اخبار داغ

وقتی نخبگان بسیجی گام دوم انقلاب را محکم بر می دارند

ساخت پهپادهای شناسایی و سم‌پاشی در کرمانشاه/ قطعات تحریمی را خودمان تولید کردیم

ساخت پهپادهای شناسایی و سم‌پاشی در کرمانشاه/ قطعات تحریمی را خودمان تولید کردیم
مسئول مرکز رشد ولایت خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه از ساخت پهپادهای شناسایی و سم‌پاشی در این مرکز خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رامتین سلیمی در گفتگو با خبرنگار علمی و فناوری در کرمانشاه اظهار داشت: مرکز رشد ولایت خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه با هدف ترویج علم روز در حوزه های پهبادی، الکترونیک. طرح های صنعتی فعالیت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مسئول مرکز رشد ولایت خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه بیان داشت: با فعالیت نخبگان بسیجی در این مرکز به محصولاتی مهم دست پیدا کرده این و با ارگان هایی که مربوط به تولید آن محصول هستند قرارداد همکاری منعقد شده است.
,
 
,
این مسئول همچنین در خصوص نحوه ارتباط با مرکز رشد نیز ادامه داد: افراد بسیجی که طرح هایی در این زمینه دارند، می توانند طرحشان را با همانگی استانی به ما معرفی کنند و محدودیتی از نظر ارائه طرح های موجود وجود ندارد و هر فردی از دانش آموز گرفته تا دانشجو می تواند طرح مورد نظر خودش را ارائه دهد.
,
 
,
سلیمی گفت: پس از داوری اگر طرح مورد نظر تایید شود مبلغی به عنوان وام و نیز امکاناتی از قبیل کارگاه در اختیار مبتکر قرار خواهد گرفت.
,
 
,
وی عنوان کرد: در سال های گذشته نیز طرح هایی ارائه شد که از طرح های به روز و مورد نیاز جامعه بودند و می توانستند یک سری از مشکلات روز کشور را حل کنند.
,
 
,
مسئول مرکز رشد ولایت خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه ادامه داد: در این مرکز قطعاتی که در تحریم بودند و در کشور ما ساخته نمی شد، ساختیم و نشان دادیم که جوانان ما می توانند.
,
 
,
این مسئول گفت: به جز بخش ها ی حمایتی بخش تولید و ساخت پهپادهایی که برای کارهای شناسایی و حتی جغرافیایی در کشور استفاده می شود در این مرکز ساخته می شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: دو دسته پهپاد بال ثابت و عمود در این مرکز ساخته می شود که مشابه نمونه های خارجی هستند.
,
 
,
سلیمی خاطر نشان کرد: پهپاد سم پاشی که در مرکز رشد تولید شده است از لحاظ قیمت نصف نمونه خارجی است و از نظر امکانات و کاربرد هم با نمونه آمریکایی برابری می کند.
,
 
,
مسئول مرکز رشد ولایت خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه کشاورزی ما رو به صنعتی شدن پیش می رود ساخت این پهپاد می تواند بسیاری از مشکلات و دغدغه های کشاورزان را برطرف کند.
,
 
,
این مسئول ادامه داد: پهپاد دیگری که نمونه کاملا بومی است نیز در این مرکز تولید شده است که از لحاظ قیمتی نصف و یا یک سوم مشابه خارجی است و ا لحاظ هدایت و کنترل هدایت راحتی پیدا کرده است و توانستیم مشکلاتی را در بخش جغرافیا و کشاورزی در جامعه وجود داشته است از لحاظ رقابتی و قیمتی حل کنیم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه