشف بیش از 100 تن مواد مخدر در سال جاری/ کاهش 35 درصدی پرونده‌های قضائی در استان کرمان
یدالله موحد گفت: بیش از ۱۰۰ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری در استان کشف شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، پیش از ظهر امروز یدالله موحد در دیدار آیت‌الله رئیسی با قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان کرمان گفت: انتظار مردم دوست‌داشتنی کرمان پایان یافت و به برکت شهادت سردار آسمانی امروز مردم، قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان میزبان رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان عالی قضائی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: مردم استان کرمان تدابیر و اندیشه‌هایی در راستای عملیاتی شدن منشور گام دوم انقلاب، اجرای منشور رهبری، اهداف انقلاب رشد و تعالی کشور همچنین ارتقای سلامت اداری قضایی و تحول دستگاه قضا تقاضا دارند، این سفر منشأ خیر، برکت و تحول در دستگاه قضایی استان خواهد شد.

,

وی مطرح کرد: استان کرمان با 183 هزار کیلومتر وسعت، پهناورترین استان کشور است و  3 میلیون و 165 هزار نفر جمعیت دارد که نهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود.

,

موحد با اشاره به اینکه  32 حوزه قضائی در این استان فعال است و 16 دادگستری شهرستان دارای 9 دادگاه عمومی بخش است، ابراز کرد: در مرکز استان چهار مجتمع قضائی فعال است و 352 قاضی و یک هزار و 260 کارمند فعالیت می‌کنند، در کنار واحدهای قضائی 317 شعبه شورای حل اختلاف فعالیت دارند.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: استان کرمان برخوردار  از 43 نوع مواد معدنی است و بهشت معادن کشور است، 25 درصد باغات کشور را در اختیار دارد و با برخورداری از 297 هزار هکتار اراضی تحت کشت از استان‌های برتر در این عرصه است.

,

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان بر اساس منابع انسانی و مواهب خدادادی، قطب معدن، صنعت، کشاورزی و صنایع دستی است، مرکز فرهنگی و دانشگاهی در جنوب‌شرق است و دارای صادرات غیر نفتی در کشور است.

,

موحد ادامه داد: پهنای استان مسیر قاچاق ترانزیت مواد مخدر و روانگردان است، بالغ بر 6 درصد مواد مخدر از این استان عبور می‌کند که منجر به جرائم خشونت‌بار و سازمان‌یافته می‌شود و در افزایش جمعیت کیفری استان تاثیر دارد.

,

کشف بیش از 100 تن مواد مخدر در سال جاری

, کشف بیش از 100 تن مواد مخدر در سال جاری,

رئیس کل دادگستری استان کرمان از کشف بیش از 100 تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: 300 هزار تبعه مجاز و غیرمجاز در استان حضور دارند و روزانه یک هزار و 500 نفر اتباع غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان در حال تردد هستند یا ساکن می‌شوند.

,

وی با اشاره به اهم اقدامات توسعه عدالت طی چند سال گذشته، راه‌اندازی 7 واحد قضائی در محروم‌ترین مناطق با هدف دسترسی آسان مردم با رویکرد تامین قضات مناطق محروم جذب اختصاصی فعالیت یافته و سه دوره کارآموزی در استان را ذکر کرد و بیان کرد: زمینه تامین قضات‌ استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز از این طریق فراهم شده است.

,

 موحد افزود: قضات و کارکنان استان در مراحل دادرسی، سالانه 700 هزار پرونده را مختومه می‌کنند و هر قاضی در سال 2 هزار پرونده را رسیدگی و مختومه می‌کند.

,

کاهش 35 درصدی پرونده های قضائی در استان کرمان

, کاهش 35 درصدی پرونده های قضائی در استان کرمان,

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: موجودی شعب را از 132 هزار به 87 هزار پرونده کاهش یافته است که نزدیک به 35 درصد کاهش داشته است، در اجرای دستورالعمل ها تعیین تکلیف پروند‌ه‌های معوقه، 52 درصد این پرونده‌ها مختومه شده است.

,

وی تصریح کرد: در اجرای دستور العمل استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در مدت 5 ماه از تاریخ ابلاغ تعداد 28 هزار و 255 پرونده به شوراهای استان با رویکرد سازش اجرا و استان با مختومه کردن 42 پرونده‌ها با مصالحه رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

,

موحد با بیان اینکه حکم قصاص 21 پرونده در 10 ماه جاری به سازش ختم شده است، ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری به تعداد هزار و 812 زندانی در ده ماه گذشته سال جاری یافته همچنین 6 درصد کاهش ورودی و 15 درصد کاهش موجودی زندان‌های استان صورت گرفته است.

,

رئیس کل داگستری استان کرمان گفت: هزار و 46 حلقه چاه غیرمجاز پر شده و سند مالکیت 13 میلیون هکتار برای تثبیت مالکیت دولت صادر شده است، ضمن اینکه در این مدت 90 واحد تولیدی مشمول حمایت‌های قضائی شدند و در 108 مسجد طرح اجرای هر مسجد یک حقوق‌دان اجرا شده است.

,

وی در پایان از راه‌اندازی سامانه ملاقات مردمی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خصوص 3 هزار و 500 مورد درخواست مردمی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه