اخبار داغ

آیت‌الله رئیسی در جمع خانواده جانباختگاه حادثه کرمان:

وسعت وجود «شهید سلیمانی» یک امت و ملت است/ پیگیر نامه خانواده جانباختگان حادثه تشییع کرمان خواهم بود

وسعت وجود «شهید سلیمانی» یک امت و ملت است/ پیگیر نامه خانواده جانباختگان حادثه تشییع کرمان خواهم بود
رئیس قوه قضائیه در خصوص نامه خانواده جانباختگان حادثه مراسم تشییع کرمان گفت: از جهت اداری بنیاد شهید که اقدام کند من حتما خواسته شما را پیگیری خواهم کرد و از حضور در جمع نورانی شما تشکر می کنم که در این مکان مقدس مجتمع شدید و گرنه وظیفه خود می دانستم که به تک تک شما سر بزنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه بعد از امروز در جمع خانواده جانباختگان حادثه تشییع کرمان در محل بیت الزهرا سلام الله علیها شهر کرمان با بیان اینکه امروز از روزهایی است که خداوند به من توفیق داد که در جمع شما و خانواده شهید معزز سردار سپهبد سلیمانی حضور پیدا کنم، گفت: ان شاالله خداوند توفیق پیروی از راهی که شهید سلیمانی ترسیم کرد و مسیری که او پیمود به لطف و کرمش مرحمت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به آیه شریفه « وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ» ابراز کرد: عزیزانی که در تشییع پیکر باشکوه شهید سلیمانی شرکت کردند، نیتشان خدا، تجلیل از شعائر دین و شخصیتی بود که خود محو در ولایت بود.

,

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی فنا فی الله بود، تصریح کرد: او یک انسان مجاهد، سالک و واصل بود و حقیقتا چهره او چهره خدایی بود؛ او در مسیر خدا گام نهاد  و شرکت در تشییع پیکر شهید سلیمانی و تجلیل از او، تجلیل از مقام شهادت، جهاد، صبر، توکل، ایمان به خدا و ارزش های الهی است.

,

آیت الله رئیسی افزود: کسانی که در مجالس تکریم از او نه تنها امروز بلکه هر زمان شرکت کنند؛ از شخصیت او تجلیل کرده اند که در تدوام جریان عاشورا ابا عبدالله علیه السلام گام برداشت؛ او کسی بود که می خواست حسینی زندگی کند و حسینی جان دهد.

,

این مقام مسئول اظهار کرد: کسانی که در تشییع پیکر شهید سلیمانی آمده بودند، برای آب و نان نبود؛ قلب هایی بود که خداوند متعال به برکت خون شهید سلیمانی آنها را هدایت کرد؛ عقیده من است که اخلاص حاج قاسم سلیمانی، دل ها را در ایران اسلامی متوجه او کرد چرا که او با خدا بود.

,

 رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شهید سلیمانی حسابش را با خدا تنظیم کرده بود و خداوند نیز دل ها را متوجه او کرد؛ چرا که دل ها دست خداست، عنوان کرد: اقدامات تبلیغاتی و ژورنالیستی که در دنیا انجام می شود تا نگاه ها را متوجه خود کند، زود گذر است و آن نگاهی که می ماند نگاه به کربلای ابا عبدالله علیه السلام است.

,

وی گفت: روز به روز نگاه به امام حسین علیه السلام رونق می گیرد؛ چرا که امام حسین علیه السلام در گودال قتلگاه فرمودند « إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ » و تمام دل ها متوجه حسین ابن علی علیه السلام شد.

,

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه اباعبدالله علیه السلام است که تا زمین زمین است و زمان زمان است دل ها را متوجه او خواهد بود، تصریح کرد: حرکت شهید سلیمانی در جهتی است که امام حسین علیه السلام آن را می خواست و آن راه، راه خدا بود.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: کسانی که در این مسیر برای تجلیل از شهید سلیمانی آمدند، تجلیل از یک شهید در مسیر عاشورا و امام حسین علیه السلام بود؛ لذا هر گامی که برداشته اند در مسیر خدا است و کسی که در مسیر مسجد الحرام،  اهل بیت علیه السلام بردارد، خداوند پاداش او را خواهد داد.

,

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: بنابراین من به شما خانواده های عزیز و بزرگوار عرض می کنم که خانواده شما، دختر، پسر، کوچک و بزرگ شما که در این مسیر حضور پیدا کردند، تردید نداشته باشید که در مسیر مورد پسند و رضای خدا قرار گرفته بودند.

,

وی افزود: قلب ما را خداوند متوجه کرد که به این گام ها برویم و با تحمل مشقت، سختی و پای پیاده و در این مسیر فقط دل ها بود که فرمان داد و این دل را فقط خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج) در آن تصرف پیدا کرده بود؛ بنابراین گام نهادن در این مسیر خدا « عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» است.

,

آیت الله رئیسی بیان کرد: در روایات متعدد از ائمه اطهار علیه السلام دیده ام که عنوان کرده اند که یک مجاهد مگر در جبهه چه می کند؛ او در مقابل دشمن است و دشمن او را می بیند؛ کار اول این است که بجنگد تا پیروز شود؛ کار دوم این است که بجنگد تا به اسارات در آوردند و کار سوم این است که بجنگد تا بینی دشمن زمان را به خاک بمالد؛ کار او عقب نشینی نیست.

,

این مقام مسئول کار مجاهدان در قاموس ما این نیست که پرچم سفید را برای تسلیم شدن به دست گیرند، اظهار کرد: کسی هر کجا که است تا لحظه جان دادن در سنگر دفاع، اهل بیت علیه السلام  وظیفه شناسی باشد و عزیزان شما در سنگر وظیفه شناسی و انجام دادن وظیفه نسبت به اهل بیت علیه السلام بودند.

,

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به این معنا که انسان تا آن لحظه ای که جان دارد در این سنگر باشد، دشمن را می بیند و ایستادگی می کند و تا آن لحظه که در این سنگر وظیفه شناسی و انجام وظیفه بوده است.

,

وی افزود: در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی کوچک و بزرگ ما همه احساس می کردند که آن روز، روز تجلیل از این شهید و مجاهد است و خوار چشم دشمن و آمریکایی ها آن است که ببینند حاج قاسم یک فرد و یک سردار نیست بلکه مسئله ملت ایران است.

,

آیت الله رئیسی ادامه داد: این مسئله را تمام مردم ایران احساس کردند و همچنین خارج از کشور نیز این مهم را احساس کردند که در مقابل ترامپ و دشمنان اسلام جلوه ای از این را نشان دادند که همه ما امروز پای حاج قاسم هستیم؛ چرا که شهید سلیمانی یک فرد نبود و یک ملت بود.

,

این مقام مسئول گفت: گاهی توسعه وجودی یک شخص به نحوی است که در یک خانواده، یک محله، یک روستا، یک استان و یک منظقه نمی گنجد؛ وسعت وجود او یک امت و یک ملت می شود.

,

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: حاج قاسم دیگر خودش نبود؛ این مسئله درست است که او یک فرد و شخص بود؛ اما شخصی بود که توسعه وجودی او تمامی قلب ها را فرا گرفته بود و در روز تشییع پیکر شهید سلیمانی روزی بود که به دشمن نشان داده شد و هر کس که می توانست به خیابان ها آمد و جلوه بی بدیلی و عظیمی را نشان داد.

,

وی با اشاره به اینکه این اقدام دشمنان را نا امید و دوستان را امیدوار کرد، تصریح کرد: به شما خانواده های عزیز عرض می کنم که برای من نقل کرده اند که برخی از عزیزانی که در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی جان خود را از دست داده اند به صورت خود جوش با غسل شهادت حضور پیدا کرده بودند.

,

 آیت الله رئیسی ادامه داد: اینکه انسان با اخلاص، اراده و تصمیم گام بردارد و خود را در دریایی از انسان ها قرار دهد و هدف مقدسی که آن تجلیل از دین  و ارزش های دینی است، دچار حادثه ای می شود؛ او پاداشش با خداست؛ بنابراین این مسئله برای شما خانواده های معزز افتخار است که عزیزان شما با اراده و تصمیم گام نهاده اند که تا لحظه جان دادن در سنگر دفاع از دین، ارزش های الهی و تجلیل از شعائر قرار بگیرند.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: در روایت و از لسان اهل بیت علیه السلام داریم که اینان انسان های برگزیده ای هستند که خداوند متعال با عزیز دل شهید سلیمانی و تمامی آنان را با اربابشان اباعبدالله عیله السلام محشور خواهد کرد.

,

رئیس قوه قضائیه در خصوص نامه خانواده جانباختگان حادثه مراسم تشییع کرمان عنوان کرد: از جهت اداری بنیاد شهید که اقدام کند من حتما خواسته شما را پیگیری خواهم کرد و از حضور در جمع نورانی شما تشکر می کنم که در این مکان مقدس مجتمع شدید و گرنه وظیفه خود می دانستم که به تک تک شما سر بزنم.

,

وی خاظر نشان کرد: شما خانواده هایی هستید که دلتان برای امام حسین علیه السلام می تپد و گفته اید که کسان ما فدیا امام حسین و عاشورای این امام بزرگوار و از الان نیز دل هایتان را محکم کرده اید و ان شاالله خداوند اجر شما را اجر عاشورا و کربلا مرحمت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه