اخبار داغ

گلایه‌های مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین:

تولیدکنندگان کمتر از ۵درصد و دلالان بیش از ۲۰ درصد روزانه سود می‌برند/ حمایت دولت از صنعت دام ضعیف است

تولیدکنندگان کمتر از ۵درصد و دلالان بیش از ۲۰ درصد روزانه سود می‌برند/ حمایت دولت از صنعت دام ضعیف است
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین گفت: یک تولیدکننده در حوزه پرواربندی نیز سالانه ۵ درصد هم سود نمی‌کند، اما یک قصاب و واسطه‌گر روزانه ۱۰ الی ۲۰ درصد سود می‌کند و این امر باعث به خطر افتادن صنعت دامپروری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، با اشاره به وضعیت واحدهای تولیدی دام استان اظهار کرد: اکنون ظرفیت تمام واحدهای پرواربندی در استان و کشور تکمیل است، اما تقاضا و خرید بسیار کاهش یافته به طوری که قیمت به شدت پایین آمده و پرداخت نقدی هم از سوی خریداران اتفاق نمی‌افتد که می‌طلبد دولت در این خصوص چاره‌ای را بیندیشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

وی افزود: قیمت تمام شده برای دامپرواری به چند عامل بستگی دارد که یکی از عوامل مهم آن هزینه خرید گوساله نوزاد است و تولیدکنندگانی که تقریبا یک سال پیش گوساله‌ای با قیمت بالا را خریده‌اند اکنون باتوجه به شکسته شدن قیمت‌ها نیز باید دام پروار شده را با قیمت کمتری بفروشند.

,

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین ادامه داد: یکی دیگر از هزینه‌هایی که بر روی قیمت تمام شده بسیار اثر دارد بحث خوراک دام است که اکنون قیمت آن بالا رفته و در مقابل هم قیمت گوساله پروار شده پایین آمده است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته قیمت هر کیلو گوساله پرواری ۴۰ هزار تومان بود درحالی که اکنون به ۲۵ هزار تومان کاهش یافته و تقریبا قیمت فروش۶۰ الی ۷۰ درصد پایین آمده است و این عامل باعث شده تا قیمت فروش کمتر از قیمت تمام شده باشد.

,

نعمتی با اشاره به تولید ۲۰۰ هزار تن شیر به طور روزانه در استان بیان کرد: تقریبا ۳۰۰ الی ۴۰۰ واحد دامداری صنعتی در حوزه تولید شیر در استان فعال است، اما آمار دقیقی از تولیدکنندگان پرواربندی‌های نیمه صنعتی و سنتی در دست نیست، چراکه در بسیاری از روستاها و شهرک‌های استان نیز در هر خانه‌ای ممکن است پرواربندی انجام شود.

,

, , ,

دولت باید خرید تضمینی از دامداران داشته باشد

, دولت باید خرید تضمینی از دامداران داشته باشد,

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان عنوان کرد: صادرات محصولات لبنی یکی از مواردی است که در کشور بیشترین ارزآوری را دارد؛ پیش از انقلاب ایران واردکننده بسیاری از مواد لبنی همچون شیر و کره بود اما اکنون صادرکننده محصولات لبنی هستیم؛ متاسفانه با حمایت‌های ضعیفی که در کشور ما جریان دارد اگر اینگونه پیش برویم، در چند سال آینده نیاز به واردات خواهیم داشت.

,

وی با اشاره به سود بالای واسطه‌گران تاکید کرد: یک تولیدکننده در حوزه پرواربندی نیز سالانه ۵ درصد هم سود نمی‌کند، اما یک قصاب و واسطه‌گر روزانه ۱۰ الی ۲۰ درصد سود می‌کند و این امر باعث به خطر افتادن صنعت دامپروری می‌شود.

,

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین تصریح کرد: دولت تنها حمایتی که از این بخش انجام داده این است که ارز دولتی برای نهادینه‌ها مانند سویا، ذرت و جو را مهیا کرده است، اما این ارز به میزان کافی نبوده و بسیاری از اوقات دامداران مجبور می‌شوند که علوفه را از بازار به طور آزاد خریداری کنند.

,

نعمتی با اشاره به مشکل فروش در حوزه تولیدکنندگان فراورده‌های دامی و دامداران، گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که دولت به دلیل نداشتن منابع مالی نتوانسته خرید تضمینی از این بخش انجام دهد.

,

این مقام مسئول در پایان ابراز کرد: اگر دولت بتواند صادرات را آزاد کند و خرید تضمینی انجام دهد تا گوساله‌های پرواربندی شده در دامداری‌ها به فروش برسد نیز بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه