اخبار داغ

گزارش تصویری/

تصاویر/نجات از گورِ سرما

تصاویر/نجات از گورِ سرما
به‌طور‌میانگین روزانه ۳۲۰ کارتن‌خواب و ۲۰ تا ۳۰ متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده و در خانه سبز یا گرم‌خانه‌ها نگهداری می‌شوند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛هوا آن‌قدر سرد است که مالش دست‌ها و گرمای آتش هم حریفش نمی‌شود. ما به محیط امن خانه‌مان پناه می‌بریم، اما دراین‌میان کسانی هستند که سقفشان آسمان است و تنهاپناهشان تاریک‌خانه کنج خرابه‌های شهر. به آن‌ها می‌گویند «کارتن‌خواب». شش گَرم‌خانه مشهد، تنهامکان‌هایی است که شانس یک سقف گرم را برای این افراد فراهم می‌کند که فقط یکی از آن‌ها متعلق به بانوان است.
گرم‌خانه‌های شهرداری تنها، پذیرای افراد بی‌خانمان است. افراد معلول، ولگرد و متکدیان به خانه سبز منتقل می‌شوند تا طی 24 ساعت توسط مقام قضایی تعیین‌تکلیف شوند.
طی ده‌ماهه نخست امسال، ۸هزارو۸۷۷ کارتن‌خواب و متکدی شامل ۱۸۹۳ زن و ۶هزارو۹۸۴ مرد جمع‌آوری و اسکان داده شده‌اند. به‌طور‌میانگین روزانه ۳۲۰ کارتن‌خواب و ۲۰ تا ۳۰ متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده و در خانه سبز یا گرم‌خانه‌ها نگهداری می‌شوند. به گفته مسئولان، ظرفیت اماکن نگهداری فقط ۱۷۰ نفر است؛ ولی پذیرش تعداد افراد بی‌خانمان تقریبا دوبرابر است.
هر شب از ساعت 23 تعدادی مینی‌بوس و ون در سطح شهر به جمع‌آوری افراد کارتن‌خواب مشغول است تا در سرمای زمستان منجمد نشوند. در گرم‌خانه‌ها به کارتن‌خواب‌ها خدماتی مانند صبحانه، ناهار، چای، شام، حمام و خدمات پزشکی ارائه شده و افراد ۸ صبح ترخیص می‌شوند. امسال حدود ۴میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در گرم‌خانه‌های شهرداری هزینه شده است؛ البته شهروندان می‌توانند از طریق۱۳۷ هم حضور کارتن‌خواب‌ها را در محله‌شان اطلاع دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه