اخبار داغ

عدم دخالت ملکه انگلیس در پرونده سیاسی آسانژ؛

عواقب وحشتناکِ استرداد رئیس خبرگزاری افشاگر به آمریکا

عواقب وحشتناکِ استرداد رئیس خبرگزاری افشاگر به آمریکا
بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در صورت استرداد به آمریکا در معرض خطر واقعی نقض جدی حقوق بشر از جمله؛ شکنجه و دیگر رفتارهای وحشیانه، غیر انسانی یا تحقیر آمیز قرار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سخنگوی کاخ باکینگهام اعلام کرد که ملکه الیزابت در آزادی "جولیان آسانژ" دخالت نخواهد کرد، زیرا این یک مسئله سیاسی است. این اظهارات تأیید می کند که بازداشت آسانژ یک موضوع سیاسی است نه جنایی.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, باکینگهام,

زمانی که آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در زندن بِلمارش در انتظار استرداد به آمریکا بود، "کریس لانسدِیل" فعال حقوق بشر ماه گذشته نامه ای به ملکه الیزابت دوم نوشت و از وی خواست تا در راستای عدالت، صلح و انصاف اطمینان دهد که جولیان آسانژ بدون قید و شرط از زندان بلمارش آزاد می شود.

,

 

,

, ,

سخنگوی ملکه در پاسخ به این درخواست گفت که اعلیحضرت همیشه کاملا غیر سیاسی است و بازداشت آسانژ موضوعی نیست که ملکه در آن مداخله کند.

,

حامیان آسانژ مدتها است معتقدند که دستگیری و حبس وی با انگیزه سیاسی است نه عدالت. آسانژ از زمان بازداشت در داخل سفارت اکوادور در لندن در آوریل سال 2019 که ظاهرا به اتهام نقض شرایط وثیقه در سال 2012 بود در بلمارش افسرده شده است.

,

بیشتر بخوانیم:

,

دستپاچگی کاخ سفید در ماجرای خبرنگار زندانی ویکی لیکس

, دستپاچگی کاخ سفید در ماجرای خبرنگار زندانی ویکی لیکس,

وی همچنین به منظور پاسخ به اتهامات جاسوسی در عملیات لیتانی مربوط به انتشار اسناد طبقه بندی شده ارتش آمریکا در جنایات جنگی در عراق و افغانستان با استرداد به آمریکا مواجه است. آسانژ در صورت محکوم شدن با 175 سال زندان مواجه می شود.

,

پاسخ کاخ باکینگهام تأیید می کند که آسانژ به دلایل سیاسی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.

,

 

,

, ,

سلامتی آسانژ از زمان حبس تاکنون در حال بدتر شدن است. "نیلز ملزر" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه در پی ملاقات با آسانژ در ماه مه اعلام کرد که رئیس سابق ویکی لیکس تمام علائم مواجهه طولانی با شکنجه های روانی را داشت.

,

ملزر افزود: "آسانژ در صورت استرداد به آمریکا در معرض خطر واقعی نقض جدی حقوق بشر از جمله؛ شکنجه و دیگر رفتارهای وحشیانه، غیر انسانی یا تحقیر آمیز قرار می گیرد."

,

وی گفت: "طی 20 سال فعالیت با قربانیان جنگی، خشونت و آزار و اذیت های سیاسی هرگز ندیده ام که گروهی از دولت های دموکراتیک در مدت طولانی و با کمترین توجه به عزت انسانی و حکم قانون، عمدا یک نفر را منزوی کرده و مورد سوء استفاده قرار دهند. شکنجه جمعی جولیان آسانژ باید همین حالا خاتمه یابد!"

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه