اخبار داغ

حسین سازور در گفتگو با دانا:

فرمایشات رهبری چراغ راه هیأت‌هاست/ «سبک زندگی» باید موضوع اصلی و همیشگی هیئات باشد

فرمایشات رهبری چراغ راه هیأت‌هاست/ «سبک زندگی» باید موضوع اصلی و همیشگی هیئات باشد
یک مداح پیشکسوت با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره موضوع «سبک زندگی» و ترویج آن در هیات‌های مذهبی و با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبری چراغ راه هیات‌هاست، گفت: این موضوع باید جز برنامه‌های همیشگی و اصلی هیئات باشد.
[

حسین سازور، مداح اهل بیت (ع) در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در رابطه با سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدارشان با مداحان و تاکید ایشان بر موضوع «سبک زندگی» در هیات‌های مذهبی بیان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری هم در این جلسه و هم در جلسات قبلی چراغ راه بوده و هست، یکی از نکات بسیار مهمی که آقا به آن اشاره کردند، این بود که فرمودند شما فرهنگ‌ساز هستید؛ این فرمایش آقا شامل همه چیز از جمله سبک زندگی، سبک مدیریت هیئت و همچنین بحث عزاداری ها و مولودی‌هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: الان عزیزان هیئتی تمام تلاش خود را می‌کنند تا سبک زندگی ائمه (ع) در خود هیئات نیز رعایت شود و الحمدالله تاکنون نیز چنین بوده است؛ زیرا چراغی که در هیئت فروزان و روشن است، چراغ دین است و باید تمامی مسائل دین نیز در آن رعایت شود، تاکنون نیز اینچنین بوده و حالا با تأکیدات مقام معظم رهبری باید جدی‌تر هم گرفته شود.

,

این مداح اهل بیت (ع) اظهار داشت: ما نیز مدت‌هاست که چه در شعرها و چه مداحی‌ها و چه در توصیه‌هایمان سبک زندگی را مد نظر قرار می‌دهیم، در مراسم دعاها نیز راجع به سبک زندگی صحبت می‌شود، اما آقا تأکید کردند که باید بر روی این موضوع تأکید بیشتری شود؛ یعنی این موضوع باید جز برنامه‌های همیشگی و اصلی هیئات باشد.

,

سازور افزود: دستگاه سیدالشهدا (ع) عاری و ایمن از هر آفتی است، این ما هستیم که گاهی دچار مشکل می‌شویم، بنابراین توصیه من به جوانان این است که در چگونگی اداره هیئت و چگونگی برجسته کردن محتوای هیئت در مقابل بزرگترهایشان که تجربه بیشتری دارند، زانوی ادب بزنند و از آن‌ها بیاموزند.

,

وی خاطرنشان کرد: عزیزان ما که جوان‌تر هستند و چند سالی است که در هیئات هستند، باید این را بدانند که درس در دستگاه سیدالشهدا تمام شدنی نیست، کسی نمی تواند بگوید که من در دستگاه امام حسین (ع) مرجع تقلید شده و همه چیز را بلدم، زیرا درس دستگاه امام حسین (ع) انتها ندارد و باید همیشه در حال آموختن باشیم.

,

این ذاکر اهل بیت (ع) در رابطه با صحبت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «وضعیت مداح، مدیریت شادی و عزای جامعه است»، گفت: آقا چند سال پیش و زمانی هم که در مراسم اعیاد و ولادت‌ها انتهای مراسم، کار به عزاداری هم کشیده می شد بر این موضوع اشاره داشتند، آن زمان هم ایشان نظرشان بر این بود که معلوم شود جلسه، جلسه تولد است یا عزاداری! بعد از آن ما و بسیاری از برادرانی که می‌شناسیم تلاش کردیم این موضوع در جلساتمان رعایت شود. یعنی وقتی روز ولادت و ایام ولادت است، واقعا تولدخوانی کنیم و هنگام عزاداری، عزاداری.

,

سازور عنوان کرد: باید مطالب و ارزش‌هایی را که در تولد اهل بیت (ع) است که شامل همان سبک زندگی ائمه (ع) نیز می شود،‌ در همان زمان گفت و نکات زمان عزاداری را در زمان عزاداری. در واقع ارزش های ولادت در ایام ولادت و ارزش های شهادت را در زمان شهادت اهل بیت (ع) مطرح شود. به طور مثال، پیامبر (ص) در روز ولادت حضرت زهرا (س) ولیمه داده‌اند و خیر و برکت زیادی از همین ولیمه ایجاد شده است، جای گفتن چنین جریانی در زمان ولادت است، نه شهادت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه