اخبار داغ

بررسی وضعیت مجلس عدالت محور و تراز انقلاب؛

کاندیدایی که سفره تبلیغاتی پهن می‌کند به درد مجلس نمی‌خورد/ عدم توجه مجلس دهم به دو رویکرد قانون‌گذاری

کاندیدایی که سفره تبلیغاتی پهن می‌کند به درد مجلس نمی‌خورد/ عدم توجه مجلس دهم به دو رویکرد قانون‌گذاری
پنج روز به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است؛ آنچه که مهم و بر اساس منویات رهبری باید مد نظر قرار گیرد این است که مجلس پیش رو باید در تراز انقلاب و حکومت اسلامی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین دوره انتخابات در گام دوم انقلاب است و از این حیث می‌توان گفت این دوره با دوره‌های قبل مجلس تفاوت های بسیار دارد؛ بنابراین حضور و مشارکت آحاد مردم بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بنا به فرموده معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) مجلس در رأس امور است؛ فلذا آنچه که در این عرصه باید مد نظر قرار بگیرد وجود مجلس قوی و توانمند در راستای پیشبرد اهداف و آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی است؛ مجلس قوی می تواند مسیر ایجاد دولت قوی، انقلابی و کارآمد را هموار کند.

,

آنچه که نیاز مبرم کشورمان است وجود و فعالیت مجلسی در تراز انقلاب اسلامی است؛ مجلسی که بتواند مشی دولت قوی و نیرومندی را در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ترسیم کند و با کوچکترین مسئله ای در حوزه های مختلف دچار وادادگی نسبت به بیگانه نشود.

,

بنا به فرموده رهبری معظم انقلاب؛ باید مجلس شجاع، انقلابی، متدین، جهادی بر سرکار بیاید؛ مجلسی که عدالت محور و از دل مردم باشد که طعم سختی و مشکلات مردم را چشیده باشد؛ ویژگی‌های مجلس قوی بر اساس آموزه‌های دین و روایاتی از حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام این است که افراد پاکدست و مردمی باشند، سابقه خوب و روشن داشته باشند.

,

بنابراین باید دقت کنیم تا افرادی در عرصه مجلس حضور پیدا کنند که در تراز انقلاب و حکومت اسلامی باشند؛ کسانی که وابستگی شان به جریان ها و گروه ها از بیرون مجلس مدیریت و هدایت می شوند؛ چنین افرادی نمی توانند کار مردم را پیش ببرند. نماینده مجلس نباید وکیل الدوله و جریانات خاص باشد، نباید به دنبال سهم خواهی باشد.

,

علی ای حال پنج روز تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش رو داریم؛ باید فردی انتخاب شود که با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور و سو مدیریت هایی که صورت گرفته است؛ تمدن سازی انقلاب اسلامی، آینده اقتصادی کشور، نظام و محیط انقلاب اسلامی برای او مهم و در اولویت فعالیت های او باشد.

,

فردی باید در کسوت کرسی بهارستان قرار گیرد که مکتب اسلام و امام راحل را مد نظر داشته باشد و ادامه دهنده مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه های ایستادگی، مقاومت و دفاع از مظلومان باشد.

,

مسئله دیگر اینکه برخی در شرایط نامناسب اقتصادی کشور سفره های تبلیغاتی آنچنانی پهن می کنند و در فضای مجازی و حقیقی با تشریفات خاص می خواهند خود را نشان دهند که این مسائل به درد مردم نمی خورد؛ نماینده ای که محافل آنچنانی برگزار می کند و به شیوه های مختلف به افراد پست و مقام می دهد؛ این فرد نمی تواند در تراز انقلاب اسلامی باشد.

,

هدف آحاد ملت باید این باشد که نماینده ای در تراز انقلاب اسلامی معرفی و انتخاب کنیم که مسیر پیشرفت کشور را بر اساس منویات رهبری پیش ببرد.

,

عدم توجه مجلس دهم به دو رویکرد قانون گذاری

, عدم توجه مجلس دهم به دو رویکرد قانون گذاری, عدم توجه مجلس دهم به دو رویکرد قانون گذاری,

عوض حیدرپور شهر رضائی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اقدامات مجلس دهم گفت: کار اساسی و اصلی مجلس شورای اسلامی قانون گذاری است که این موضوع باید مبتنی بر دو مسئله رعایت مسائل شرعی و توجه به قانون اساسی انجام شود.

,

وی ادامه داد: معتقدم که در مجلس دهم نه از قانون اساسی شناخت داشتند و نه خیلی اهل تعقل و تفکر در مسائل شرعی بودند و آنچه که در این مجلس بحث و تصویب شد تقریبا پایه های قانون اساسی را در آنها رعایت نکرده بودند.

,

این نماینده ادوار سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگشت برخی قوانین از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: بی اطلاعی از قانون اساسی در مجلس دهم در بین نمایندگان کاملا برجسته و شفاف موج می زد.

,

نمایندگان مجلس یازدهم باید دارای بنیه و ریشه سیاسی باشند

, نمایندگان مجلس یازدهم باید دارای بنیه و ریشه سیاسی باشند, نمایندگان مجلس یازدهم باید دارای بنیه و ریشه سیاسی باشند,

حیدرپور شهرضائی تأکید کرد: مجلس پیش رو باید به این صورت باشد که افرادی حضور پیدا کنند که سیاسی باشند چرا که فرد و نماینده سیاسی می تواند مشکلات موجود در جامعه را درک کند و بر اساس آن حرف بزند؛ چنانچه طرح لایحه ای آمد موافقان و مخالفان ثبت نام و در این زمینه صحبت کنند.

,

وی با بیان اینکه افرادی که در مجلس یازدهم حضور پیدا می کنند باید دارای ریشه و بنیه سیاسی باشند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس آتی باید قانون اساسی و مبانی آن را به خوبی بشناسند تا فردی که در مجلس به یک ماده در لایحه طرح می دهد، ببیند که این طرح مبتنی بر کدام اصل قانون اساسی است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: چنانچه افرادی که حضور پیدا می کنند از قانون اساسی و مبانی آن مطلع نباشند، طی چهار سال آینده صندلی را اشغال می کنند که به درد کشور و ملت نخواهد خورد.

,

لیست امید اقدام شایسته و برجسته‌ای از خود بروز نداد

, لیست امید اقدام شایسته و برجسته‌ای از خود بروز نداد, لیست امید اقدام شایسته و برجسته‌ای از خود بروز نداد,

این نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب لیست امید در انتخابات دوره گذشته مجلس اظهار کرد: رأی مردم به این لیست به دلیل نگاه امیدوارانه مردم به دولت آقای روحانی بود که این جریان بتواند برای مردم کار انجام دهد و متأسفانه به لیستی رأی داده شد که این لیست کارآمد نبود.

,

حیدرپور شهرضائی افزود: شاهد بودم که مردم جاهائی برای آنکه به فرد خاصی رأی ندهند به فرد دیگری رأی دادند که مورد پشتیبانی نه محتوایی بلکه ظاهری لیست امید قرار گرفته بود.

,

وی با اشاره به اینکه لیستی که به نام لیست امید بسته شد به جز تعدادی از آنان که افراد متدین و صاحب نظر بودند و می توانستند منشأ اثر باشند، تصریح کرد: متأسفانه لیست امید نتوانستند در مجلس از خود نشانی بروز دهند و اقدام شایسته و برجسته ای بروز دهند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: دلیل این امر آن بود که آنان عمدتا نه جامعه را می شناختند و نه خود افراد سیاسی بودند و نه شناختی از قانون اساسی داشتند و نتوانستند آن گونه که شایسته مجلس و خانه ملت است قانون وضع کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه