اخبار داغ

افشای طرح آمریکا برای ضربه‌زدن به ثبات و امنیت عراق؛ کوچاندن بیش از هزار تروریست از سوریه

افشای طرح آمریکا برای ضربه‌زدن به ثبات و امنیت عراق؛ کوچاندن بیش از هزار تروریست از سوریه
یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از اقدام آمریکا در واردکردن بیش از هزار تروریست از خاک سوریه به عراق پرده برداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «کریم علیوی» روز یکشنبه در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه فاش کرد آمریکا اکنون بر طرحها و برنامه‌های فراوانی برای برهم زدن معادلات و ناآرام کردن اوضاع داخلی عراق از طریق پناه بردن به برگ برنده گروه تروریستی داعش با هدف ضربه زدن به ثبات شهرها به‌ویژه در غرب کشور تکیه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیوی ادامه داد آمریکا در وارد کردن بیش از هزار تروریست از سوریه به عراق از طریق شکافهایی که در مرزها ایجاد شده از طریق پوشش هوایی سهیم بوده است و اطلاعات نشان می‌دهد که بیشتر تروریست‌ها طی ماههای اخیر به‌همراه خانواده وارد می‌شوند تا هویت آنها شناخته نشود.

,

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تصریح کرد آمریکا برنامه و پروژه‌ای را برای نجات داعش در سوریه با انتقال سرکردگان و اعضای آن به عمق مرزهای مشترک با عراق به‌پیش می‌برد و این مسئله فوق‌العاده خطرناکی است که مستلزم تحقیق فوری از سوی دولت عراق است.

,

از سوی دیگر «محمد کریم» از نمایندگان ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از نقشه شوم آمریکا برای ایجاد ناآرامی و فتنه طایفه‌ای در عراق خبر داد، با هدف دور کردن حشد شعبی از مناطق دشت نینوا و مناطق غربی کشور، مناطقی که حشد شعبی به‌طور گسترده در حال پاکسازی آن از لوث بقایای گروه تروریستی داعش است.

,

کریم در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت آمریکا در زمان حاضر با همکاری برخی طرفهای سیاسی وابسته به اقلیت برای ایجاد گروههای جدیدی بر اساس طایفه‌ای و قومی با هدف دور کردن مناطق دشت نینوا و مناطق غربی فعالیت می‌کند.

,

وی فاش کرد هدف آمریکا از دور کردن حشد شعبی از این مناطق، ازسرگیری فعالیت باندهای تروریستی داعش برای تحقق ادامه حضور نظامیان آمریکایی است.

,

نماینده پارلمان عراق افزود ماندن حشد شعبی در مناطق غربی و همجوار اقلیم کردستان، طرحهای آمریکا را شکست داد و معادله گسترش فعالیت داعش را تغییر داد که آمریکا از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای باقی ماندن خود در عراق سوء استفاده می‌کند.

,

این نماینده پارلمان عراق نقشه آمریکا را فرقه‌گرایی و تجزیه عراق به چند اقلیم بر اساس طایفه‌ای و نژادی دانست.

,

احمد الکنانی دیگر نماینده ائتلاف الفتح، تحرکات سیاسی برای خارج کردن حشد شعبی از مناطق غربی و مناطق همجوار اقلیم کردستان را به خطر انداختن امنیت عراق دانست و تأکید کرد ائتلاف الفتح با قدرت در برابر این تحرکات در داخل پارلمان مقابله خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه